rallye_dakar_2025-po_3_etape-ales_loprais

Rallye Dakar 2025 – po 3. etapě – kamiony: Etapu vyhrál Loprais, celkově je druhý za Macíkem

Autor: Pavel Srp - Zdroj: Rallye Dakar, Tatra Buggyra Racing, Aleš Loprais, MM Technology - Foto: InstaTrade Loprais Team De Rooy FPT - 7. 1. 2025


I dnes se na Rallye Dakar dařilo českým posádkám kamionů. Třetí etapu dojel na prvním místě Aleš Loprais, čtvrtý byl s pětiminutovou ztrátou Martin Macík, hned za ním skončil Martin Šoltys a 12. dojel Karel Poslední. Asistenční kamion týmu South Racing Can-Am, který řídí Tomáš Tomeček, skončil na 23. místě.

MM Technology stále drží celkové první místo, ve třetí etapě dojeli čtvrtí

Posádka bílo-černého kamionu MM Technology, Bohouše, skončila ve třetí etapě zkrácené na 327 km na čtvrtém místě. Na kamenitém a tvrdém povrchu ztratili na vítěze pět minut, v celkovém pořadí si ale stále drží první příčku.

Kamenitá etapa trochu potrápila

Už před startem třetí etapy vedoucí z Bisha do Al Henakiyah bylo jasné, že v ní nepůjde ani tak o to získat na soupeře významný náskok, ale spíše co nejméně ztratit. Jakmile došlo k jejímu zkrácení na 327 km z důvodu vydatných dešťů v oblasti, bylo to ještě jasnější. Z valné většiny kamenitý a tvrdý povrch si naštěstí u Bohouše vyžádal jen jednu výměnu pneumatiky.

„Bylo mi jasné, že můžeme spíš ztratit než získat. A to se nám bohužel trochu povedlo, když se podařilo ohnout ráfek, takže jsme museli měnit jednu pneumatiku. To nás stálo právě těch pět minut. Ale mohlo být daleko hůř, pořád se s ostatními taháme o minuty. Navíc celkově jsme zůstali ve vedení, tak není důvod ztrácet optimismus,“ říká pilot Martin Macík Jr.

Navigátor budiž pochválen

I když z hlediska povrchu nebyla etapa příliš přívětivá, tak alespoň navigační chytáky si pořadatelé schovali na později.

„Mně se dneska jelo dobře. Nebýt té pneumatiky, tak bych měl větší radost, ale i takhle jsem spokojený, protože navigačně to bylo dneska úplně bez chybičky. Nevím, jestli nás po 48h Chrono nějak podezřele nešetřili,“ vypráví s úsměvem navigátor František Tomášek.

Bohouš je skoro jako nový

Po několika hodinách, které na kamionu strávili mechanici MM Technology po dvoudenní etapě, vyrazil Bohouš do třetí etapy v perfektní formě. Dostal i nové čelní sklo a samolepky, takže ani po nespočtu zásahů větvemi z první etapy není skoro ani stopy. Dobrá kondice se vyplatila, protože do cíle v oblasti Al Henakiyah dorazil prakticky bez poškození.

rallye_dakar_2025-po_3_etape-mm_technology-martin_macik
Zdroj: MM Technology

„Bohouš je úplně v pohodě. Podíváme se hlavně na ten ráfek, ten budeme samozřejmě muset vyměnit. Jinak si s kamením poradil skvěle, všechno funguje, jak má, takže se těším, až ho zítra projedeme zase na trochu delším úseku,“ popisuje stav kamionu mechanik David Švanda.

Aleš Loprais vyhrál a stahuje náskok

Třetí etapu vyhrál Aleš Loprais, který měl před Martinem Macíkem náskok přes pět minut. Díky tomu snížil jeho celkový náskok jen na přibližně tři a půl minuty.

“V téhle kamenité a rozbité etapě to bylo o vteřinách a o chybách. Tu jsme si nemohli dovolit. Proto jsme se soustředili, abychom to projeli akurátně a vyhnuli se defektu,” říká Aleš Loprais a dodává: “Podařilo se, i když to bylo na hraně, protože po dojetí do cíle jsme měli úplně dorvané gumy.”

“Mám za něj dvojnásobnou radost, protože pro něj to je první vyhraná dakarská etapa. A to se počítá,“ dodává na konto svého spolujezdce Davida Křípala, který ještě loni na Rallye Dakar seděl v autě s Tomášem Ouředníčkem. Ten se ale letos vydal do Dakaru v rámci závodu Africa Eco Race, který pro něj bohužel dnes kvůli poruše motoru jeho Toyoty skončil.

Martin Šoltys se na Dakaru probíjí kupředu

Martin Šoltys v barvách týmu Tatra Buggyra ZM Racing obsadil v dnešní třetí etapě Rally Dakar páté místo a v průběžném pořadí kamionů se posunul na osmou příčku.

Martin Šoltys si dnes spravil chuť po extrémní a fyzicky vyčerpávající dvojetapě Chrono48. „Dneska to bylo super. Na rozdíl od Chrono48 jsem si to fakt užíval. Ze začátku to bylo rozbité. Dneska byla celá erzeta samé šutry. Pískové bylo jen řečiště, jinak samé kameny. Proto jsme museli jet opatrně. Nejhorší bylo předjíždět Can-Amy. Předjeli jsme také asi pět kamionů. Jenže nikdo vás nechce pustit. Všichni jedou naplno, musíte to vedle nich úplně na knop narvat,“ popsal svízele pilota kamionu.

rallye_dakar_2025-po_3_etape-buggyra-martin_soltys
Zdroj: Tatra Buggyra Racing

Jeho Tatra Buggyra EVO3 fungovala výborně a etapu přečkala bez větší újmy. „Jen jsme urazili hadičku na kole. Mysleli jsme si proto, že máme defekt, ale stačilo jen opravit tu hadičku. To byla drobnost,“ liboval si jezdec.

Karel Poslední dovezl svoji Tatru Phoenix v poklidu do cíle. „Byla to brutální rozbíječka. Dneska jsme ani nevylezli z auta. Všichni dělali gumy, ale my nemuseli. Asi 50 kilometrů bylo na rychlých pistách, to byla bomba. Etapu jsme si užili,“ prohlásil spokojeně.

Celkové výsledky mezi kamiony od 1. do 16. místa:

rallye_dakar_2025-po_3_etape-vysledky-kamiony
Zdroj: Rally Dakar

TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru