Do mailu jsme obdrželi pozvánku na akci automobilky Mercedes-Benz s názvem „Poznej Mercedes-Benz“, která se konala ve středu 27.června 2012 na závodním Masarykově okruhu v Brně. Tušíte, že jsme nemohli odmítnout a na akci jsme se vydali.
Pro návštěvníky bylo připraveno mnoho možností, jak auta značky Mercedes-Benz poznat. Vybírat jsme mohli mezi jízdami osobními vozy, nákladními vozy i tahači na okruhu, osobními vozy a dodávkami v běžném provozu, jízdy s elektromobily Smart po parkovišti, jízdami SUV v terénu a na závěr jsme mohli vyzkoušet samohyby Segway nebo realistický počítačový simulátor jízdy na okruhu.
Pro jízdy na okruhu byly připraveny 4 osobní automobily: SL, E cabrio, E63 AMG a CLS. Občas se mezi ně zatoulalo SLS AMG a nebo KTM X-BOW. Ty však byly pouze „za odměnu“ a povozit se v nich mohli pouze výherci vylosovaní z osudí. Měl jsem jasno, kterým autem se chci svézt, ale při pohledu na rozpis jízd jsem byl zklamaný. Mercedes-Benz E63 AMG bylo zcela zaplněno. Přemýšlel jsem tedy, které jiné auto vybrat. Volba nakonec padla na „Éčko“ bez střechy. Ptáte se proč? Je to jednoduché. Zajímalo mě, jak kabriolet obstojí v extrémních podmínkách. Jak inženýři v automobilce zvládli kroucení karoserie, jaký bude hlukd ve vysokých rychlostech a podobně. A musím přiznat, že jsem byl velmi mile překvapen!
Volant a pedály ovládal rallyový jezdec Honza Sýkora a nutno uznat, že mu to opravdu šlo. Auto se zdálo být velmi čitelné a o svém chování poskytne dostatek informací. To potvrdil i Honza. Jeho slova říkala, že zadek o přicházejícím smyku řekne včas a řidič má dostatek času smyku pomoci di krásného driftu nebo ho korigovat, pokud tedy má dost odvahy na to, aby si při ostřejší jízdě vypnul stabilizaci. Navíc jsme si i při rychlostech kolem 150 km/h mohli bez problémů povídat, nemuseli jsme vůbec křičet a stejně jsme se bez problémů slyšeli. Mercedes-Benz E Cabrio má za své chování rozhodně velké PLUS!
Do běžného provozu jsme vyrazili s E350 CDI a CLS350 CDI, oboje s automatickou převodovkou a nastavitelnými tlumiči (Comfort a Sport). Trasa byla krátká a zahrnovala lesní serpentýny, široké okresky, ale i vesnici. Obě auta byla pohodlná a motor měl dostatek síly. U CLS byla však jasně viditelná vyšší cena. Posez za volantem i odhlučnění bylo lepší. Navíc mě jednoznačně uchvátila přední opěradla sedadel, respektive jejich bočnice, které se podle natočení volantem „nafoukly“ tak, aby posádce vozu poskytla tu nejlepší možnou oporu a udržela tělo na místě.
V terénu na nás čekala dvojice modelů GLK a model ML. Vybral jsem GLK, protože model ML jsme už v „terénu“ krátce testovali. Trasa nezahrnovala žádný těžký terén, ale překážky, které GLK zvládne i tak byly přijemným překvapením. Boční náklon, vysoké schody nebo nástrahy hlubokého písku auto z míry nevyvedlo. Není třeba se bát GLK nebo ML vytáhnout i mimo běžné silnice a nemusíte se přitom omezit pouze na polní cesty nebo louku, jen bych se takovým výletům možná vyhnul v dešti. Uzávěrky diferenciálů a podobně tady má na starosti pouze elektronika a silniční pneumatiky mají své limity také relativně nízko.
Jak jsme již říkali, půjčit bychom si mohli i tahače a náklaďáky, ale to pouze v případě, že máme ve svém řidiřském průkaze zapsánu skupinu C (ovšem netuším, proč „jen“ C), a tu já nemám. Dojmy z toho, jak se tedy nákladní auto chová na závodním okruhu vám předat nemůžu. Pohled to byl ovšem velmi netradiční. I když jak se to vezme, že…
Mezi jednotlivými jízdami jsme mohli obdivovat celou modelovou řadu vozů Mercedes-Benz. Vystaveny zde byly jak osobáky, tak i tahače a náklaďáky. Všechna auta byla otevřená, dalo se do nich nastoupit a vyzkoušet si posez. Pro případné dotazy nám k dispozici byli také vyškolení prodejci, kteří se snažili odpovědět na všechny zvídavé otázky přítomných zvědavců.
[nggallery id=1042]
-PS-