Čtete nadpis nevěřícně? Ani se vám nedivím, to i já. Britský magazín Autoexpress přišel s informací, že pod novou kapotou nové generace největšího SUV automobilky Volvo nebudou větší motory než čtyřválcové dvoulitry. Důvodem je touha po co nejnižších emisích vypouštěných do ovzduší. Docela rozdíl oproti dnešní V8…. Volvo ale tvrdí, že i když půjde o relativně malý motor, svými dynamickými vlastnostmi si nezadá s dnešní benzínovou 3,2 V6, ale s výrazně nižší spotřebou a emisemi.
Nová generace Volva XC90 by se v showroomech mohla objevit už příští rok jako první zástupce nové downsizingové strategie automobilky. Všechny motory (naftové i benzinové) se vyvíjely pod křídly VEA (Volvo Environmental Architecture) a postupem času se rozšíří pod kapoty všech modelů značky.
Cíl automobilky Volvo je docílit flotilových emisí pouhých 95 g/km do roku 2020. K tomu by mu měly pomoci nové motory a elektrické a plug-in hybridní modely – V60 jsme mohli vidět v Bratislavě. To bude díky nově vyvinuté podvozkové platformě SPA (Scaleable Platform Architecture, která má být pevnější, ale lehčí a dostanou ji všechny nové modely. Tím bude dokončena přeměna z amerického Fordu na čínské Geely. Kromě modernějšího základu nabídne nová platforma SPA také možnost výroby všech modelů na jedné lince a snížení ceny výroby.
Nové Volvo XC90 by se mělo ukázat na autosalonu ve Frankfurtu příští rok a prodej by mohl být zahájen ještě tentýž rok. Podle Autoexpressu bude cena začínat na 30 tisících liber (asi 920 tisíc Kč).
[nggallery id=1380]
-PS-