bus-jizdni-pruh-video

Praze došla trpělivost s řidiči, kteří zneužívají vyhrazené jízdní pruhy

Autor: Anina Russová - 21. 9. 2018


Vyhrazené jízdní pruhy pro MHD, taxi a složky integrovaného záchranného systému v Praze rostou jako houby po dešti. Bohužel ale Praha není nafukovací, a tak tyto pruhy přibývají na úkor jízdní pruhů pro nás, obyčejné řidiče. V místech, kde doposud byly například dva jízdní pruhy, které měly co dělat, aby hustou městskou dopravu odbavily, TSK jeden pruh ubralo a vyhradilo ho výše zmíněné skupině vozů. To ovšem způsobilo velký nárůst kolon a zcela zničené nervy obyčejných řidičů.

Jakkoliv chápeme, že MHD, policie, záchranka a hasiči nemohou stát v kolonách, trochu nám vadí, že jsou tyto pruhy vyhrazeny i vozům taxislužeb. Jejich řidiči pak často bus pruhy zneužívají a jezdí jimi i ve chvíli, kdy jedou prázdní. A to jim přitom zákon zakazuje. Vlastně se pak ani nedivíme některým řidičům, že jim nervy ujedou úplně a rozhodnou se autobusovým pruhem kolonu objet. Ano, porušují tím zákon, což také policisté často kontrolují, ale vzhledem k tomu, že jde o nebodovaný přestupek, za který je pokuta v rozmezí 1500 až 2500 Kč, raději to risknou. Několik takových riskujících je zachyceno ve videu, které zveřejnil Ropid, a na které se můžeme podívat.

Nemyslete si, že dotyčné omlouváme. Jen tomu trochu rozumíme, protože TSK často autobusové pruhy rozmisťuje na už tak dost frekventovaných místech. Některé jsou navíc nesmyslně dlouho, takže v druhém pruhu bývají i hodinové kolony. Kdo z vás zná ulici Plzeňská ve směru do centra, jistě ví, o čem mluvíme. TSK si ale myslí, že pruhů pro autobusy je i tak málo, a tak jich prý do budoucna bude ještě víc. Už teď jich Praha má 31,76 kilometru. Dalších 13,3 kilometru mohou řidiči autobusů využívat v rámci tramvajových pásů.

Co se autobusových pruhů týče, TSK i policie mají dost všech řidičů, kteří si z pokuty nic nedělají a klidně je používají. Proto právě TSK přišlo s nápadem, že všechny tyto vyhrazené pruhy budou pod kamerovým dohledem. Díky tomu nebude potřeba tolik policistů a bude velmi jednoduché všechny hříšníky pokutovat. V tuto chvíli je projekt dohledových kamer ve stádiu příprav testovacího režimu. Až po jeho zavedení a následné vyhodnocení bude jasné, kdy konkrétně bude vše spuštěno v ostrém provozu.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru