Aktuálně publikované statistiky České kanceláře pojistitelů (ČKP) již poněkolikáté v řadě potvrdily rostoucí oblibu produktů povinného ručení s cenou dle ujetých kilometrů.
Pojištění dle kilometrů vyhrálo
Obě pojišťovny, které vsadily na počítání ceny povinného ručení (ale také havarijního pojištění) podle počtu za rok ujetých kilometrů, se ocitly na pomyslných stupních vítězů. Obsadily první a třetí místo v počtu nárůstu pojištěných vozidel s povinným ručením. Dohromady navýšily svůj pojistný kmen za první pololetí o 86 611 vozidel. Zbývajících devět pojišťoven s cenou nezohledňující kilometry dosáhlo v souhrnu pouze o něco málo vyššího výsledku.
„Výsledek není překvapující,“ říká Marcel Beno, spoluzakladatel a procesní architekt pojišťovny Pillow. „Pojištění podle ujetých kilometrů nabízí nejnižší cenu pro přibližně třetinu osobních aut a motocyklů na českém trhu. Dle našich odhadů se jedná o více než dva milióny vozidel, stále tak stovky tisíc majitelů aut zbytečně platí za povinné ručení více, než musí.“
„Výše úspory na povinném ručení s cenou dle kilometrů závisí na hodnotě ročního nájezdu,“ prozrazuje Martin Podávka, produktový expert Pillow. A zároveň uvádí konkrétní příklad: „Nejvyšší slevu získávají klienti s osobním autem a nájezdem do 5 000 km, její výše je přibližně 35 %. Majitel se současnou cenou 4 000 Kč za povinné ručení tak přechodem na nájezdové pojištění ušetří v průměru 1 400 Kč. S rostoucím nájezdem je sleva menší a kolem ročního nájezdu 15 tisíc kilometrů se cena vyrovnává se standardním pojištěním.“
Sám toto pojištění využívám, ale uvítal bych kdyby bylo více hranic počtu ujetých kilometrů. 5000 km jistě postačí mnohým řidičům, ale co vůz se kterým vyjedu dvakrát za rok na projížďku, a jednou za dva roky na STK? 300 km by mi na to stačilo, a povinné ručení by mohlo být ještě výrazně nižší. Hlavně bych nemusel stále lítat se značkami do depozita.