Zcela nová Kia Sorento dosáhla v bezpečnostních testech Euro NCAP maximálního pětihvězdičkového ohodnocení.
Třetí generace nového SUV značky Kia dosáhla vysokého skóre ve všech čtyřech sledovaných oblastech (90 % za ochranu dospělých cestujících, 83 % za ochranu dětských pasažérů, 67 % za ochranu chodců a 71 % za bezpečnostní asistenty). K dobrým výsledkům přispěla ještě pevnější karoserie a široká paleta prvků výbavy v oblasti pasivní i aktivní bezpečnosti.
Zkušební komisaři u Kia Sorento chválili zejména prostor pro cestující, jenž při kolizi vykazuje vysokou odolnost a skýtá dobrou ochranu cestujícím nejrůznějšího vzrůstu, a to na všech sedadlech ve voze. Všichni cestující – včetně pasažérů ve druhé a třetí řadě sedadel – se rovněž mohou spolehnout na ochranu před poraněním krční páteře při nárazu do vozidla zezadu; k dobré ochraně chodců přispívá systém aktivní kapoty, která se v případě střetu přizvedne, a snižuje tak zdravotní následky pro chodce způsobené kolizí.
Vyšší pasivní bezpečnost díky výrazně pevnější karoserii
Konstrukce nového Sorenta je výrazně pevnější, velkou měrou díky širšímu nasazení prvků z ultravysokopevnostní oceli. U modelu předchozí generace bylo procentní zastoupení prvků z ultravysokopevnostní oceli (UHTS) na úrovni 24,4 procenta, zatímco u karoserie nového modelu je zastoupení UHTS plných 52,7 procenta, což přispívá k zachování integrity základní konstrukce vozidla v případě nehody a současně k nárůstu torzní tuhosti karoserie o 14 procent.
Nové Sorento oproti současnému modelu rovněž více než dvojnásobně využívá plechů z ultravysokopevnostní oceli lisovaných za tepla (nárůst ze 4,1 na 10,1 procenta), což se podepsalo na vysokém nárůstu pevnosti předních a prostředních sloupků.
Nejmodernější prvky aktivní bezpečnosti
Sorento díky použitým moderním technologiím rovněž dosáhlo vysokého skóre v kategorii hodnocení bezpečnostních asistentů. Stabilizační systém VSM (Vehicle Stability Management), jenž je standardní součástí výbavy nového modelu, zajišťuje stabilní chování vozidla při brzdění během průjezdu zatáčkami, zejména pak na kluzkých površích, kde jemně reguluje zásahy elektronického řízení stability vozu (ESC) a činnost posilovače řízení s elektromotorem. Oba systémy se aktivují ve chvíli, kdy senzory vozidla zaznamenají ztrátu záběrových schopností, a pomáhají tak řidiči zajistit bezpečnou kontrolu nad vozem.
Zákazníci budou moci vybírat ze široké palety dalších technologií aktivní bezpečnosti, jako je např.: ASCC (adaptivní tempomat); LDWS (varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu), včetně akustické signalizace v případě, že řidič opustí jízdní pruh bez použití směrového světla; BSD (detekce mrtvých úhlů) s upozorněním na jiné vozidlo v mrtvém úhlu prostřednictvím ukazatele zabudovaného do vnějšího zpětného zrcátka; RCTA (rozpoznávání křižujících objektů během couvání z parkoviště); a SLIF (informace o rychlostních omezeních), tj. zobrazování maximální povolené rychlosti v kapličce přístrojů před řidičem na základě dopravních značek rozpoznaných kamerami.