Novince Peugeot 208 byla v den zahájení jeho prodeje ve Velké Británii udělena v jeho kategorii prestižní cena, kterou rozdává motoristický časopis Auto Express. Model RCZ získal stejnou cenu v kategorii Kupé.
Britský týdeník Auto Express každoročně uděluje své prestižní motoristické ceny. Redakce časopisu hodnotí všechny vozy v nabídce na anglickém trhu, rozdělené do kategorií, podle komplexního souhrnu statických a dynamických kritérií.
V kategorii „Supermini“, která ve Velké Británii představuje více než 30 % trhu, získal hlavní cenu model 208, který tak předstihl vozy Audi A1 a Ford Fiesta; v kategorii „Kupé“ získal cenu již třetí rok po sobě model Peugeot RCZ.
Podle šéfredaktora časopisu Auto Express Steva Fowlera se „značka Peugeot s modelem 208 vrací na vrchol třídy malých automobilů. Má všechny trumfy z hlediska stylu, kvality, prostornosti a současně se v něm snoubí radost z řízení a velmi účinné jízdní vlastnosti.“
Model 208 ještě před uvedením na britský trh (26. června) zaregistroval více než 3 500 objednávek. V prvním kompletním prodejním roce (2013) je cílem značky v rámci tohoto modelu prodat na britských ostrovech více než 50 000 vozů.
Pro přípravu vozu, jehož úkolem bylo okouzlit a přitáhnout v této hojně zastoupené kategorii trhu velmi různorodou klientelu, vypracoval Peugeot nejambicióznější zadávací podmínky ve své historii. Výsledkem je skutečný generační skok. „Re-generation“, kterou 208 ztělesňuje svým stylem nabízejícím oživené principy, svou architekturou, v níž se snoubí kompaktnost, nízká hmotnost a prostornost, a v ergonomii přepracovaného místa řidiče a intuitivního systému připojení přístrojů a internetu.
Dále je to ekologická regenerace, kterou představuje široká nabídka výkonných a úsporných motorů včetně rozsáhlé nabídky e-HDi a prvních zástupců nové řada tříválcových benzínových motorů 1.0 l a 1.2 l.
Model 208, který se vyrábí ve Francii (Poissy a Mulhouse) a na Slovensku, se na první trhy dostal 29. března 2012, a v průběhu 2. čtvrtletí se postupně rozšířil po celé Evropě.
Peugeot 208 vzkřísil v kontextu neprosperujícího evropského trhu schopnost přilákat zákazníky, kterou měly jeho předchůdci ze série 2. K dnešnímu dni shromáždil už před velmi očekávaným uvedením verzí s tříválcovým motorem (1.2 l, poté 1.0 l) se silným obchodním potenciálem více než 68 000 objednávek, z nichž obzvlášť velký podíl představují vozy se střední a vyšší verzí výbavy (90%).
Ve druhém pololetí roku 2012 se model 208 postupně dostane na mimoevropské trhy. Svůj rozmach na mezinárodním trhu zrychlí v roce 2013, kdy se spustí jeho výroba (Brazílie) a prodej v Latinské Americe.
Cílem modelu 208 je dosáhnout v prvním kompletním prodejním roce (2013) téměř 550 000 kusů prodaných na celém světě.
[nggallery id=289]
Tisková zpráva/-PS-