Předpovědět, jaké barvy budou v automobilovém průmyslu v nadcházejícím období trendy, je každoroční výzvou pro návrháře z divize Coatings společnosti BASF. Při tvorbě kolekce čítající na 65 barev se letos autoři nechali inspirovat zejména fascinací virtuálním světem a touhou po sebevyjádření.
BASF sbírá informace o každém regionu od Asie přes Evropu až po Severní Ameriku. Díky intenzivní spolupráci týmů na jednotlivých kontinentech mají zákazníci možnost vybírat jak z celosvětových trendů, tak z barev oblíbených v daném regionu. Na nové paletě automobilových barev najdete především syntetické barvy, odstíny modré, bílé či stříbrné. Naproti tomu budeme moci vybírat z chromatických barev přírodních odstínů. V budoucnu se barevné portfolio rozšíří také o inovativní pigmentové efekty, které umožní mísení dvou a více barev. Jak ke globálním trendům přispívají jednotlivé kontinenty?
Evropa mění identitu
Vývoj automobilového průmyslu v Evropě jde rychle kupředu. Starý kontinent objevuje velký potenciál také v barvách, barevných efektech a texturách. Modrá obecně platí za jednu z nejoblíbenějších barev. Na přední příčce se pravděpodobně udrží i nadále. Oblíbená bude takzvaná ASMR Blue – intenzivní modř s metalickým efektem. Do popředí se dostávají i barvy od krvavě červené po tmavé odstíny rudé, antracitově zelené a černé. Ta se na vrcholu drží již několik let a znovu získává na oblíbenosti, zvláště pak její hluboké temné odstíny.
Hravá a svěží Asie
Navzdory ekonomickým a jiným výzvám státy asijského regionu zůstávají optimistické. Optimismus se odráží i v barvách automobilů. Jsou svěží a hravé. Oblíbená je třeba modrozelená. Asiaté touží především po kvalitě a kreativitě, což se odráží například v elegantní metalické pískově béžové.
Severní Amerika – region nekonečných možností
Mezi barevné odstíny opěvované Severní Amerikou patří jemná sofistikovaná stříbrná, která v závislosti na úhlu pohledu přechází do modré či zelené. Tohoto efektu se společnosti BASF podařilo dosáhnout kombinací unikátních pigmentů a jiných technických vychytávek, což svědčí o výjimečných schopnostech designérů.