Slavná seriálová věta říká, že kdyby blbost nadnášela, tak tu řada z nás poletuje jako holubičky. A je to vidět i na silnicích, protože je s podivem, co jsou schopni někteří řidiči vymyslet a zrealizovat. Jedním z velmi častých nešvarů je uhýbání těm, kteří se připojují na dálnici. Řidiči totiž často z pravého jízdního pruhu přejedou do levého, aby „pustili“ auto v připojovacím pruhu, ale při tom omezí (a někdy dokonce ohrozí) řidiče auta jedoucího v levém jízdním pruhu. A my se ptáme: Proč?!
Zůstaňte ve svém pruhu
To, jak se správně připojit na dálnici, jsme poměrně nedávno řešili. Má to svá pravidla, která, pokud dodržíte, nikdo nemusí nikam uhýbat. Problém ale je, že řada řidičů – naše každodenní zkušenost ukazuje, že jich je opravdu hodně – uhýbá naprosto automaticky a v domnění, že dělají správný a dobrý skutek. Vždy to vypadá stejně, v připojovacím pruhu jedou auta, která se chtějí připojit na dálnici, a řidiči vozidel, kteří jedou v pravém průběžném pruhu, se začnou řadit do levého, přestože nebudou nikoho předjíždět ani před nimi není žádná překážka.
V prvé řadě do toho levého vjedete s největší pravděpodobností v příliš pomalém tempu, čímž v něm jedoucí řidiče omezíte, donutíte je často i výrazně zpomalit. A to už znamená vznik nebezpečné situace. Pamatujte, že připojování je problém těch, kteří se připojují, nikoliv těch, kteří po dálnici jedou. Oni musí dávat přednost, nikoliv vy, přestože jsou zprava. Policie k tomuto tématu říká: „Při přejíždění mezi pruhy nesmí motorista ohrozit či omezit ostatní a musí dávat včas znamení o změně směru jízdy. Pokud by jiného tímto manévrem ohrozil, pak může dostat na místě pokutu ve výši 1,5 až 2 tisíce korun, ve správním řízení dokonce až 5 tisíc korun, navíc mu budou přiděleny čtyři body.“
A hlavně také sledujte vodorovné dopravní značení! Například v Německu, ale už i na některých místech v Česku, je právě toto uhýbání do levého pruhu zakázáno! Zpravidla bývá podél celé délky pravého pruhu vedle klasické přerušované čáry nakreslená i plná čára (vodorovná dopravní značka V 1a, tedy „Podélná čára souvislá“) pro směr z pravého do levého jízdního pruhu. Tedy, že se v místě nesmí z pravého do levého pruhu přejet a tedy „pustit“ řidiče z připojovacího pruhu.
Zákon č. 361/2000 Sb. o silničním provozu v paragrafu 12 – Jízda v jízdních pruzích a v odstavci 7 říká: „Je-li pro zařazování do průběžného jízdního pruhu zřízen připojovací pruh, je řidič povinen před zařazením do průběžného pruhu užít připojovacího pruhu. Při zařazování z připojovacího pruhu do průběžného pruhu řidič nesmí ohrozit řidiče jedoucí v průběžném pruhu. Není-li připojovací pruh zřízen, je řidič povinen dát přednost v jízdě vozidlům jedoucím v průběžném pruhu. Jen pro úplnost: nesmět ohrozit znamená povinnost řidiče počínat si tak, aby jinému účastníkovi provozu na pozemních komunikacích nevzniklo žádné nebezpečí.“
Policie k tomu dodává: „Při zařazování z připojovacího do průběžného pruhu nesmí motorista ohrozit řidiče jedoucí v průběžném pruhu. Pravidlo zipu – pokud jeden pruh končí, jsou motoristé ze souběžného pruhu, který pokračuje, povinni pouštět po jednom řidiče z končícího pruhu.“
Ano, možná to, že „pustíte“ řidiče z připojovacího pruhu, myslíte dobře, ale správně to není. Myslete i na svou bezpečnost, kterou zmateným najížděním do levého pruhu zbytečně ohrožujete.
Platíte za autopojištění zbytečně moc?
Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.
🔍 Porovnat ceny zdarmaNezávazné srovnání • Okamžitý výsledek
Ta vyhlaska v tomto funguje podobne jako znama veta „Muz s kozenou brasnou nesmi projet.“… Tam kde lze spouste koliznich situaci predejit uvolnenim mista v prubeznem pruhu kolizni situace vytvari. To, ze je takto napsana neznamena, ze se jedna o optimalni reseni. Pokud v levem pruhu nikoho neomezim… nebo pokud mam pred sebou strudl v pripojovaku, pak resim dopredu pokud je v levem pruhu volno. Na druhou stranu chapu, ze pravidla musi byt predevsim jasna a jednoducha, tak je ta vyhlaska napsana i pro dusevne zaostale.
Nedočetl jsem komentáře do konce, ale je tu spousta lidí, co opravdu nezná pravidla (bezpečného) dopravního provozu.
Připojovací pruh je na to, aby vozidlo zrychlilo na min. 80 km/h (což je nejnižší dovolená rychlost na dálnici – pokud samozřejmě není značkami či situací omezena).
Uhýbání vozidlům se připojujícím je opravdu zakázáno, v práci však lze “předjet” toto vozidlo, pokud však neohrozím či neomezím vozidla jedoucí v pruhu levém (neznamená však jet stále v levém pruhu, což spousta nejen ale hlavně Čechů dělá). Naproti tomu vjetím z připojovacího do průběžného pruhu nesmíte ohrozit, ale můžete omezit. Popřemýšlejte, jaký je v tom rozdíl ;)
Proboha co tady všichni řešíte? Prostě nesmím nikoho vlevo ohrozit. Hotovo. Tj. Když mi tam někdo jede, tak hold nikoho nepustim a musí si počkat, když je tam volno tak si tam přejet klidně můžu protože předjíždím připojující se vozidlo, které v ten moment už je v pravém pruhu.. Když předjíždím kamiony ve 130 a zezadu na mě bliká vocas v bavoráku co jede 180, tak jebat.. ale nikdy bych mu tam přece z prava nevjel abych někoho pustil, to snad dá rozum ne?
No všechno jsou jen keci Každy řidič by měl být natolik inteligentní aby rozeznal co je v danou chvíli bezpečné nebo nebezpečné a vše řešit s předvídavosti a sledováním provozu okolo sebe Jinak by na silnici neměl co dělat Bohužel na řidičák se stačí naučit vyhlášku a jedeme
V Polsku na dálnicích to dělají řidiči kamionů naprosto běžně, tzn.že si můžete být jisti, že u každého připojovacího pruhu na dálnici vás omezí kamion, který přejíždí do levého pruhu, aby pustil vozidlo z pruhu připojovacího.
Ten článek psal někdo kdo jezdí do práce na kole jinak to ani není možné ….
Jen by mě zajímalo, když jedu po dálnici 130km\h, tak jak mohu omezit někoho ve vedlejším pruhu, když může jet jen stejně rychle jako já? Pokud jede rychleji, porušuje předpisy on a když se něco stane, veškerá vina jde stejně na něho. Takže ten článek je vlastně o ničem.
Vy nejste policista…nemáte nárok brát zákon do vlastních rukou…ať si jede třeba 200 km/h prostě ho omezíme. Hlavně nevíte kdo a proč jede za vámi rychleji. Třeba spěchá s někým do nemocnice..ale to už jsme jinde..taky nekouřím..ale tohle co jste napsal vy…hlupák..představte si že pojedete 130km a šoupnete to vlevo. Někdo nedobrzdí a někoho nedej bože zmrzačíte, zabijete..budete v klidu že jste nic neudělal??
Je na to krásnej vtip. Jedou dve auta po dálnici. Jedno jede 120kmh a jedno 140kmh. Kolik řidičů porušuje zákon a vytváří špatně čitelnou situaci, která by neměla nastat a narušuje pravidla a plynulost dopravního provozu? A podotázka – brzdná dráha vozu roste s vyšší rychlostí jakým způsobem? Lineárně, jako čte hlupák svuj tachometr?
Když jedu rychleji, je povinnost aut v levém pruhu přejet do pravého bez ohledu na to, že překračuji 130. To je potom věc policie a ne rádoby chytráků, jako jste vy. Když blokujete levý pruh, je to bráno jako přestupek, i když jedete 130 🧐
„Když jedu rychleji, je povinnost aut v levém pruhu přejet do pravého bez ohledu na to, že překračuji 130“
…..
„Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.“
Jízda rychleji než 130kmh není na žádné z veřejných silnic dovolena. Proč podle vás někdo musí a někdo ne? Vase věta je volný a vyrazně sobecký výklad pravidel. Prosím, jezdete si pres 130 na komunikacích k tomu urcených – můžete si podle pravidel zajet na závodní dráhu, zaplatit si za ni a pak tam jezdit dokola jak krecek klidne pětikilem. Od toho to místo je. Je až děsivé, kolik lidí si myslí, že když jejich auto dokáže jet pres 130kmh, tak oni dokazi odhadnout aspoň základní brzdnou dráhu, která z vyšších rychlostí vyplývá, když nemají ani kognitivni schopnost rozeznat verejnou komunikaci pro široké spektrum lidí od zavodni drahy.
V Německu maj dokonce na dálnici pro hlupáky plnou čáru a nesmite v místě připojení doleva.
Mě to učili v autoškole, že pokud to lze, není v levém pruhu provoz a nebudu tam překážet, měl bych to připojení na dálnici umožnit. To se ještě po té dálnici jezdilo 110 km / h a teoreticky by také ani vlevo neměl jet nikdo rychleji. Dneska se z toho dělá moc věda.
Tady jste na omylu. Muze mit opravneny duvod proc jede rychleji a vy nejste v situaci aby jste byl opravnen a schopen toto posoudit. Tj. kdyz je misto v pravem pruhu, jezdete vpravo a neomezujte ostatni.
…no. Spíš se tomu řílá předvídavost. Vidim ze mi tam auto zřejmě vjede z pripojovacího pruhu, tak vlastmě predjizím auto v prubeznem pruhu které az k tomu mistu prijedu tak uz tam stejne bude. A ne, nikoho nepoustim
Podle mě první správný komentář z praxe.
Jezdil jsem po dálnici dlouhé trasy nejen tady ale v Německu a téměř vždy z připojovacího pruhu auto vjede do průběžného pruhu a já v momentě kdy se dostáváme na stejnou úroveň ho předjíždím v levém pruhu s dostatečným předstihem. Není to podle zákona ale z praxe to tak je.
My češi jsme mistři světa v hledání problému za každou cenu.
Souhlas
Pokud je levý pruh volný, nerozumím tomu, proč tam neprejet a tím pustit auto z práva.
Vždy horší, pokud se v pruhu nahromadí auta a budou se připojovat z nuly.rychlosti.
Protože to je zakázané. To by mělo stačit. Ale jsme v ČR, takže to nestačí – další dobrý důvod je, že si to člověk nezautomatizuje a neudělá to pak i ve chvíli, kdy tam někdo jede. Prostě neuhybam a tak nemusím řešit, jestli tam někdo je, jak je daleko, jak jede rychle, jak dlouho mi bude trvat se zase zařadit… schopnost a vůli akcelerovat pripojujiciho se řidiče už nelze odhadnout vůbec. Někdy se vleče, někdo na to slapne tak, že vás předjede vlastně zpráva. Zkrátka celkově je lepší držet pruh a nechat pravý pruh, ať si to vyřeší. A levý mě pak také nemusí zajímat.
Jasné.
Připojení ve stoupání, naložený náklaďák a já budu brzdit, abych nedostal pokutu za levý pruh.
To je zase článek od lobotoma.
Je to přeci v článku. Musí se jezdit jen v pravém pruhu, v levém jen z několika vyjmenovaných důvodů a tento mezi nimi není.
Někdy si říkám jak mohl někdo udělat řidičák…
Dobrý večer pane, nemáte pravdu. Zákon hovoří jasně. Vy z pravého pruhu nesmíte omezit ani ohrozit bezpečnost v levém pruhu jedoucího řidiče i kdyby jel 200 km/h a vy předepsaných 130 km/h. Mně spíše z mé dosavadní praxe děsí jiná věc a to je vjetí z připojovacího pruhu do průběžného kde řidiči a hlavně řidičky neumí najíždět. Dokonce jsem zažil už situace kdy řidič z připojovacího pruhu zastavil vozidlo na konci připojovacího pruhu. Bohužel Policie ČR jak je jejím zvykem raději provětrá rychlost policejního vozu aby se svezla než by hlidala připojovací pruhy a prohřešky řidičů. Jak už zažil tak absurdní situace, že v rámci možností automaticky vjíždím do levého kruhu abych předešel kolizím s řidiči z připojovacího pruhu. Oproti všem si hlídám provoz kolem sebe a činím tak s předstihem, abych nezavdal příčinu k potížím. Policie ČR zcela zásadně využívá možnosti rychlé sankcionace hlavně za rychlou jízdu. Tam se nikdy nesplete. Je to jednoduché, rychlé a praktické. Dost dobře si nedovedu představit jak bude řidičce z připojovacího pruhu vysvětlovat proč do pravého pruhu vjela rychlosti 50 km/h když ona sama nebyla schopna provoz ve svém okolí vůbec vnímat. Právě ženy s tímto mají neuvěřitelný problém. Píšu zde jako řidič osobního vozidla a také nákladního automobilu. U nákladního vozidla, soupravy je tato otázka ještě tragičtější. Dost připojovacích pruhů je krátkých a na klasické připojení dvou nákladních automobilů nedostačují. Připomenu třeba připojovací pruh u Devíti křížů kde před x lety autobus jedné nejmenované firmy měl díky tomu nehodu se smrtelným zraněním. Mohl bych ještě popsat situaci třeba v Německu, které je chování řidičů ještě horší, ale to je zase jiná kapitola. To jen kvůli doplňující plné čáře u přerušované v souběhu s připojovacím pruhem. Dokonce jsem na jedné dálnici v Německu zažil nalepené plastové terčíky mezi pruhem připojovacím a pravým v délce asi 200 metrů. Samozřejmě v zatáčce. Když jsem jel v tomto místě poprvé nevěřil jsem vlastním očím. Naprosto neuvěřitelné. Rychlost byla omezena na 120 km/h ale ten pocit že když se cokoli stane a vjedete nechtěně do těchto BEZPEČNOSTNÍCH plastových TERČÍKŮ čeká vás DĚSIVÁ odměna. Ta dálnice byla A66 Fulda Hanau . Dnes už tam terčíky nejsou. No chtěl jsem jen trochu přispět do diskuse. Závěrem dodám, že mi je 54 let mám odjeto něco přes 4.500.000 km a to od Fichtla až po soupravy dle typu do 50 tun. Projeto od Řecka po Portugalsko a od Itálie po Skandinávii. Zdravím vás a přeji co nejméně Policie na silnicích. Bez nich je jízda tak nějak v pohodě. Zdravím
Jen k tomu dodám že když s připojovacího pruhu vjede řidička rychlostí 50 km do průběžného pruhu omezí mě v rychlosti 130 km hodině a v té chvíli vzniká nebezpečná a kolizní situace.
Zákon je zákon, praxe je jiná.
Myslím že v tomhle případě je důležité předvídat a každý řidič musí dopředu vyhodnotit situaci.
Ten kdo napsal tento článek tak bych mu na doživotí odebral řidičský průkaz jestli teda nějaký má. (Možná i občanský průkaz). když vidím že v levém pruhu nic nejede (od toho jsou zrcátka to asi pan autor nezná) tak se klidně tomu autu v připojovacím pruhu mohu uhnout. Podle mého názoru kdo tak neučiní je bezohledný řidič
naprosto souhlasím !!!! ono kolikrát to blbě vychází zařadit se mezi více aut, za sebou jedoucích. A nezapomente, že mezi námi řidiči jsou i ti méně zkušení. Takže tím, že někoho pustíte, uvolníte mu prostor, umenšíte možnost, že se lekne, začne zmatkovat… mluvím za sebe, kdy nejezdím často a opravdu se mi odlehne, když mě v Praze takhle někdo na okruhu uhne.
Jasně.
Presne tak, maximálne súhlasím :)
Ten s připojovacího pruhu ma rozjezdovy pruh aby jel tak rychle jako všichni,tak co tu plácáš za nesmysly, tobě bych nedal papíry ani na koloběžku.
Jasné, náklaďák ti pojede stotřicitkou. Kdo tu plácá nesmysly?
Naprostý souhlas. Musím přece vše kontrolovat stejně jako při klasickém předjíždění.
Co to plácáš. Připojovací pruh je od toho aby se auto max rozjelo. A navíc tam nesmíš zastavit ☝️☝️. V souběžném pruhu musím umožnit se zařadit. Tzn klidně pokud tam nic nejede do levého jinak zpomalit ☝️
Kamion se s tím nemaže pošle to tam a basta ty si to vyreš
Tak to ani náhodou. Jste neštěstí pro české dálnice. Naopak vůbec neuhybam. Připojovací pruh je dost dlouhý, aby se v něm dalo zrychlit a bezpečně připojit, výjimky už ubývají. Důležité je naopak nechávat rozestupy do kterých se dá zařadit.
To dělají ohleduplní lidé pro lepší život a pohodu všech. Máme zpětná zrcátka a věnujeme se řízení . Nikoho neohrožujeme a neomezujeme. Na rozdíl od těch co dodržují rozestupy. Orgány by taky měli nechat lidi myslet, je to určitě lepší než jen léčit omezováním. Když něco neumím a mohu, tak to zakážu.To není dobré ,ovce mají ohrady, nechci být ovce.
Dobrý den
To jste napsal dobře ***
Naprostý souhlas! Opravdu nesmyslné pravidlo.
Jj, přesně o vás je ten článek. Takoví ti, co vědí všechno lépe než všichni ostatní, pak způsobují na silnicích krizové situace.
Je to jinak a Váš postoj stejně jako postoj pana Müllera je sobecký. Lepší je nevytvářet zbytečně rizikové situace. Jak se píše v jiné reakci, nevíte, proč v dané situaci někdo jedná, jak jedná. Pokud si vytvoříte návyk bezohledného vjíždění do levého pruhu, tak se Vám to jednou vymstí.
Ten kdo napsal tento článek,citoval vyhlášku která upravuje provoz na pozemních komunikacích-nevím proč by jste mu co bral…naopak pokud by jste několikrát tuto vyhlášku porušil,dopadl by jste jako ten řidič,který po větě policisty:“Uděluji vám 4 body“ se zeptal:“A k čemu mi budou?“
Policista:“Až jich budete mít 12,můžete si koupit kolo.“
Přesně tak pán citoval vyhlášku + – doplnění. Ale ta praxe opravdu jiná. Spousty aut a i řidičů v připojovací pruhu to na 130 nedá ani náhodou. Některé jsou opravdu krátké budeme li mluvit o dálnicích. A zase, když je připojovací pruh, tak bývá už dost často zvykem omezení rychlosti, aby se řidiči měli šanci bezpečně zařadit. Vidím nájezd na dálnici, tak klidně v dostatečné míře před nájezdem přejíždím do levého a tím nic ne porušuji.
Tak to se seber a ten řidičák běž vrátit ty. 😉
ano je to přesně tak jak to posuzujete
Úžasný článek, úžasné komentáře, hlavné o D4. Jak se připojit v hustém provozu, do kopce, v připojovacím pruhu dlouhém 40m???? Já má. 200 koní, ale mnozí ne, tak jim prostě uhnu, je-li volno, a omezím-li někoho, kdo to zrovna valí 160, je mi šumafuk. A na této „dálnici“ jsou i stanice autobusu s připojovacím pruhem 30m!!!! Jaké řešeni řidičům autobusů poradíte??? Mám za autobusem zabrzdit na 30 a čekat náraz zezadu, nebo se ve 120 opatrně dostanu do levého a někoho holt omezím?? Zkuste si D4 u Prahy v pátek odpoledne a trénujte připojování s naloženou dodávkou!!!! Anebo uctívejte hloupé zákony nad zdravým rozumem
Přesně tak, naprosto souhlasím – navíc jsou ti najíždějící někdy tak v pohodě, že pokud zůstanete ve svém pravém jízdním pruhu, klidně mi to tam sekne…. ať si to zabrzdím, když jsem mu neuhnul (v levém se valili rychlíci 150 km/hod.).
ano,máte pravdu
a přesně kvuli takovým názorům a postojům to na silnicich vypadá jak vypadá. Absurdni vyklad pravidel na ukor bezpečnosti a plynulosti. Pokud je volno nevidím důvod proč neudělat místo, na druhou stranu tím samozřejmě nebudu omezovat ve větší míře nikoho jiného o ohrožení ani nemluvím. Ale tak máte,co jste chtěli vasnivou debatu pod hloupým článkem.
v neděli jsem se vracel po dálnici z Hradce na Náchod,nikdo nikde a vidím z dálky že bude najíždět z připojovacího pruhu a tak jsem včas a ve velkém předstihu udělal místo v průběžném pruhu
Tady v Ostravě celkem běžně v zúžení dupnou na brzdu, aby pustili někoho z připojovacího pruhu. A na druhou stranu ti z připojovací pruhu nedávají přednost. O jízdách ve vyhrazeném pruhu pro autobusy ani nemluvě…
Podle tohoto článku bych se dopustil přestupku, když jedu po silnici s předností
v jízdě a zpomalím, abych vytvořil mezeru kam se může zařadit vozidlo z vedlejší komunikace.
Zase článek, který má za úkol akorát vystrašit slušné řidiče…. to je jak ten včerejší s tím Wazem….
Pravda, mně se zdá že tu někdo píše proto, aby splnil požadavek na zaplnění vyhrazeného prostoru. Voloviny a předhazování absurdit, snad zkušenosti z ústavu. Směšné a trapné.
V MS kraji úplně běžně uhýbají i policajti
Autorovi článku bych sdělil, že provoz není černobílý. Zmiňuje skupinu řidičů, kteří toto provedou zmatečně a potenciálně ohrozí provoz. A Děje se to. Pravdu má, že jde o přestupek. Nicméně představte si to v provozu. Není potenciál k vytvoření nebezpečné situace vyšší, když v tom pravém pruhu vozidlo zůstane než když se bezpečně a v dostatečné rychlosti zařadí na chvíli doleva? V praxi tím spíš přispěje k plynulosti provozu, protože vozidlo, které se připojuje, nemusí snížit rychlost, kde by pak vznikla obtížná situace pro další vozidla, jedoucí za ním. A týká se to hlavně kamionů. Když se chce připojit nákladní auto nebo autobus, prostě ho pustím, pokud to jde a pokud tím opravdu nikoho neomezím v levém pruhu. Základem je předvídat, že když se k připojovacímu pruhu blížím, může se tam vozidlo, které se chce připojit, objevit. A ne být překvapený, až se to stane. To už je pak pozdě skenovat, jestli je levý pruh volný. Němci k tomu mají zcela jiné důvody. Hlavním jsou časté úseky s neomezenou rychlostí. Ale na druhou stranu mají také dostatečně dlouhé připojovací pruhy, i dvojité, kde se pomalejší vozidla připojují postupně. Také se tím snaží zamezit nebezpečným situacím na dálnicích o třech pruzích, kde by se tímto často potkávala auta z levého rychlého pruhu a z pomalého pravého v tom prostředním. A tam se nemusí prostě vidět. Jde o to, že auta jedoucí v levém mají povinnost pruh uvolnit rychlejšímu vozidlu. A pokud se musí zařadit do prostředního ve chvíli, kdy tam přejíždí někdo z pravého, aby pustil vozidlo z přípojněho pruhu, může nastat problém. Nevím jestli ten náš Pakistán občas nepřebírá zákony, které jsou trochu na hlavu.
Perfektní popis jak to má být a většinou je. Takto postupuje každý solidní a předvídavý řidič. A protože se občas najde jiný typ, přimitiv bez mozku, tak to budeme omílat? Ten zmíněný prinitiv nebo cynik toto nikdy stejně nečte!
Při rádoby „galantním-vstřícném“ umožňování vjetí vozidel z připojovacího pruhu z pravého průběžného do levého pruhu, kde se jede dost pomalu, cca. 85-95km./h. a to díky nákladním vozidlům, a pomalu jedoucím osobákům, vjet do cesty vozidlům jedoucím 130 a víc km./h. je dost hodně rizikové. Nikdy ale není jistota že v levém pruhu nějakej cvok, kterých je bohužel dost hodně, nepojede hodně nad 130km./h. 150 i mnohem víc km./h. Při hodně vysoké rychlosti řidič musí hodně tvrdě do brzd, aby nevletěl do mnohem pomaleji jedoucího, toho super-galantně riskujícího, do levého pruhu přejíždějícího vozidla, jehož řidič extrémně rychle jedoucí vozidlo ani nemusí v zrcátku postřehnout. Pokud vůbec zabrzdit stihne. Hrozí opravdu těžké nehody. Takže určitě NEPOUŠTĚT z připojovacího do průběžného jízdního pruhu.
přesně tak
Vím, že se jedná o přestupek, ale při dodržení všech bezoečnostních úkonú, tzn. zkontroluji si, zdali v levém pruhu nikoho neomezím ani neohrozím, tak uhnu fo levého a toho v připojovacím pruhu pustím. Každý nemá Ferrari, aby na délce připojovacího pruhu dosáhnul rychlosti 130 km/h (ve slabším provozu, když nejede jeden kamion za druhým). Třeba Fabie s 1.2 HTP je dýchavičnější a mívá problém s akcelerací,zvláště, pokud je stoupání. Nebo atmosférické diesely, nedejbože kamion, který má omezovač na 90 a už je na konci připojováku a vehementně se cpe do průběžného. Takže si myslím, že tento předpis je zbytečně buzerační. Když předjíždím, tak se také podívám do špíglů, jestli mohu do levého pruhu, navíc jsem povinen neustále sledovat provoz za sebou, tak bych měl vědět, jestli tam někdo před chvílí byl s teď už není a pokud není za mnou, tak jej mám ve slepém úhlu, prostě normální úkon před předjížděním a toho připojujícího se vidím z dálky, tak jaképak cavyky. Až mi vletí z připojovacího před čumák v rychlosti 100, při mé 130, tak na to nejsem zvědavý. To je, potom, kolizní situace. Ať se jdou policajti a zákonodárci vys.at.
Moje řeč,dělám to samý.
Je to jasné. Ro se v autoškoách neučí, že máme sledovat provoz vzadu, když měníme jízdní pruh? A vůbec, pořád tady někdo kádruje čtenáře, jako kdybychom byli stádo ovcí, které nemyslí a musí se mu vše opakovat, až z toho vylezou takové bláboly, jako je tento. A to je denně, podobné doslova voloviny. Tady nejde o policisty a zákonodárce, ale o duševní zdraví autorů těchto pseudo-rad a hrozeb. To nemají jiné lepší starosti?
Tady je zase chytrolínů , jedna perla za druhou :D
Staci vyuzivat naplno „pripojovaci pruh“ tak jak to predepisuje zakon a ne se rvat
po 15 ti metrech do prubezneho, Rychlost nekde 70-80 v prubeznem uz to fici 100+ Obvykle ma pripojovaci pruh dostatecnou delku, kdy se rozjedu tak, abych svou rychlosti splynul s auty jedouci v prubeznem pruhu a bezpecne se zaradil.
Obcas v nem potkam kamion a kdyz vidim, ze uz nestihnu zrychlit, pokorne pockam a zaradim se az za nej. Po dalnici jezdim denne.
Já to dělám v kamionu když se připojuje kamion protože on nedosáhne ani 80km za hodinu na tom pruhu a já nebudu s 24 tuňáka na hrbu brzdit z 90 to zas psal lobotom co si může dát leda facku prostě článek o moji poslední stolici by byl lepší Vem si dobrého psychiatra vemeno
👍
Autor článku předjímá, že ohrozíme vozidlo v levém pruhu. Taky umožňuji vozidlu v připojovacím pruhu zařadit se do průběžného, tím, že vjedu do levého, ale jen když v zrcátku vidím, te tam nikdo nejede.
Zcela přirozené a logické jednání. A to přece víme všichni, přinejmenším ti, kteří čtou na netu. Tak to mám být.
A přesně o tom to je, zdravý rozum a trocha kolegiality v kombinaci s bezpečností. Když to nejde, tak se doleva nikdo normální necpe. Když je místo, tak proč neuhnout…
Pravda ovšem je, že velká spousta lidí se v připojovacím pruhu strašně loudá a vjíždí na dálnice v 60-70tce i míň. To bych trestal. Trestat bezpečné uvolněni pravého pruhu k najetí jiného vozu je nesmysl.
Pro pana Radima.
Úvod článku vynikající,zbytek totální nesmysly.
Tak jsem si z toho vyvodil,že už delší dobu poletujete jak ta holubička.
souhlas, nic to nezakazuje a všechny následují komentáře se týkají úplně něčeho jiné nebo poukazuji na neznalost jedinců. Ale tady jde o obecné pravidlo a výklad z učebnice,
přednost:
Řidič připojujícího se vozidla musí dát přednost vozidlům v průběžném pruhu, což platí i pro levý pruh.
Bezpečnost:
Je důležité se ujistit, že přejíždění do levého pruhu je bezpečné a neohrozí ostatní vozidla.
Plynulost:
Přejížděním do levého pruhu můžete zlepšit plynulost dopravy a pomoci vozidlům z připojovacího pruhu najít mezeru.
Zákon:
Zákon o silničním provozu (zákon č. 361/2000 Sb.) nebrání přejíždění do levého pruhu za účelem uvolnění místa vozidlu z připojovacího pruhu, pokud je to bezpečné a v souladu s pravidly silničního provozu.
Omezení:
Pokud byste přejížděním do levého pruhu omezili nebo ohrozili jiná vozidla, jedná se o přestupek.
Bodový systém:
Za ohrožení při přejíždění z pruhu do pruhu hrozí 4 body v bodovém systému.
Jenže mimo obec se smí jezdit jen v pravém pruhu do levého pokud odbočujete, předjíždíme, objizditr či se označíte. Chce si to pořádně přečíst zákon
Ale vzdyt to predjizdeni je.
Jenže mimo obec se smí jezdit jen v pravém pruhu do levého pokud odbočujete, předjíždíme, objizdime či se otacime. Chce si to pořádně přečíst zákon myslím že to je paragraf 12 jízda v jízdních pruzich zákon 361/2000sb.
Je úžasné, jak se tu kdekdo ohání slušností, ohleduplností a plynulostí provozu. Přitom tímto manévrem uhýbá ten, kdo jede třeba 130, tomu, kdo má na tachometru 80 i míň. Jakou to má logiku? Nehledě na to, že velká část řidičů neumí využít celý připojovací pruh.
No jasně, to psal někdo kdo nejezdí po dálnici, když uhýbám a nikdo v rychlém pruhu nejede, tak se vás nikde na světě ani nevšimnou i kdyby tam stálo sto policajtů! dopravní přestupek by to byl kdybych někoho ohrozil popřípadě donutil brzdit!
Dělám to naprosto běžné pokud samozřejmě v levém nic nejede nebo pokud má dostatečnou rychlost abych ho ani neomezil. Pokud tam prostor není, nepustím ho. Za stejných podmínek to dělám i ve městech. Naopak když má někdo dva volné pruhy a nechá mě zastavit a neuhne do druhého volného povszu jí to za neurvalost.
Pane redaktore, jak jste, prosím, nespletl jste si článek, ke kterému následující citát patří nebo nechybí v citátu něco?
Protože i v údajném citátu od Policie se píše o PRŮBĚŽNÉM pruhu. Kdežto v článku se píše o PŘIPOJOVACÍM.
Při připojování z připojovacího do průběžného pruhu pravidlo ZIPu neplatí.
„Policie k tomu dodává: „Při zařazování z připojovacího do průběžného pruhu nesmí motorista ohrozit řidiče jedoucí v průběžném pruhu. Pravidlo zipu – pokud jeden pruh končí, jsou motoristé ze souběžného pruhu, který pokračuje, povinni pouštět po jednom řidiče z končícího pruhu.“
Moje zkušenost je taková že někteří prostě odbočí do levého pruhu, protože je to nejjednodušší. Stalo se mi že se snažím připojit ale ostatní auta jedou v pravém, jako by je to nezajímalo a pak někde čtu že nemám v připojovacím pruhu zastavovat. A kdybych někdy nezastavil, tak je bouračka. Myslím že je lepší uhnout do levého ale abych neomezil řidiče v levém a umožnil vjezd řidičům z připojovacího pruhu.
Správně. Podobných šiřitelů dobrých skutků vidím denně tucet. Je jim jedno koho omezí nebo ohrozí. Levý pruh je na dálnici určený jen pro předjíždění a objíždění. Příklad: vozidlo na dálnici vyjíždělo od pumpy, řidič dodávky kterou jsem zrovna začal předjíždět začal dělat“dobrý“ skutek. Musel jsem prudce brzdit, abych zabránil srážce. Na dobráka hlupáka jsem zablikal, nechal mě nakonec předjet a pak mi celou cestu pouštěl dálková světla. Po zastavení na parkovišti měl tu drzost se mě ptát jaký mám problém. Nehorázná neznalost zákona o silničním provozu, neúcta ke zdraví, životu a majetku druhých a zároveň mizivá šance, že můj argument o jeho chybě pochopil. A policie!!! Chytá za drobné překračování rychlosti misto řešení těchto nebezpečných situací. Vzkaz podobným dobrákům: „chcete-li dělat dobré skutky, přispívejte na charitu a tento zlozvyk si laskavě odpusťte“.
S autorem článku nesouhlasím. Jsem řidič s nájezdem 40.000km/rok, polovina z toho po dálnicích. Vždy když chce někdo najet uhnu z pravého do levého, už kvůli bezpečnosti a plynulosti (o ohleduplnosti nemluvě). Je fakt že se podívám do zrcátka že je v levém prázdno a na tachometru mám 140km/h (mínus proměřování mínus radar odchylka = 130, pro rejpaly).
Základním předpisem je plynulost a bezpečnost silničního provozu a to přesně dělám. A považuji za hazard neumožnit připojení pomalého auta na dálnici a nechat ho úplně zastavit, to ho dřív nebo později někdo smete až se tam pomalu vecpe.
Přesně tak to dělám i já, plynulost a bezpečnost.
Souhlasit nemusíš to po tobě nikdo nechce ale máš povinnost dodržovat na silnici zákon a jestli najezdíš 4 km nebo 40 tis. na to nemá žádný vliv.
Článek je samozřejmě blbost. Pro zlepšení bezpečnosti a plynulosti je vždy lepší ( pokud je v levém pruhu volno ) přejet do levého pruhu a usnadnit tak vozidlu napojení z připojovacího pruhu. To že jsi buran, který na bezpečnost a plynulost dopravy kašle, zákonama neokecáš.
Absolutně souhlasím- prostě bezpečně přejedu do leva a pak se zase vrátím zpět – ohleduplnost bez jakéhokoliv omezení kohokoli dalšího. Nevím co tu pořád všichni řeší. Když koukám nejen před sebe – vše probíhá v pohodě.
Tak snad nikdo nevjede do levého pruhu přímo před rychle jedoucí auto, ne? Ale jsou situace, kdy vlevém pruhu nikdo není zatímco se připojuje kamion vy vezete děti a fakt nevíte, jestli on vás vidí. Zažil příbuzný s náklaďákem, který mu rozpáral při připojování bok a to to strhnul zpátky, takže ještě dobrý, jen zničené auto.
Ale vjede. Dnes a denně. Dělají to běžně kamiony, když pouští své kolegy například u výjezdů z benzinky. A opravdu si s vědomím té hmoty za sebou nelámou hlavu s tím, že mají na tachometru 80.
Tak samzřejmě se člověk před uhnutím do levého pruhu podívá, jestli tam někomu nevjede. Jinak je fakt super, když se připovacím pruhem řítí nějaké větší auto a vy si absolutně nejste jistí, jestli o vás ví. Už jsme v rodině jednu takovou nechodu měli, kdy náklaďák z připojovacího pruhu vytlačil auto. Takže nechápu, kdo vymyslel, že uhnutí do PRÁZDNÉHO levého pruhu je nebezpečnější než vytvořit nebezpečnou situaci s připojením rychle jedoucího auta.
Takže podporujete “právo silnějšího “.
Kdybych zůstával ve svém pruhu, tak už tu možná nejsem, zásadně uhýbejte do levého pruho zavčasu jestli chcete nebourat, tyto články jsou nesmysly.
Pozoruji, jak se vrací kamiony zleva a najíždějící se řadí zipovitě a často nemá potřebnou rychlost.
Toto, co je popsané, že by se mělo dít, mohl napsat někdo, kdo v životě na dálnici nenajížděl. To co píši je výsledek hodně velkého krocení emocí. Jednak kdo porušuje předpisy je ten, kdo překračuje rychlost. Tedy ten, co jede v dalších jízdních pruzích mimo připojovací pruh, se dopouští přestupku. Dále ten, co vytvoří prostor pro plynulé najetí vozidel z připojovacího pruhu zajistí plynulost v dopravě, protože donutíli řidiči zastavit vozidlo z připojovacího pruhu, tak nemá šanci, dosáhne-li konce připojení, což není neobvyklé, když se nepodaří zařadit, stavu, že musí naopak zastavit a rozjíždí se z nuly. A dosáhnout za 2 sekundy rychlost 130 km/h, což je doba pro bezpečné vzdálonosti mezi jedoucími auty, pro běžná auta, zcela nereálná. To, co zde autor popsal, je návod k hromadným nehodám a tvorbě kolon v místě napojení nájezdu, viz. nájezd u Vyškova, nebo od Slavkova, kde auta jedou krokem, aniž by na cestě byla nějaká překážka, jen se brzdí, aby se auta z připojovacího pruhu mohla rozjet z nuly, protože když byla rozjetá, tak se jim zařadit do jízdního pruhu nepodařilo. … Autor je s prominutím amatér, generující dopravní nehody a kolony na dálnici… Je to neuvěřitelné, když dává prednost vozidlům překračující povolenou rychlost před plynulým a bezpečným najetím.
Zažil jsem mnohokrát amatéra jako Vy jedoucího rychlostí 100 km/h jak pouštěl vozidlo z připojovacího pruhu přejetím do levého pruhu dálnice těsně před moje vozidlo jedoucí rychlostí 130 km/h. Takže jsem prudce brzdil, používal zvukové a světelné výstrahy a několikrát jsem musel vozidlo takového dobrodince podjet zprava, abych se vyhnul střetu. Děkuji Vám za vytváření nebezpečných situací na jinak velmi bezpečných dálnicích. Většinou nemám problém v připojovacím pruhu dosáhnout rychlosti 130 km/h a plynule se zařadit do pravého jízdního pruhu dálnice, protože pro vyvinutí požadované rychlosti nejsem líný řádně sešlápnout pedál akcelerátoru a využít celou délku připojovacího pruhu (najížděče na začátku připojovacího pruhu většinou stačím ještě připojovacím pruhem předjet). Jenom malá poznámka, o tom kdo porušuje předpisy rozhoduje PČR nebo správní orgán a ne VY.
Pane inženýre Vaculíku, měl byste si dát znova autoškolu a dodržovat předpisy.
To že v této zemi nejsou dostatečně dlouhé nájezdové pruhy na dálnici nikoho neopravňuje k tomu, aby dával přednost tomu kdo má dávat přednost a ohrozil tak život řidičů jedoucím předpisových 130kmh po dálnici. Až před vás, 10 m před vámi, do levého pruhu vletí kamion jedoucí 90kmh, který dává ,,přednost´´ kamarádovi co se napojuje na dálnici a vy to nedobrzdíte, třeba změníte váš selský, nicméně stupidní názor.
A pokud nevíte jak tuto situaci jinak řešit, tak se zeptejte dálniční policie. Ta vám vysvětlí, že máte při vjíždění na dálnici zůstat v připojovacím pruhu tak dlouho, dokud nedosáhnete dostatečné rychlosti pro připojení a nikoho neohrozil. A to i přesto, že už připojovací pruh skončil a jedete vlastně ,,odstavným´´ pruhem.
A ty vaše kolony u Slavkova způsobují přesně takový ,,inteligenti´´ s vlastním výkladem dopravních předpisů.
Hezký den
Autorovi palec nahoru. Tuhle stupiditu dělá 95% řidičů kamionů a tak 60 procent ostatních ,,chytráků´´.
souhlasím, naprosto a jsem řidič s nájezdem 40.000km/rok, polovina z toho po dálnicích. Vždy uhnu z pravého do levého, už kvůli bezpečnosti. Je fakt že se podívám do zrcátka že je v levém prázdno a na tachometru mám 140km/h (mínus proměřování mínus radar odchylka = 130, pro rejpaly).
Základním předpisem je plynulost a bezpečnost silničního provozu a to přesně dělám. A považuji za hazard neumožnit připojení pomalého auta na dálnici a nechat ho úplně zastavit, to ho dřív nebo později někdo smete.
Představte si, že zákon pamatuje i na takovou situaci, kdy se nejste schopni na konci připojovacího pruhu bezpečně zařadit. Prostě pokračujete stejnou rychlostí dál odstavným a zařadíte se, jak vám to situace dovolí. Nejhorší jsou ti, co si mysli, že na konci připojovacího pruhu je zeď a buď úplně zastaví nebo se do průběžného vecpou i za cenu ohrožení sebe a ostatních.
Opravdu hluboký zážitek jsem měl na D5, kde jsem jel cca 120 km/hod. v pravém pruhu a cca 100 m za SUV přede mnou. Auto, za kterým jsem jel, začalo náhle brzdit do zastavení, aby pustilo jiný osobák najíždějící připojovacím pruhem. To jsem opravdu nečekal, a protože vlevo jela poměrně rychle jiná auta, byl jsem nucen poměrně intenzivně brzdit. Také jsem použil klakson, abych upozornil na nebezpečí. Zamnou byl řidič v menší, než bezpečné vzdálenosti a tak na to musel dupnout a uhnul doprava, kde zastavil vedle mě. Tak brzdilo dalších asi 8 aut. Divím se, že jsme si neklepli. Když jsem pak ono SUV míjel, paní řidička na mě gestikulovala dost nevybíravě, protože jsem si dovolil, při snaze odvrátit kolizi, zatroubit. To byl fakt zážitek.
Nebyla ta paní řidička komentující Ing.Vladimír Vaculík?
V článku se píše o dálnici a ne o obci trochu mimo
Ono dodržovat předpisy je jedna věc.Co mám ,ale dělat,když se z připojovacího pruhu řítí rozjetý kamion a já nemůžu odbočit do levého pruhu,protože pruh není volný.V dnešní době je zcela normální vynucování přednosti vozidel jedoucí z připojovacího pruhu.
Naprostý souhlas. Většina řidičů přiletí do připojovacího pruhu na plný plyn ve stylu „nějak to dopadne“ a pak se rozčilují, že jsem jim neuhnul do levého. Někteří na mne i trubí nebo blikají dálkovými světly. Tenhle manévr není podle mne legislativně úplně dořešen!
Je. Jen není porušování pravidel dostatečně vynucováno. 🙂 Na každém nájezdu je snad už dnes kamera a určitě by se na to mohl někdo zaměřit.
Na D4 se určitě nic takového neděje.
Tohle téma se v poslední době recykluje do zblbnutí a myslím, že zcela zbytečně. Pokud je v levém pruhu volno a já umožním řidiči v připojovacím pruhu plynule najet na dálnici, jednoznačně to přispěje k plynulosti provozu. A to je tak 90% popsaných situací. Ovšem pokud jsem blb, který se nepodívá do zrcátka a nebo to do levého pruhu švihne před rychleji jedoucí auto, poruším tím spoustu dalších řidičských povinností a zasloužím pořádný flastr. Nechápu, proč bychom se měli vzdát chování, které je při správném provedení ku prospěchu všech, jen kvůli pár blbcům. Kdybychom tenhle přístup aplikovali do důsledků, chodíme všichni pěšky a v brnění.
Zapomíná se že řidič má auto (vozidlo) řídit. T.j. Sledovat okolí a rozhodovat se podle toho. Už se stalo, že velká většina účastníků „pouštění“ očekává a pokud bych jejich očekávání nesplnil, vytvořím *já* nebezpečnou situaci. A jinak. Pokud uvidím, že v pravém pruhu jede kamion a za ním další a další, nedodržují vzájemný odstup, v levém předjíždí jeden osobák za druhým, co mám dělat? Výrazně zpomalit a počkat už se ten chuchvalec přežene – to do mně napere vášnivec zezadu. Nebo to vosolit, srovnat vzájemnou rychlost za cenu že pojedu dál po odstavném pruhu. A co když je odstavný pruh zúžen, znečištěn nebo je na něm něco odstaveno a nebylo to vidět? Zvednout to a zatáhnout podvozek?!
Bylo by dobré, kdyby se cajti změnili na strážníky, stáli na stráži a zabraňovali těmto nebezpečným situacím. Mají příslušná práva a jsou (snad) vyškoleni. To by ovšem byli po směně mimořádně znavení a donesli na služebnu málo peňaží.
Tak by mohli aspoň více šířit osvětu. Co je lepší: nezpůsobit přestupek za každou cenu nebo odvrátit hrozící nebezpečí i když ho právě páchající přestupitel sám nezavinil?
Jeden z hlavnich duvodu pomalych pripojovacu je to ,ze neumeji pouzit akceleraci ani neznaji jak se to dela . Nikdo je to nenaucil jen zinkasoval penize za autoskolu . Sahnete si do pameti kolik mate kolem zen , ajtaku ci duchodcu co jezdi tak ,ze se boji slapnout na plyn . Bud to neni bezpecne nebo se boji . Pro oba pripady u nas funguje verejna doprava . Do pripojovaku vjizdim uz ve strehu a jak to jde tak sleduju provoz v prubeznem a akceleruju . Pak nebyva zadny problem
Až si řidiči v připojovacím pruhu, přestanou přednost vynucovat, bude bezpečněji !! Každý den na D4 Praha a zpět je o hubu. “Připojovací” se řidiči problikávají a hrozivě gestikulují, že nedostali přednost !! Mnohdy vás donutí uhnout a tím se vyhnout kolizi !!
Naprostá pravda, kdybych neuhnul do levého pruhu připojovacímu se howadu, tak několikrát ročně řeším havárku.
Kdyby se jelo na zip, tak budete dávat přednost stejně, je spíše otázkou, co vám brání v čas se zařadit do levého pruhu? Já když vidím, že se blíží sjezd z dálnice, je jasné, že bude následovat nájezd a již auta, která z dálnice sjìždějí snižují rychlost, takže se zařadím doleva ještě před sjezdem a pokud jedu povolenou rychlostí, tak všichni co mnou spèchají mi mohou políbit zadní část těla, protože tímto způsobem mohou být rádi, že pojedou plynule, než když se bude uhýbat a brzdit před rozjíždějícími vozidly, která musela připojovacím pruhu zastavit, protoźe jim nikdo neumožnil se zařadit a na konci připojovscího pruhu musely zastavit, protože jim v okamžiku jízdny v přopojovacím pruhu neumožnil sr zařadit. A takový kamion, ať je čert vezme, z nuly na 90 km nezrychlí za 10 sekund, když v připojovacím pruhu osobáky letí 139 tak stejnè se jde na brdy. Takže lepší uhnout, než brzdit.
Je vidět že nemáte žádnou praxi v řízení motorových vozidel protože by jste nemohl takovou blbost napsat .
To co jste napsal je výplod úředníka za stolem praxe úplně jiná protože délka připojovacích pruhů je ve většině případů nedostatečná na to aby jste nabral rychlost a mohl se připojit aniž by jste omezil či dokonce ohrozil řidiče jedoucího v průběžném pruhu.
Dost často je průběžný pravý pruh plný a vy nemáte možnost se do něj dostat pokud Vás někdo nevezme na milost a nepribrzdi či nepřejde do levého pruhu který je volný .
Já tvrdím že to je všechno o ohleduplnosti řidičů a pokud do toho levého pruhu uhnu dostatečně dopředu a nikoho neomezim tak sice porušují předpis ( jedu v levém jízdním pruhu ) ale je to odůvodnitelné a podle mě i správné.
Tyto případy se dějí co já vím konkrétně na Pražském okruhu v okolí Černého Mostu kde s připojováním od dálnic jsou propojovací pruhy krátké a provoz intenzivní a pokud Vám říci kteří jedou v průběžném pruhu neuhnou do levého tak se prostě nepřipojíte a nakonci připojovaku prostě musíte zastavit .
To zde nemluvím vůbec o projektování kdyby připojovací pruhy byli dostatečně dlouhé tak by nemuseli řidiči jedoucí v pravém průběžném pruhu přejíždět do levého aby pustili řidiče jedoucí v připojovacím pruhu .V součastnosti řidiči jedoucí v připojovacím pruhu nemají dost prostoru na to aby mohli nabrat rychlost a plynule se připojit.
No a to je přesně ono! Neznáte, nečumíte a přesto jezdíte. A ještě rozdáváte „moudra“ v diskuzi. Okruh okolo Prahy – D0 je dálnice mimo obec! Takže v levém pruhu můžete jet jenom když předjíždíte. Tím samozřejmě nevylučuji ono přejetí do levého pruhu pro umožnění najetí vozidla z připojováku, pokud ovšem neomezíte/neohrozíte ostatní. Šťastnou cestu. 🙂
Odepisoval jsem na komentář od Vortata. Nechápu. 🙂
Přesně tak!! Například v Brně na dálnici je to o strach, prostě suveréni jako prase 🐷 převážně jezdím s rodinou, a než přejedu Brno od Vyškova bleeee
Až budou řidiči vědět a opravdu pracovat s tím, že připojovací pruh je na to nabrat provozní rychlost a připojit se, pak se bude moci upustit od praxe pouštění z připojovacího pruhu.
Toto je dlouhodobý evergreen, stejně jako bezdůvodná jízda v levém pruhu. Já osobně vždy, když nikoho neomezím v levém pruhu, tak uhýbám. Považuji to za bezpečné pro provoz. Chápu ale zároveň, že ti, kdo jezdí na dálnici výrazně rychleji a mají na to, tak by také byli rádi, aby se jim do „rychlého pruhu“ nikdo nemotal. Bohužel situace je taková, že jsou pouze dva pruhy, v levém se jede rychlostí kamionů a v pravém rychlostí osobáků. Pro žádné závodníky na dálnici většinou už není místo.
trochu jste přepsal s těmi pruhy,ale mi to chápeme a je pravda že je problém ve významném rozdilu rychlosti pravý pruh kamion a levý se střelci 150km/h a více cim větší rozdíl tim vice nebezpečí pri provozu, a úplně miluji ty rychlíky v silném provozu co si myslí že je dálnice jen pro ně lepí se na jiná auta a vynucují si uhnuti aby mohli projet nadmernou rychlostí
V článku chybí poznamenat, že když je připojovací pruh v obci (na příklad na Pražském okruhu D0 u letiště v Ruzyni), tak vjetí do levého pruhu bez ohrožení nebo omezení tam jedoucích řidičů, není přestupek. V obci totiž mohu jet v kterém pruhu chci.