Obrazem: Toyota GT86 o výkonu 300 koní a s koly Work Wheels

Autor: Pavel Srp - 2. 1. 2014


Toyota GT86 skvěle funguje tak, jak vyjede z továrny. Design není vůbec špatný, i když je pravda, že zrovna design kol není mým šálkem kávy a na auto se moc nehodí. Jenže… Když se na autě cokoliv podobného změní – ať už hmotnost kol nebo šířka pneumatik – ovlivní to jeho vlastnosti. A ne vždy pozitivně. Auto už pak (podle mě) nebude tak zábavné a hravé, i když bude vypadat lépe. Možná…

V případě úpravy, kterou si můžete prohlédnout na fotkách, se však šlo trochu jinou cestou. Pod kapotou již není motor plněný atmosféricky. Původní dvoulitrový boxer tam sice zůstal, ale majitel nainstaloval turbokit s turbodmychadlem GReddy T518Z a nerezovými výfukovými svody (čtyři do jedné) a 60 mm downpipe. Aby vše perfektně fungovalo, nový je mezichladič GReddy či vzduchový filtr Airinx AY-SB. Výsledkem je nárůst výkonu o více než 100 koní (tedy cca 300).

Takovému výkonu by asi původní pneumatiky s nízkým valivým odporem (pocházející z Toyoty Prius) dlouho neodolávaly, takže se – i včetně kol – odporoučely. Jejich místo zaujaly pneumatiky o poznání širší obutá na zcela nová kovaná kola Work VS-KF.

U kol to nezůstalo a i díky jejich šířce se musel poupravit kompletně také exteriér. Toyota GT86 dostala nový bodykit s názvem Rocket Bunny zahrnující spoiler pod předním nárazníkem, nástavce bočních prahů, zadní difuzor a nové křídlo. Nový je i sportovní snížený podvozek.

Co na to říkáte? Série a nebo tahle vytuněná a řádně posilněná ďáblice? Kterou byste si vybrali?

-PS-


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru