Osmá etapa letošního Dakaru byla opět pořádně těžká. A také dlouhá. Vítězně z ní opět vyšel Martin Macík, hned za ním byl v závěsu Aleš Loprais. Martin Šoltys dojel na pátém místě.
MM Technology
Posádka černobílého kamionu Bohouše dnešní osmou etapou prakticky proletěla. Martin Macík Jr., František Tomášek a David Švanda se ujali vedení hned v prvních kilometrech a na první pozici dojeli až do cíle. První příčka jim tak nadále patří i v průběžném celkovém pořadí.
Přestože posledních 100 km bylo nepříjemně kamenitých, Bohouše, zdá se, nic nezastaví. Alespoň dnes tomu tak bylo a posádku dovezl pohodlně do cíle na první pozici.
„Na to, že jsme jeli skoro 500 km a na konci to vypadalo, jako když jsme na výletě v kamenolomu, tak jsme dneska fakt letěli. Od začátku do konce to byla vypalovačka, vůbec jsme se v tempu nedrželi zpátky. Museli jsme se vracet pro jeden bod a na konci jsme dojeli snad všechny buginy, ale to nás vlastně vůbec nezdrželo, takže jsem si to opravdu užil,“ vypráví nadšeně pilot Martin Macík Jr.
Závodní kamion, kterého můžeme označit za sedlčanského rodáka, se dosud nepotýkal s žádnými většími problémy. Pravidelné péče mechaniků MM Technology se mu samozřejmě dostává, ale kromě zevnějšku, který už přeci jen pamatuje několik blízkých setkání se stromy a keři, je pořád v báječném technickém stavu.
„Já vlastně nemám moc co říct. Bohouš drží, dostává pravidelnou údržbu, sem tam uděláme nějakou drobnou opravu a jedeme zase dál. Mám z toho samozřejmě radost, tak to má být,“ říká mechanik David Švanda.
InstaTrade Loprais Team De Rooy FPT
Druhý skončil Aleš Loprais, na Macíka ztratil 5 minut a 22 sekund. „“Jeli jsme, co to šlo, a na rychlých pistách na začátku erzety jsme se snažili ‚katovat‘. Ovšem startovat jako první kamion nebylo výhodné,“ řekl Aleš Loprais.
„Později nás stopy aut zavedly do jednoho kaňonu, jenže se ukázalo, že je slepý a tudíž neprůjezdný. Tam nás přeskočili Martin Macík a Vaidotas Žala, ale toho se nám povedlo znovu předstihnout. Následovala strašně rozbitá a prašná pasáž, kde jsme dojeli konvoj bugin. Dvě hodiny jen prach a velké riziko. Následně jsme na jedné náhorní plošině nemohli rychle najít cestu do kaňonu a tam nás opět předjel Žala, který se do něj dostal dřív. Takto jsme už dojeli až do cíle. Závěrečné krátké duny byly malou odměnou za opravdu náročný den,“ dodal Loprais.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Tatra Buggyra Racing
Martin Šoltys z týmu Tatra Buggyra ZM Racing obsadil v etapě páté místo a uhájil svoji celkovou čtvrtou příčku. Jeho týmový parťák Karel Poslední se dočkal svého nejlepšího dosavadního umístění na svém premiérovém Dakaru – byl dnes desátý, mezi piloty kamionů mu patří čtrnáctá pozice.
Martina Šoltyse dnes nejvíc trápil všudypřítomný prach „Dnešní etapa byla docela úmorná a dlouhá. Startovali jsme ze zadních pozic, takže jsme se hrozně trápili za Can- Amy. V prachu jsme je předjížděli a předjížděli. První polovina byla jenom prach. Ale nakonec jsme dojeli pátí, takže jsem spokojený,“ řekl jezdec trucku Tatra Bugyra EVO3.
„Bylo to dlouhý, dneska perfektní, nevylezli jsme z auta,“ liboval si palubní mechanik Tomáš Šikola.
Pak ale přece jen přidal jeden dramatický moment. „Jeden výjezd byl nebezpečný. Lámalo se to na jakémsi bílém kamení. Trochu jsem se bál, že bychom mohli jít přes střechu, protože auto se trochu svezlo do takového malého kaňonu. Tatra dělala strašné věci, ale pořád se šplhala nahoru. Je neuvěřitelné, co to auto vyjede,“ žasl šikovný mechanik známý pod přezdívkou Šiki.
Nováček Karel Poslední se dnes na Dakaru dočkal svého prvního etapového umístění v první desítce. „Top 10, super! Na to jsem čekal celou dobu. Postupně se posouvám dopředu a sbírám zkušenosti. Každým dnem je znát, že se stále víc sžívám s autem a už jsme docela velcí kamarádi,“ prohlásil s úsměvem jezdec Tatry Phoenix.
Zítra čeká na závodníky kratší etapa o délce 357 km, která je zavede do oblasti Haradh. Podle organizátorů půjde o rychlou etapu, takže se dá očekávat, že nastavené tempo bude pokračovat i v deváté etapě.