Nissan Micra, auto, které je bezesporu jedním z nejvýznamnějších modelů v celé historii značky a jedním z pilířů, na nichž stojí její současný úspěch, se dočkalo řady vylepšení a zdokonalení.
Změny jsou natolik komplexní, že se rozhodně nedá hovořit o pouhém faceliftu. A přestože modernizovaná verze vychází z oblíbené čtvrté generace městského vozu K13, Nissan ji nazývá „nová Micra“.
Nový je design přední i zadní části – jsou použity nové materiály – a podstatných změn doznal také interiér. Je vybaven novými technologiemi a novou středovou konzolou. Nové je čalounění i specifické detaily vozu.
Pro některé verze je k dispozici také komunikační centrum s novým rádiem a nejmodernější navigační systém s dotykovou obrazovkou, která je ještě větší než dosud. Micra je nyní dostupná ve dvou nových výrazných barvách a s novými 16″ a 15″ hliníkovými koly.
Automobilka také rozšířila nabídku doplňků, pomocí nichž si majitelé mohou novou Micru vyšperkovat podle svého individuálního vkusu. Vylepšení všech funkcí, které vozu zaručují vynikající výkon a skvělé jízdní vlastnosti, díky nimž si Micra získala tolik příznivců, znovu násobí přednosti tohoto nejmenšího vozu z dílny společnosti Nissan.
Nová Micra si ale stále zachovává charakter, který kdysi určila první generace tohoto mimořádného úspěšného automobilu. Od té chvíle nás dnes dělí již 30 let a více než šest milionů prodaných vozů.
Novou Micru je radost řídit, ale i parkovat, protože má malý poloměr otáčení. Navíc je jedním z technicky nejvyspělejších malých automobilů na trhu.
Pod kapotou se skrývá výkonný přeplňovaný benzínový motor s přímým vstřikováním (DIG-S), inovativní, snadno použitelnou a velmi užitečnou funkcí je měření parkovacího místa, která řidiči pomůže bezpečně zajet i na úzké parkovací místo, nebo inteligentní klíč, díky kterému lze vůz na dálku nejen odemknout, ale poté i nastartovat.
Nová Micra s modernějším designem a mnoha kvalitativními vylepšeními a zdokonalenými prvky jistě naváže na úspěch aktuálně prodávané generace, která byla na evropský trh uvedena před třemi lety. Ta má v portfoliu společnosti Nissan velmi důležité místo. Po modelech Qashqai a Juke je jejím třetím neprodávanějším vozem.
„Nová Micra se pyšní řadou vylepšení, kterými překonává současnou verzi, a můžeme hrdě říci, že díky ní máme pravděpodobně ucelenější nabídku vozů segmentu B než kterýkoli jiný výrobce. Nová Micra, Juke a nový Note, který představíme během letošního roku, jsou opravdu silná trojka, z níž si vybere každý, kdo hledá vůz v tomto klíčovém segmentu. Každý z těchto modelů má úplně jiný charakter,“ říká Geraldine Ingham, vedoucí marketingu pro malé vozy v Evropě a dodává: „Nová Micra navazuje na třicetiletou tradici a my věříme, že i ona se stane pevným článkem sortimentu značky Nissan. Je sice malá, ale my jsme na ni a na to, co reprezentuje, velmi hrdí.“
Změny a inovace
Nissan Micra, jenž se na některých trzích prezentuje jako March, se vyrábí celkem ve čtyřech centrech a prodává v 56 zemích světa. Všechny vozy určené pro evropský trh pocházejí z Indie. Další tři továrny jsou v Thajsku, Mexiku a Číně.
U evropských dealerů Nissan se nová verze objeví v září. A ačkoli se vůz bude prodávat po celém světě, řada změn, které jej odlišují od předchozí verze, je motivována konkrétními potřebami evropského trhu.
Micra proto působí velmi evropsky a navíc odpovídá náročným požadavkům zákazníků ze starého kontinentu, kteří očekávají vysoký výkon, výborné jízdní vlastnosti, kvalitu a technické inovace.
Nejviditelnější změnou oproti předchozí verzi je design karoserie. Micra dostala novou mřížku chladiče, která je stylově bližší klasickému vzhledu vozů Nissan, a tím i zcela nový „výraz“. Typický kulatý emblém značky je posazen do chromovaného oblouku.
Nezměnila se ale jen přední mřížka. Nová je také kapota, blatníky, světlomety a celý přední nárazník. Jiná jsou i přední mlhová světla. Mají nový originální tvar a slušivý chromovaný rámeček. Nová Micra tak vypadá rázněji a více dynamicky.
Také záď vozu prošla zásadní proměnou. Nová jsou koncová světla s technologií LED i nárazník a panel ve spodní části zadních výklopných dveří. Modernizovaný vzhled dotváří nový design 15″ nebo 16″ hliníkových kol.
Do škály nabízených barev přibyly další dvě: perleťová metalíza v zajímavém tyrkysovém odstínu Pacific Blue a zelená metalíza Platinum Sage. Na výběr je tedy již celkem deset barevných provedení.
Výrazně inovován je také interiér vozu. Ukazatele na přístrojovém panelu před řidičem jsou nyní přehlednější a Micra se může pochlubit úplně novou středovou konzolou s vylepšenými větracími otvory.
Lesklý černý povrch středové konzole a stříbrná hlavice řadicí páky dodávají interiéru na eleganci. Dveřní loketní opěrky jsou čalouněné a působí tak dojmem skutečné kvality a polstrování sedadel a dveří je z nového materiálu. Ve verzi Visia a Acenta se používá tkanina s odolným tkaním a v nejvyšší verzi Tekna pak látka s koženým efektem a dvojitým prošíváním.
V interiéru jsou nově k dispozici i praktické prvky, jako je vstup pro externí zvukové zařízení a vstup USB na přístrojovém panelu. Přibyla praktická 12V zásuvka, takže během jízdy můžete snadno dobít mobilní telefon nebo přehrávač MP3.
Všechny verze kromě základního stupně Visia jsou vybaveny audio systémem, který je nově lépe integrován do středové konzoly – má lesklý povrch s matnými černými detaily a s konzolou skvěle koresponduje.
Většina řidičů určitě také ocení nový navigační a komunikační systém NissanConnect s větší 5,8″ obrazovkou a chromovanými ovládacími prvky.
Vylepšený navigační systém nyní nabízí funkci výpočtu ekonomické trasy, která automaticky vyhledá trasu, na níž vůz spotřebuje nejméně pohonných hmot. Systém navíc o jízdě vede záznam, takže řidič může v tabulce zjistit, jak úsporně jel.
Na větší barevné dotykové obrazovce se řidič snáze zorientuje v mapě a jízdních pokynech a kromě toho na ní může zobrazit titulní fotografii oblíbeného alba ze své hudební knihovny.
K dalším pokročilým funkcím, které systém obsahuje, patří technologie Google Send-To-Car, která uživateli umožňuje, aby si trasu jízdy naplánoval předem na počítači, nebo tabletu v klidu domova a poté pokyny odeslal do vozu. (Tato funkce není v momentě publikace této zprávy v ČR k dispozici).
Užitečné je také vyhledávání bodů zájmu (POI) Google a zobrazení aktuální předpovědi počasí, cen paliva v konkrétním místě, nebo informací o odletech. Navigační systém nově nabízí i funkci náhledu na dálniční sjezdy s naváděním do konkrétních jízdních pruhů, jež usnadňuje sjíždění z dálnice, a možnost zobrazování rychlostních omezení. Řidič si může sám nastavit rychlostní rozdíl, po jehož překročení systém spustí výstražnou zvukovou i vizuální signalizaci.
Další novinkou je pokročilý parkovací systém. Nová Micra má elektrický posilovač řízení a jeden z nejmenších poloměrů otáčení ve své třídě, pouhých 4,65 m, a tak se ve městě rozhodně neztratí… také proto, že nyní disponuje i systémem měření parkovacího místa.
Jak již napovídá název, systém měření velikosti parkovacího místa (PSM) zjišťuje velikost parkovacích míst a řidiče informuje, jestli vůz na zvolené místo bezpečně zajede, nebo nikoli. Systém je dokonce možné nastavit tak, aby zohledňoval schopnosti a zkušenosti konkrétního řidiče – k dispozici je nastavení pro amatéry, běžné uživatele i pokročilé řidiče.
Nejzásadnější inovace se ale nejspíš ukrývá pod kapotou: nejnovější tříválcový přeplňovaný motor Nissan s přímým vstřikováním a objemem 1,2 litru (DIG-S), který patří k nejefektivnějším benzínovým motorům na světě.
V nejvyšší verzi Micry je k dispozici motor DIG-S, jeden z nejpokročilejších motorů, které lze u vozů této třídy najít. Má úctyhodný výkon 98 k, nízkou spotřebu, na jakou jsme zvyklí spíše u dieselových motorů (4,1 l na 100 km), a velmi nízkou úroveň emisí. Motory DIG-S mají také funkci automatického vypínání/startování (Start/Stop), která reaguje na zastavení auta a dokáže až o 4 % snížit spotřebu paliva.
Všechny verze motoru DIG-S nové Micry nesou označení PURE DRIVE – označení motorů, jejichž emise nepřesahují 120 g/km – hraniční hodnota se v průběhu roku 2013 z původních 130 g/km sníží o dalších 10 g/km.
Základní verze bude vybavena motorem 1,2l o výkonu 80 k, který zaručuje dynamickou jízdu, a emise jen 115 g/km. Nová Micra má pohon předních kol a ve standardní výbavě pětistupňovou manuální převodovku, kterou lze volitelně nahradit převodovkou CVT nejnovější generace.
Nová Micra bude nabízena ve třech stupních výbavy. Základní verzí je Visia. Standardní výbava nabízí dálkové centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken, 14″ kola a kompletní sadu bezpečnostních prvků – airbag řidiče a spolujezdce, boční a střešní airbagy, ABS a elektronický stabilizační systém (ESP).
Střední verze, Acenta, má navíc chromované detaily, kryty bočních zrcátek a kliky v barvě karoserie, 15″ kola, střešní spoiler, manuální klimatizaci, loketní opěrku sedadla řidiče, volant s koženým potahem a přehrávač CD s rozhraním Bluetooth.
Nejvyšší výbava Tekna, nabízí automatickou klimatizaci, navigační systém NissanConnect, zadní parkovací čidla, systém měření velikosti parkovacího místa, 15″ hliníková kola (volitelně 16″), sedadla čalouněná látkou s koženým efektem, přední mlhová světla a automatické ovládání světlometů a stěračů a sklápění zpětných zrcátek.
Ve verzi Tekna je volitelně k dispozici panoramatická střecha, inteligentní klíč a systém startovacího tlačítka.
K výbavám Acenta a Tekna je možné zakoupit množství doplňků, pomocí nichž si mohou majitelé vůz esteticky dotvořit podle osobního vkusu. Pokud jde o exteriér, mohou si vybrat barvu středů kol, krytů zrcátek a klik dveří. V interiéru si zákazník může zvolit provedení hlavice řadicí páky nebo výdechů ventilace, kryt řadicí páky a velurové koberečky.
„Nová Micra nabízí všechny výhody, které již známe ze současné verze K13, tedy vysoký výkon, vynikající jízdní vlastnosti a pokročilé technologie. Přináší je však v ještě vyšší kvalitě a ve spojení s novým, dynamickým designem. Nová kapitola v historii vozů Micra právě začala,“ konstatuje Helen Perry, manažerka zodpovědná za prodej modelu Micra v Evropě.
[nggallery id=2235]
Tisková zpráva/-PS-