Zákon o spotřebních daních jasně uvádí, že pro osobní spotřebu je možné bez patřičných dokladů převážet pohonné hmoty pouze v běžné nádrži vozidla a k tomu maximálně 20 litrů v kanystru. Tato ustanovení zákona vychází ze směrnice Evropské unie, a proto obdobná pravidla platí i v ostatních státech Evropské unie. Jenomže ne každý řidič toto dodržuje a pak se nestačí divit.
Za posledních několik týdnů jihomoravští celníci řešili šest podobných případů. Všechny se udály na dálnici D2. Jednalo se o řidiče z Bulharska, Maďarska a Rumunska. Vzhledem k vysokým cenám pohonných hmot v České republice, ale i v Německu, kam nejčastěji hříšníci směřovali, si cestou nakoupili levnější naftu a převáželi ji s sebou v několika kanystrech. Protože při kontrole nebyli schopni předložit žádný doklad, který ukládá zákon, celníci pohonné hmoty zajistili.
V celkovém součtu se jednalo o 692 litrů motorové nafty, u které v konečném důsledku bude pravděpodobně rozhodnuto o jejím propadnutí. Každému přestupci byla také vyměřena spotřební daň, jejíž průměrná výše činila přibližně 1000 korun.
Řadu podobných případů řešili také kolegové na severní Moravě, kdy si Češi jezdili nakupovat levnější pohonné hmoty do Polska s několika kanystry. I tyto nákupy se nakonec řidičům nepěkně prodražily.
A co dodržování bezpečnosti?
Zkrátka obyčejná krádež posvěcená státem, jinak se tomu říct nedá.
To není krádež ale trest za to, že svojí hloupostí ohrožují ostatní na cestě, při nehodě do bude určitě super takové auto naložené palivem
Kontrlovoat kdo kolik veze nafty, by nám šlo. Kontrolovat kdo kolik veze afgánců nám už roky nejde.
Jen by mě zajímalo kam se ta zadržená nafta poděla asi se ekologicky zlikvidovala žéé?
To jednoduchý policie ji likviduje ve svých osobních autech 🫰🤑🤑🤑🤑
No richtige, celníci mají taky TDi motory ve svých vozech ne?
Doměří spotřební daň podle počtu litrů zaplatíte pokutu a můžete jet dál v druhé variantě dáte úplatek a pokračujete také a naftu si necháte. A nepracuji ani asi moc důsledně protože toto množství nafty,co se uvádí v článku, kdyby chtěli být zadrželi do hodiny. Každý cizinec který jede někam daleko jsi vždy koupí naftu tam kde je nejlevnější v kanystrech ji veze dál. Protože bohužel většina těchto lidí musí šetřit každou korunu..
To pravidlo bych i pochopil. Co je ale uplne mimo – naftu zabavi a pritom domeri spotrebni dan? Z veci, kterou vlastne nemaji?
Tak to je bomba. Ještě že jim nesebrali nové boty a nebo záclony jako to dělali před rokem 1989.
1. takto převážet je nebezpečné
2. pokud nemají nádrž na autě, která pojme větší množství paliva, aby jim stačilo na cestu, bohužel musí tankovat v tranzitních zemích. Pokud netankují, obírají pokladny států, kde jezdí…
Jasně nevysírají ale zachraňují životy
Okamžitě vystoupit od zlodějské EU.
a až vystoupíme, budete mít ještě méňě než máte teď….
A čeho méně, vždyť naše vlády už všechno rozkradly a rozprodaly.
Nikdy jsme neměli méně. V
Jste hlupák naše zem z EU rozpočtu jen těží
Pamatuji si dobu kdy mi byly nádrže a obsah v nich kontrolován, taky si pamatuji jak na Žel.Rudě o půlnoci když jsme vstupovali do EU řezali závoru, to bylo radosti, jenomže si nikdo neuvědomoval co pro nás členství v unii bude do budoucna znamenat, co budeme muset ukousnout. Příliv běženců, kvóty na to kolik toho můžeme vypěstovat/vyrobit/dovézt a podobně.
Tržní ekonomika (kapitalismus) = svobodné podnikání řídící se poptávkou a nabídkou, kde trh rozhoduje o všem.
Státem řízený kapitalismus (fašismus) = podnikání řízené státem (určuje marže, výši zisku, stanovuje mantinely podnikání). POZOR, neplést s nacismem. To je něco jiného. Takže Fašistické eu zdar!
Pokud nevzpomínáte a nevíte, když jsme nebyli v EU, tak se do Německa nesmělo ani s plnou nádrží kamionu a jak to důsledně měřili na hranicích…
A pokud si pamatujete toto, tak by jste měl dodat, že se to týkalo vjezdu kamionů z východu na západ, ale obráceně to neplatilo. A po unii se mohlo mezi státy jezdit přes hranice s plnejma, i když nafta a benzin byl třeba v Luxu o poznání levnější, což je i dnes. Ale co se týče článku, je o tom že se nesmí převážet palivo v nádobách, kanystrech a pod. Pokud máte plné NÁDRŽE je to jedno. I když je pravda že kamiony mají v maďarsku a polsku omezení, což by nemělo asi být.
Pak přišla doba, kdy na Pomezí maďarským kamionům brali nerezové nádrže i z přívesů.