rallye-dakar-2022-po_4etape-big_shock_racing- (1)

Rallye Dakar 2022: Macík měl ve 4. etapě problémy s výfukem a nabral velkou ztrátu. Šoltys mu pomáhal s opravou

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Big Shock! Racing - Tisková zpráva - 5. 1. 2022


Ve 4. etapě si organizátoři Rallye Dakar pro závodníky připravili nejdelší trať celého závodu. Předem bylo jasné, že trasa čítající 465 km bude extrémně náročná. Pro tým Big Shock! Racing byla zatím největší adrenalinovou zkouškou, kterou se ale nakonec podařilo i přes určité problémy zvládnout. Pomohla týmová souhra, šikovnost a zarputilost, díky které si čeští závodníci dokážou poradit i v situacích, které se zdají bezvýchodné.

Pilot Martin Macík s navigátorem Františkem Tomáškem a mechanikem Davidem Švandou na trati řešili problém s výfukem, který propaloval hadičky se vzduchem. Šikovné ruce českých palubních mechaniků, důmyslný zlepšovák a pomoc týmového kolegy Martina Šoltyse, který se podělil o díly, nakonec přispěly k tomu, že se Martinu Macíkovi podařilo dojet do cíle na 21. místě a celkově si udržel cennou 11. pozici.

I Martin Šoltys, Roman Krejčí a Jakub Jiřinec etapu zdárně dokončili jako 25. a celkově jsou 18. Všichni závodníci týmu Big Shock! Racing se nakonec v pořádku shledali v cíli.

Přečtěte si také:  Porsche chce obhájit titul na Nürburgringu s vozem 911 GT3 R

Síla dvou kamionů v závodu

Dnešní 4. etapa ukázala, proč je Dakar považován za nejnáročnější motoristický závod na světě. A jak nápomocná může být spolupráce dvou týmových posádek v závodním poli.
Martin Macík měl dnešní etapu výborně rozjetou.

„Hned od začátku se jelo nádherně, strašně rychle. Klasická vypalovačka. Měli jsme trochu letecký den, když jsme přeskakovali vrcholky zkracovaček, za kterými se schovávaly díry. Dostali jsme spoustu ran. Jedna byla obzvlášť silná,“ popisuje sedlčanský závodník.

rallye-dakar-2022-po_4etape-big_shock_racing-2

Najednou, asi na 340 km, ale auto začalo vydávat zvláštní zvuky. Posádka zastavila a zjistila, že se povolil výfuk a vznikla díra, která hnala horký vzduch na hadice se vzduchem. Ty se začaly propalovat, což ovlivnilo také brzdy.

Přečtěte si také:  Škoda Fabia Rally2: Vývoj nového závodního vozu je pro jezdce zábava, ale i dřina

„Museli jsme zastavit a opravovat. Ale hadičky se znova a znova propalovaly. Takže jsme vymýšleli různá řešení. Rozbili jsme bednu, kterou máme v autě, a z jejího víka jsme udělali ochranný plech. Ten jsme přidělali na výfuk. Pomáhal nám i Marťas Šoltys, který u nás zastavil a dal nám i všechny svoje náhradní díly, které jsme pro opravu mohli využít. Patří mu obrovský dík,“ popisoval Macík, jehož posádce se i s provizorně opraveným kamionem podařilo dojet do cíle, kde ocenila, že právě získala zásobu nových historek pro své akce Posedlí Dakarem.

Posádka Martina Šoltyse pomáhala

Ale dnes to na trati nikdo neměl jednoduché. I posádka Martina Šoltyse má po dnešku spoustu nových zážitků. „Dneska to byl dlouhý den. Ani nevím, kde začít. První část erzety byla rozbitá, skákalo se, jelo se hodně rychle. Všichni letěli. My jsme asi po 100 kilometrech udělali pneumatiku. Ale rychle jsme ji vyměnili a jelo se dál,“ popisuje Martin Šoltys. Následně si členové posádky všimli na trati stojícího Martina Macíka a zastavili u něj. „Měl popraskané, shořelé hadice, takže jsme mu pomáhali opravovat. Pak ujel pár kilometrů a stalo se mu to znova. Takže jsme opravovali podruhé a lépe. Pak už odstartoval hladce. Ale následně zase nám chyběly díly, které jsme dali Martinovi, když jsme se dostali do podobných problémů. Takže jsme se nad tím ještě chvíli trápili, ale poradili jsme si. Dojížděli jsme za tmy, ale jsme v cíli, takže super. Zítra pokračujeme dál,“ popsal Martin Šoltys.

Přečtěte si také:  Podívejte se na 10 nejrychlejších jízd z letošního Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Padl i absolutní rekord

Mechaniky MM Technology dnes v noci čeká těžká směna, ale nikdo nepochybuje, že zítra na start týmové speciály Karel i Arnošt vyrazí opět v nejlepší kondici. A odpočaté posádky se znovu s plným nasazením vydají na dakarskou trať.

Štítky: , , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít na začátek