opel_astra-a-opel_astra_sportstourer-facelift-2025

Opel Astra se ukazuje po faceliftu. Má recyklovaný interiér, masážní sedadla a LED Matrix světla z vyšší ligy

Autor: Petr Pilný - Zdroj: Opel - Foto: Opel - 11. 12. 2025


Zatímco rok 2025 patřil u značky Opel především SUV modelům Mokka, Frontera a Grandland, nadcházející rok 2026 se ponese ve znamení jednoho jména. Astra. Oblíbený vůz kompaktní třídy, navržený, zkonstruovaný a vyráběný v německém Rüsselsheimu, vstupuje do další kapitoly své kariéry.

Nová generace Astry se veřejnosti poprvé ukáže na autosalonu v Bruselu, který proběhne od 9. do 18. ledna 2026. Na stánku se představí jak pětidveřový hatchback, tak praktičtější Astra Sports Tourer. Ještě před světovou premiérou ale Opel poodhaluje, na co se zájemci mohou těšit.

Na první pohled je patrné, že nejde jen o drobný facelift. Astra dostala ostřejší design, modernější technologie a pohodlnější výbavu. Současně si však zachovává důraz na udržitelnost a elektrifikaci, který Opel v posledních letech systematicky posiluje.

Přední část vozu působí výrazněji a techničtěji. Charakteristická maska Opel Vizor je nyní užší a precizněji tvarovaná. Uprostřed je logo značky ve tvaru blesku, které je u Astry vůbec poprvé osvětlené. Inspirací byl nedávno představený koncept Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo. Nová Astra tak vizuálně navazuje na studii, ale přenáší její motivy do sériové podoby.

Novinkou jsou také designy 17 a 18palcových litých kol. V kombinaci s novými metalickými odstíny Kontur White a Klover Green a s volitelnou černou kontrastní střechou působí Astra sebevědoměji a originálněji, aniž by sklouzla k okázalosti.

Zcela vlastní kapitolou jsou světlomety Intelli-Lux HD. Tuto technologii dosud nabízel především větší model Grandland, nyní se poprvé objevuje i u Astry a kombi Astra Sports Tourer. Jde o adaptivní neoslňující LED matrix světlomety s více než 50 000 světelnými elementy. Elektronika dokáže přesně vymezit osvětlenou oblast před vozidlem a přizpůsobit ji aktuální situaci na silnici.

Při natočení volantu se na příslušné straně rozsvěcují další světelné moduly, aby nevznikaly takzvané „černé díry“ v zorném poli. Za deště nebo v husté mlze systém omezuje nežádoucí odlesky od mokré vozovky a zároveň chrání řidiče protijedoucích vozidel před oslněním. Osvětlení navíc reaguje na dopravní značky. Jakmile řídicí jednotka rozpozná silný odraz světla, odpovídající diody okamžitě ztlumí, aby řidiče neoslepily.

V interiéru se Opel zaměřil jak na ergonomii, tak na použití materiálů. Přehlednější kokpit doplňují nová sedadla Intelli-Seats, která jsou součástí standardní výbavy. Zaujme především podélná prohlubeň uprostřed sedáku, podobná řešení se používají i u jízdních kol. Cílem je snížit tlak na kostrč a zlepšit komfort na delších cestách.

Na přání lze vůz vybavit víceúčelovými sedadly s certifikátem AGR. Nabízejí široké možnosti nastavení, vícestupňové vyhřívání, elektropneumatickou bederní opěrku, masážní funkci a paměť polohy. Potahy z materiálu ReNewKnit a semišové čalounění jsou plně recyklovatelné a nevyžadují složité třídění jako některé kompozitní materiály, což přispívá ke snižování emisí CO₂ i objemu odpadu.

Opel přitom nezapomíná ani na ekologickou stopu samotného interiéru. V kabině nové Astry se používají materiály, které jsou stoprocentně recyklovatelné. Značka se tak snaží, aby udržitelnost nebyla jen otázkou pohonu, ale celého vozu.

Opel Kadett E
Předchůdcem Astry byl Opel Kadett E, který v loňském roce oslavil čtyřicátiny

Elektrická Astra Electric se posouvá dál také po technické stránce. Baterie s kapacitou 58 kWh nyní umožňuje dojezd až 454 kilometrů podle metodiky WLTP, což je zhruba o 34 kilometrů více než u předchozího provedení. V praxi to znamená méně časté zastávky u nabíjecích stanic a větší svobodu při plánování cest.

Novinkou je i systém V2L (Vehicle to Load). Umožňuje využít vůz jako zdroj energie pro externí zařízení. Astra Electric tak může posloužit k napájení například elektrokol nebo drobné elektroniky, což se hodí při cestování, kempování nebo na delších výletech mimo město.

Praktičtější stránku vozu podtrhuje velikost zavazadlového prostoru. Hatchback pojme až 1339 litrů nákladu při sklopených zadních sedadlech. Verze Astra Sports Tourer nabízí až 1634 litrů a zadní opěradla lze sklopit v poměru 40:20:40. Díky tomu je možné převážet delší předměty a zároveň ponechat místo pro cestující.

Podle generálního ředitele automobilky Opel Floriana Huettla je nová Astra výraznější a modernější než kdykoli předtím. Kombinace nových designových prvků, osvětleného loga Blitz a světlometů Intelli-Lux HD má podle něj posunout bestseller kompaktní třídy na další úroveň a navázat na dlouhou tradici modelu v tomto segmentu.

Další podrobnosti o verzích pohonu a finálních specifikacích pro jednotlivé trhy by měly zaznít právě na lednové světové premiéře v Bruselu. Už nyní je ale zřejmé, že Astra vstupuje do roku 2026 připravena obstát v silné konkurenci kompaktních vozů a zároveň potvrdit ambice Opelu v oblasti elektrifikace i komfortu posádky.

Platíte za autopojištění zbytečně moc?

Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.

🔍 Porovnat ceny zdarma

Nezávazné srovnání • Okamžitý výsledek

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru