Automobilka Ferrari nakonec postaví šest kusů úchvatného roadsteru Sergio, který navrhlo studio Pininfarina jako vzpomínku na Sergia Farinu, jednoho z nejdůležitějších lidí historie tohoto designového studia.
Velice netradičně tvarovaný spider Pininfarina Sergio jste poprvé mohli zaznamenat na autosalonu v Ženevě v roce 2013. Pozornost, kterou koncept měl, se dala směle měřit s čerstvě odhaleným LaFerrari. U Ferrari si toho zřejmě všimli a rozhodli se postavit celkem šest kusů tohoto netradičního vozu! A jak už to bývá u vzpouzejícího se koně zvykem, klientelu si maranellští sami vybrali a celá limitovaná série je beznadějně pryč. Šest vozů se rozprostře po Evropě, USA, ale i Asii. Suma, kterou museli budoucí majitelé vynaložit, bude určitě ohromná, nicméně je zatím neznámá. Současný šéf Pininfariny Silvio Angori se však nechal slyšet, že počítá s nějakými třemi miliony eur (83,3 mil. Kč).
Nicméně dobré zprávy vykukují z pod extravagantního exteriéru. Dárcem použité techniky je totiž Ferrari 458 Spider, takže zde musí být jízdně vše v naprostém pořádku. Automobil ale oproti němu zhubl asi o 150 kg. Sergio tak pohání atmosférický vidlicový osmiválec 4,5 l s výkonem 420 kW spojený se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, jež přenáší točivý moment 542 Nm samozřejmě na zadní nápravu. Vzhledem k absenci klasického čelního skla bylo prvořadým úkolem vyřešit aerodynamiku tak, aby na posádku nefoukalo. V předním nárazníku tedy najdeme křídlo starající se o proudící vzduch. Chladicí otvor je také před přístrojovou deskou a vlastně i ochranný oblouk za hlavami cestujících slouží jako aerodynamický prvek. Stejně se nám ale nechce věřit, že automobil bude řiditelný bez přilby. Už jen proto, že Sergio zrychlí z klidu na 100 km/h za méně než 3,4 sekundy. O úspoře hmotnosti již řeč byla, celková váha je krásných 1 280 kg.
Vdechnutí životu do takto nádherných projektů má náš obrovský respekt a ikdyž výsledná cena těchto vozů je kosmicky daleko od našeho rozpočtu, stejně nám dělá radost, že se něco takového podívá na silnice. Nebo toho alespoň bude schopné. Realita v rukou sběratelů vozů bude bohužel asi trochu jiná…