unplugged_performance-tesla_model_y-policie

Policejní Tesly se ve službě neosvědčily, praxe ukázala jejich nedostatky. Policisté je vymění za Fordy

Autor: Petr Pilný - Zdroj: thedrive.com - Foto: Unplugged Performance - 6. 5. 2025


Elektromobily si kupují nejen firmy a běžní lidé, ale také různé státní instituce – včetně policie. Jenže ti občas zjistí, že pro ně elektromobily nejsou vhodné, nebo že pro ně nejsou vhodné jen některé konkrétní elektromobily. Několik policejních oddělení v severní Kalifornii na to také přišlo. Američtí policisté zjistili, že elektromobily Tesla Model 3 a Model Y se k jejich hlídkové činnosti nehodí. Policisté na nich totiž našli několik, problémů, které jim ve služebních autech překážejí.

Jedním z hlavních problémů je samotná ergonomie vozů Tesla. Policisté upozorňují na to, že kvůli nízkému podvozku a malému otvoru dveří mají potíže při nastupování do auta a při vystupování, zvláště pokud mají na sobě služební opasek s výstrojí. Tento problém se projevuje především u Modelu 3, který má výrazně menší kabinu. A to není v případě, že je potřeba rychle reagovat, úplně žádoucí.

Další zásadní nedostatek se týká vnitřního prostoru. Zadní sedadla Modelu 3 umožňují přepravu pouze jednoho zadrženého. V případě zatčení více osob je nutné vyslat další vozy, což znamená další personál i chybějící auto třeba na některém jiném úkolu. I větší Model Y, který je prostornější, není podle policistů úplně ideální. Policisté ale kritizovali i celkové uspořádání interiéru, které není uzpůsobeno potřebám hlídkové služby. Ovládání celého auto jen přes dotekový displej je nešikovné, protože policisté často operují v rukavicích.

Bublina praská? Prodeje Tesly padají po celém světě

Problémem je také světlá výška aut, která je příliš nízká. Tesly nejsou dostatečně flexibilní v náročných situacích, protože v terénu (třeba jen na polní cestě mimo silnici) je složité manévrování. Problém ale znamenají třeba i obrubníky. A to je například při pronásledování podezřelých nebo při zásahu v méně přístupných oblastech problém. A při pronásledování se zmiňuje i další problém, tentokrát s autopilotem. Jeho reakce jsou totiž občas nevhodné, zásahy jsou nepředvídatelné a auto často třeba samo zastaví, protože si myslí, že je před ním problém.

A protože jde i elektromobily, stěžují si policisté i na dobíjení. Občas se totiž může stát, že auto je třeba nabít i v případě, kdy je v autě zadržená osoba, což policisté považují za bezpečnostní riziko.

Tesly nejsou vhodné ani pro náročnější úpravy, které policisté potřebují. Přestavba Tesly na plně vybavený hlídkový vůz je časově i finančně náročná. V současnosti existuje pouze jedna společnost (Unplugged Performance), která je nabízí. Například úprava dvou vozů Tesla Model 3 pro oddělení v Ukiahu trvala několik měsíců a stála přes 35 tisíc dolarů nad rámec pořizovací ceny.

Policisté podle magazínu The Drive přemýšlí o tom, že se vrátí k Fordu. I přesto, že si u Tesel stěžují na nabíjení, zvažují prý opět elektromobily. Hovoří se totiž například o elektrických pick-upech Ford F-150 Lightning. Mají mnohem prostornější interiér, zavazadlový prostor vpředu a nákladový prostor vzadu, což znamená spoustu místa po potřebné vybavení, ale také jde o off-roady, takže zvládnou i jízdu v terénu.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru