Jedenáctá etapa dakarského klání přinesla extrémně náročný terén a zajímavé souboje o první příčky. Martin Macík Jr. s posádkou stanuli v cíli na pomyslném druhém pódiovém stupni a do poslední etapy tak zítra vyjedou s celkovým náskokem lehce přes dvě hodiny na druhého Aleše Lopraise.
Čenda si opět zaslouží chválu
Tým MM Technology vkládal i dnes velkou důvěru do svého kamionu. Ten oranžovou posádku opět nezklamal a zaslouží si za zdolání extrémně náročné etapy dávku leštěnky navíc. „Čenda dneska dostal extrémně zabrat. Pro techniku to byla rozhodně nejnáročnější etapa, takže to, že jsme dojeli jen s ohnutými ráfky a přišli jsme jen o jednu gumu, svědčí o tom, jak kvalitně jsme Čendu připravili a naladili,“ chválí kamion, jeho vývoj i mechaniky David Švanda.
Hledání pokladů ve skalách
Kromě toho, že trasa plná velkých kamenů a klikatých cest skalami dala zabrat Čendovi, ani z hlediska navigace nebyla procházkou růžovou zahradou. „Etapa byla sice zkrácena z původních asi 480 km na 420 km, ale rozhodně nebyla navigačně zadarmo. Nebyl praktický žádný otevřený terén. Chvílemi jsem si přišel jako hledač pokladů ve skalách, abychom trefili všechny body, ale povedlo se,“ popisuje dnešní zážitky navigátor František Tomášek.
Vzhůru do poslední etapy
Velká vzdálenost ujetá náročným terénem z oblasti Alula do Yanbu zanechala mnoho dojmů i v pilotovi Martinovi Macíkovi Jr.: „Přes to, že to bylo neskutečně náročné, se mi jelo dobře. Organizátoři nás vedli rozbitým a tvrdým terénem, kde každé auto zvedalo tuny prachu, takže viditelnost byla horší a pro mě jako řidiče je to nepříjemné, ale popral jsem se s tím. Díky všem, co nám drží palce, držíme až do konce! Zítra tu poslední etapu dojedeme, i kdybychom měli Čendu nebo jeden druhého donést na zádech.“