Veškeré stavby silnic, a hlavně dálnic u nás trvají neuvěřitelně dlouho, a navíc jsou zbytečně předražené. Když ale zůstaneme jen u toho času, tak velmi rychle zjistíme, že za věčným prodlužováním staveb není jen liknavost úředníků, kteří podepíší smlouvy na zbytečně dlouhé trvání stavby či rekonstrukce, ale také různé bio a eko organizace. Tou, která stavby v celé České republice brzdí nejvíce, je „Děti Země“.
Abyste nám rozuměli. Nejsme proti ekologii, rozumíme snaze chovat se k přírodě a jejím zdrojům s jistou úctou a šetrně, ale také je podle nás nutné u takového šetrného zacházení myslet hlavou, nedělat naschvály a nechovat se jako stádo tupců. Bohužel ale přesně tak tato organizace funguje. Jak jinak si vysvětlit fakt, že právě výstavbu dálnice D11 tato organizace zastavila začátkem srpna stížností podanou tři minuty před uplynutím lhůty na ni určené? Navíc byla stížnost prakticky opsána z jedné z předešlých.
Po měsíci ale konečně úředníci s touto skupinou našli společnou řeč, a tak výsledkem je pokračování výstavby osmikilometrového úseku D11 u Hradce Králové. Obě strany se k tomu pak vyjádřily takto:
Generální ředitel ŘSD ČR Ing. Jan Kroupa: „Dali jsme přednost dialogu, diskusi před žalobami. ŘSD ČR je připraveno zohlednit a vyhovět připomínkám Dětí Země v oblasti minimalizace dopadů stavby na životní prostředí. Aby dálnice skutečně lidem a regionu pomáhala, ne ho poškodila. Už nyní můžeme připomínky Dětí Země právě v tomto ohledu hodnotit jako smysluplné a do stavby dálnice D1106-1 je úpravami zahrneme. A tím ji můžeme hned začít stavět, neboť mimo jiné odvede citelnou dopravní zátěž alespoň z těžce zkoušené Jaroměře.“
Předseda Dětí Země RNDr. Miroslav Patrik říká: „Určitě je lepší vést dialog a právě u dálnice D1106-1 se podařilo nalézt vzájemnou shodu. Naším zájmem je bdít nad některými velkými stavbami, které negativně ovlivní životní prostředí, aby byly schvalovány podle zákona a s ohledem na ochranu přírody a účast veřejnosti při rozhodování. Vážíme si proto vstřícného postoje ŘSD ČR a bude-li to možné, lze takto postupovat také u dalších staveb, jejichž povolování se aktivně účastníme.“