skoda-elroq-rs-2025-7

První jízda s nejlépe akcelerující škodovkou: Škoda Elroq RS je příjemný elektromobil, ale při jízdě se musíte mít na pozoru

Autor: Pavel Srp - Foto: Škoda - 19. 6. 2025


Před pár dny jsme se poprvé posadili do nejlépe zrychlující sériové škodovky v celé historii automobilky. Nejde o Kodiaq RS nebo Octavii RS, ale jde o elektromobil Škoda Elroq RS. Nejde ale jen o parádně zrychlující auto, tahle škodovka toho umí mnohem víc.

Sebevědomí bez okázalosti

Už na první pohled je zřejmé, že Škoda Elroq RS následuje zavedenou filozofii sportovních modelů značky Škoda. Stejně jako v případě Enyaqu RS, tak i v tomto případě tu nejsou žádné výrazné spoilery nebo křídla, ale spíše decentní a funkční úpravy. Samozřejmě tu jsou specifické nárazníky, decentní prahové nástavce a nepříliš nápadná loga RS na předních blatnících. Součástí zadního nárazníku je typický reflexní pruh táhnoucí se po celé šíři vozu. Pro eReSové škodovky jsou navíc typické leskle černě lakované prvky, které zdobí masku, zrcátka a okenní lišty.

Toto auto je možné objednat celkem v 11 barvách karoserie, z nichž čtyři jsou nemetalické, šest metalických a jedna nová exkluzivní matně šedá, která je k dispozici pouze pro model Elroq RS. Limitovaná edice matně šedého exteriéru je kombinována s detaily lakovanými v černé barvě, k nimž patří kliky dveří, vnější zpětná zrcátka a zadní střešní spoiler. Elroq RS může mít i ikonický zelený lak karoserie Mamba Green. Kola jsou standardně dvacetipalcová, na přání pak o palec větší.

Škoda Elroq RS se představuje. Nabídne 340 koní, zrychlí na stovku za něco přes 5 sekund a dojede 550 km

Standardně je u RS také svítící přední maska Tech Deck Face, Matrix-LED přední světlomety i Top LED zadní světla s animovanými ukazateli směru.  Mimochodem, v rámci světelného uvítacího efektu, který je rovněž součástí standardní výbavy, vytváří prosvětlená maska světelnou show, když řidič zamyká nebo odemyká vůz nebo se k němu jen přibližuje s klíčem v kapse. Při odemykání auta se světelné segmenty postupně rozsvěcují, a naopak pomalu slábnou, když auto zamknete.

Exkluzivní interiér RS Lounge obsahuje prvky v černé barvě. Kombinuje čalounění perforovaným a neperforovaným mikrovláknem Suedia s umělou kůží, s limetkově zeleným kontrastním prošíváním a obložením v imitaci karbonu. Designová část palubní desky je pokryta černým materiálem Suedia, který se nachází také ve výplních dveří. Tříramenný vyhřívaný sportovní volant je potažen perforovanou kůží a doplňuje jej plaketka RS. Vyhřívaná přední sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a kryty pedálů z nerezové oceli doplňují dynamický vzhled interiéru. Elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí, masážní funkcí a bederní opěrou je součástí standardní výbavy. Ambientní osvětlení zahrnuje osvětlení výplní předních a zadních dveří a jejich klik, prostoru pro nohy vpředu a vzadu, osvětlení středové konzoly a přístrojové desky. Mechanické sluneční clony pro zadní boční okna jsou taktéž standardem, stejně jako zadní boční airbagy.

Technologické srdce

Škoda Elroq RS stojí na nejmodernější verzi platformy MEB+, kterou mají všechny současné elektromobily koncernu VW. Poháněné jsou obě nápravy, což je možné díky instalaci dvojice elektromotorů (na každé nápravě je jeden). Celkový systémový výkon je 250 kW/340 koní. I díky tomu dokáže tohle auto zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Maximální rychlost je ovšem elektronicky omezená na 180 km/h.

2025-Skoda_Elroq_RS-seda-a-zelena

Elektrická energie se ukládá ve vysokonapěťové baterii, která se skládá z 12 modulů a má celkovou kapacitu 84 kWh, přičemž ta využitelná je 79 kWh (o 2 kWh víc než mají běžné Elroqy). To znamená maximální dojezd více než 540 km v režimu WLTP. Když pak energie v akumulátoru dojde, lze ji na rychlonabíjecích stanicích na stejnosměrný proud zpět dobít výkonem až 185 kW. To znamená, že dobití z 10 % na 80 % by mělo zabrat přibližně 26 minut. Při nabíjení střídavým proudem o nabíjecím výkonu 11 kW se baterie nabije z 0 % na 100 % kapacity za 8 hodin. Mimochodem, je tady funkce předehřevu baterie, kterou lze aktivovat manuálně v infotainmentu nebo se spustí automaticky po zadání rychlonabíjecí stanice do navigace.

Sofistikovaný podvozek

To, co nás u nového Elroqu RS překvapilo hodně, je jeho podvozek. Už v základu je totiž vybaven novými adaptivními tlumiči DCC Pro s dvouventilovou technologií. Verze RS nabízí bohaté možnosti nastavení tuhosti i funkce tlumičů. Řidič buď může využít přednastavené jízdní módy nebo si v individuálním režimu může vybrat z 15 charakteristik – od nejkomfortnějšího (ještě měkčí než v jízdním režimu Comfort) až po nejtvrdší (tvrdší než ve sportovním režimu).

Součástí každého z DCC tlumičů je elektromagnetický ventil, který se otevírá a zavírá v řádu milisekund, čímž snižuje nebo zvyšuje průtok oleje v tlumiči (podle toho se pak určuje tuhost) v závislosti na aktuální jízdní situaci a zvoleném jízdním režimu. Navíc tlumiče pracují také s dalšími vstupními daty, jako je rychlost a zrychlení vozu, příčný i podélný náklon karoserie, celkové zatížení, poloha plynového pedálu, úhel natočení volantu a mnoho dalších. Systém se skládá ze tří akcelerometrů, tří senzorů zdvihu kola a řídicí jednotky, která dále získává informace a signály z ostatních jednotek vozu, jako je např. jednotka motoru, ESC a převodka řízení.

TIP: Hledáte nové auto na operativní leasing?

Podívejte se na nabídku ihned dostupných vozidel za výhodné ceny. Můžete vybírat z desítek aut, ale také z různých možností nájezdu i délky pronájmu.

Chci operativní leasing!

Na dobrých jízdních vlastnostech se podepisuje také sofistikované zavěšení kol, přičemž na přední nápravě je řešení typu MacPherson se spodními trojúhelníkovými rameny a příčným zkrutným stabilizátorem. Na zadní nápravě je pak víceprvkové zavěšení kol, jenž je tvořeno pěti příčnými rameny a zkrutným stabilizátorem.

První kilometry

S novým Elroqem RS jsme se krátce svezli. A jak se chová na silnici? Snad největším překvapením bylo to, jak je tichý. To by se od elektromobilu dalo čekat, ale tady je v kabině opravdu ticho. Velký podíl na tom mají i dvojitá boční skla, která doplňují velmi povedené odhlučnění.

Dokáže to být navíc auto dvou tváří, protože rozdíl mezi nejkomfortnějším nastavením a naopak tím nejsportovnějším je opravdu obrovský. Zatímco v prvním případě jde o pohodlné auto, které posádce dopřeje plavnou a houpavou jízdu, tak v tom druhém jde o poměrně tuhé auto, které se v zatáčkách příliš nenaklání. V obou případech je ovšem překvapivé, jak dobře filtruje nerovnosti. Jediným nedostatkem může být fakt, že na opravdu velkých nerovnostech uslyšíte od zadních kol rány (jezdili jsme s autem s příplatkovými 21″).

Přestože Škoda Elroq RS dokáže být opravdu rychlé auto – a to nejen v přímce, ale i v oblouku – stejně to nakonec není úplně velká zábava. Je také potřeba dávat pozor na rychlost, protože i tohle auto nebezpečně dobře maskuje. I když si myslíte, že jedete na okresce kolem stovky, může se vám stát, že tam máte výrazně víc. V autě je ale klid a pohoda, takže vám to nepřijde. Každé přidání plynu navíc provází prakticky okamžitá reakce a výrazné zrychlování. Tohle auto s dynamikou problémy nemá.

Závěr a cena

Škoda Elroq RS je vrcholem nabídky menšího z aktuálně nabízených elektromobilů české automobilky. Za volantem dostanete díky výkonu 250 kW/340 koní a zrychlení na stovku za 5,4 sekundy parádní dynamiku, ale zároveň si můžete užít i další technologie včetně adaptivního podvozku DCC Pro, pohonu všech kol a opravdu kvalitního odhlučnění.A co vás to bude stát?  Základní cena Elroqu RS byla stanovena na 1 285 000 Kč s DPH.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru