V 9. etapě si vítězství mezi kamiony připsala posádka Aleše Lopraise, která do cíle dojela s náskokem 1 minutu a 29 sekund na druhého nizozemského pilota Mitchela van den Brinka. Celkový lídr klasifikace kamionů Martin Macík do cíle dorazil na čtvrtém místě, hned za ním dorazil i Martin Šoltys.
Aleš Loprais
Aleš Loprais si dnes připsal celkově 16. vyhranou etapu, což znamená, že se statisticky vyrovnal svému strýci, několikanásobnému vítězi slavného závodu Karlu Lopraisovi.
„Začátek speciálky byl extrémně rychlý, pořád na maximální rychlost. A protože pořadatelé pouští kamiony na trať po třiceti vteřinách, jelo se v prachu, což bylo v takových rychlostech hodně riskantní,“ komentoval Aleš Loprais a dodal: „Druhá část testu byla extrémně kamenitá a prašná. Navigátor David Křípal v jednom místě v prachu skvěle zareagoval a díky tomu se nám podařilo skvěle trefit správný výjezd z kaňonu. Pak už jsme letěli až do cíle. Celkově to bylo náročné, ale posádka byla naprosto skvělá.”
Zobrazit příspěvek na Instagramu
MM Technology
V deváté etapě se Martin Macík Jr., František Tomášek a David Švanda utkali s prašným terénem a obtížnou navigací. Cílem projeli na čtvrtém místě, ale ztráta 7 minut nijak neohrozila jejich celkové průběžné vedení mezi kamiony.
Dnešní etapa vedoucí z Rijádu do oblasti Haradh se nesla ve znamení rychlosti. Více než polovinu její délky tomu tak opravdu bylo, protože časové rozestupy mezi jednotlivými závodníky byly minimální.
„Většina etapy odsýpala, šlapali jsme Bohoušovi na krk a drželi se na předních pozicích. Rozestupy byly do minuty, takže jsme všichni jeli v podobném tempu. Bohužel v neutralizaci jsme se potkali s dalšími kategoriemi, takže až do cíle jsme jeli v prachu a pořádně jsme nic neviděli,“ popisuje průběh etapy pilot Martin Macík Jr.
S prachem se samozřejmě potýkalo celé startovní pole, posádce Bohouše ale dnes navíc úplně nepřálo štěstí v navigaci. Při sjezdu z převisu došlo na chyták, který navigátorovi trochu zamotal hlavu.
„Dneska mě to trochu mrzí, protože ten chyták nás stál pár minut. Nebyli jsme si úplně jistí, že jsme trefili správný směr, takže jsme chvíli kroužili. To se prostě v prachu občas stane, ale je to škoda,“ říká navigátor František Tomášek.
Závodníci se pomalu přesouvají do oblasti Empty Quarter, kde si dosyta užijí vysoké písčité duny. Etapa vedoucí do Shubaytah měřící 120 km slibuje napínavé klání na vrcholcích a prověří schopnosti celé posádky.
Tatra Buggyra Racing
Martin Šoltys v barvách Tatra Buggyra Racing skončil v etapě pátý a nadále si v souboji s Nizozemcem Keesem Koolenem drží výborné čtvrté místo v hodnocení kamionů. Jeho týmový kolega Karel Poslední byl dnes 14. a průběžně je na tom o jednu pozici lépe.
Martin Šoltys se na trati stále potkával se svým nizozemským rivalem v boji o celkovou čtvrtou pozici mezi piloty trucků. „Dneska to bylo hodně rychlé. Na začátku jsme dojeli Keese Koolena, se kterým bojujeme o čtvrté místo. Předjeli jsme ho, ale pak jsme udělali malou navigační chybku, takže se dostal zase před nás. My jsme mu to pak oplatili. V závěru etapy přišla trialová vložka, v níž jsme v prachu dojeli buginy a museli jsme s nimi bojovat. Letělo se vlastně celých 350 km maximální rychlosti 135 km/h, takže super,“ řekl zkušený jezdec Tatry Buggyra EVO3.
Karel Poslední ani dnes neztratil dobrou náladu. „Dnešní etapa byla dobrá, jen jsme vzali větev. Jenže na ní seděl fotograf, a tak jsme chvíli nevěděli, jestli jsme ho nevzali s sebou,“ vzpomínal se smíchem pilot Tatry Phoenix.
Menší komplikace přišla až v posledních kilometrech. „Po neutralizaci jsme udělali gumu a trochu déle hledali jeden bod. Chtěl jsem ztrátu dohnat, tak jsem to vzal takovou zkratkou. Takže 17 kilometrů před cílem jsme si skočili přes taková dvě údolíčka a praskla nám kloubovka (kardanový hřídel). Do cíle jsme to už nějak dojeli a jsme tady,“ oddechl si Karel Poslední v bivaku.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Celkové pořadí mezi kamiony od 1. do 15. místa: