V rámci osvěžení v polovině životního cyklu Nissan v reakci na poptávku zákazníků znovu zavádí žlutou barvu exteriéru svého městského crossoveru Juke, která se těšila oblibě u první generace. Kromě nové žluté barvy provedli designéři a konstruktéři Nissanu také významné změny v interiéru vozu Juke, pro lepší atmosféru života na palubě. Přepracování se dočkala mimojiné středová konzola a přístrojová deska. Interiér těží také z nových materiálů, čalounění a vylepšené výbavy a povrchových úprav. Konektivita vozu byla aktualizována díky většímu dotykovému displeji a dalším funkcím.
V rámci modernizace v polovině životního cyklu se objevuje také další stupeň výbavy N-Sport, který zdůrazňuje dynamické vlastnosti Juke jak v exteriéru, tak v interiéru.
Opětovné zavedení žluté barvy exteriéru do nabídky Juke je přímým důsledkem požadavků zákazníků, kteří si žlutou barvu oblíbili již v době, kdy byla zavedena u první generace modelu Juke. Nová žlutá barva má jiný odstín než na předchozí generaci modelu Juke. V porovnání s tou, kterou nabízel předchozí Juke, je nová barva o něco světlejší, což jí dodává modernější a působivější vzhled.
V nové výbavě N-Sport je působivost žluté barvy umocněna kontrastem žluté barvy s černou střechou, koly zpětných zrcátek, výplněmi podběhů kol, mřížkou chladiče a A a B sloupky. Celkový efekt zvyšuje přirozený vizuální dojem z vozu Juke a dodává mu šmrnc a nadhled.
„Když jsme poprvé představili druhou generaci modelu Juke, nejčastější otázka, kterou jsme dostávali, zněla: ‚Bude i žlutá?‘,“ řekl Arnaud Charpentier, viceprezident pro produktovou strategii a ceny v regionu Nissan AMIEO.
„Vzhledem k jasnému požadavku našich nadšených zákazníků první generace modelu Juke jsme museli jejich přání vyslyšet. Při modernizaci v průběhu životního cyklu vozu Juke jsme také využili této příležitosti k provedení dalších změn, které zlepší komfort, pohodlí a celkovou atmosféru na palubě pro řidiče a cestující,“ dodal Charpentier.
Aktualizace interiéru přináší vyšší kvalitu a konektivitu
Přidáním atraktivního žlutého exteriéru do palety vozů Juke vše teprve začíná. Komfort na palubě se podařilo zlepšit díky značné práci designérů a konstruktérů společnosti Nissan.
První změnou, které si stávající zákazníci všimnou, když usednou za volant výbav vyšších než Acenta, je zvětšená velikost centrální obrazovky infotainmentu. Ta má nyní úhlopříčku 12,3 palce a je nakloněna směrem k řidiči o 8o , aby byly dotykové ovládací prvky na vzdáleném okraji obrazovky snadno dostupné, ale také pro posílení pocitu jako v kokpitu, který mají zákazníci vozu Juke velmi rádi.
Jakmile se řidič za volantem uvelebí, ocení nový, hladší materiál připomínající kůži, který vypadá čistěji a je příjemnější na dotek.
Za volantem se nachází přístrojová obrazovka, na které jsou umístěny budíky s rychlostí a další klíčové informace o Juke, vše se nyní zobrazí na 12,3palcovém digitálním TFT displeji. Obrazovka s vysokým rozlišením (1920×720 pixelů) umožňuje řidiči nakonfigurovat displej tak, aby zobrazoval kombinaci informací podle jeho preferencí.
Vzhled přístrojové desky lze cyklicky měnit mezi dvěma různými základními uspořádáními, přičemž klasické uspořádání zobrazuje dva ciferníky a centrální prostor s dalšími informacemi. Alternativou je „vylepšené“ uspořádání, které zobrazuje rychlost jízdy a otáčky motoru na dvojici ciferníků, které jsou nakloněné a poskytují trojrozměrnou perspektivu. To umožňuje větší centrální prostor, kde lze zobrazit další informace.
Ve střední části mezi budíky může řidič zobrazit navigační pokyny včetně mapy, dále údaje o spotřebě paliva, audio, výkon ekologického pohonu, tlak v pneumatikách a další klíčové informace. Ovládací prvky displeje jsou pohodlně umístěny na volantu.
Modernizovaný infotainment je vybaven intuitivnější domovskou obrazovkou, která umožňuje uživateli přizpůsobit si obrazovku tak, aby obsahovala „widgety“ pro nejčastěji používané funkce, podobně jako je tomu u domovské obrazovky chytrého telefonu.
Infotainment má navíc vylepšené rozpoznávání hlasu a schopnost „porozumění přirozenému jazyku“. Ta systému propůjčuje širší škálu frází a výrazů, které systém chápe jako příkazy a ignoruje váhání nebo pauzy. Nově bude k dispozici i pro Juke také bezdrátové připojení Android Auto, stejně jako bezdrátové připojení Apple CarPlay.
Mezi další nové funkce patří informace o rychlostních radarech a informace o cenách pohonných hmot, které se nyní mohou zobrazovat v navigační mapě. A když vůz stojí. obrazovka infotainmentu nyní dokáže přehrávat video obsah ze zařízení připojených přes USB.
Koordinované žluté obložení interiéru
Interiér vozu N-Sport se vyznačuje žlutou barvou, která odráží atraktivní žlutou barvu exteriéru, a to ve tvaru bumerangu, který se táhne přes horní část přístrojové desky, poté se svažuje dolů a lemuje spodní část nové centrální obrazovky infotainmentu a končí u průduchů ventilace.
Sedadlo N-Sport navazuje žlutými recyklovanými vložkami z Alcantary, které ladí s novým vnějším lakem a pokrývají horní vnější část sedadla a protínají střed sedadla u bočních opěrek. Základna a vzpřímená část sedadla jsou prošívané výrazným vzorem, zatímco na vzpřímené části sedadla je ve výšce ramen vyraženo logo modelu „Juke“. Odvážný efekt dotváří žluté prošívání.
Pro výbavové stupně N-Connecta, N-Design a Tekna jsou k dispozici také nová komfortnější sedadla. Nová sedadla N-Connecta mají novou látku nazvanou Kira Melange, která se skládá z PVC s látkovými akcenty, jež doplňují vložky s válečkovým vzorem.
U výbavy Tekna je novým materiálem černé PVC s akcenty z PVC a prošívanými vložkami na spodní a zadní části sedadla. Otvor sedadla, který dodává interiéru sportovní nádech, se nachází za hlavou cestujících a je obložen klavírně černou povrchovou úpravou.
„Juke je odvážný a sebevědomý člen rodiny Nissan. Důvodem číslo jedna ke koupi je jeho design – zákazníci milují jeho styl a asertivní osobnost. Rádi jsme spolupracovali s kolegy z evropského technického centra Nissanu a s týmem v továrně v Sunderlandu na vývoji nové žluté barvy pro Juke, která bude ještě odvážnější. Myslíme si, že možnost nabízet Juke ve výbavě N-Design s černou střechou, zpětnými zrcátky, koly a interiérem mnohem více zaměřeným na řidiče a nabitým technologiemi dodá Juku další ‚šmrnc‘ . Vnese do modelové řady nový nádech – každý člen designérského týmu se těší, až uvidí první exemplář na silnici,“ řekl Matthew Weaver, viceprezident Nissan Design Europe.
Vylepšené pohodlí v interiéru
Mezi další novinky v interiéru všech stupňů výbavy Juke patří větší odkládací schránka, jejíž objem se zvětšil na 7,8 litru. Loketní opěrka byla přepracována tak, aby poskytovala větší podporu, s asymetrickým designem, který zvyšuje její dosah o 25 mm, ale bez omezení držáků nápojů. Loketní opěrka se zvedá a umožňuje přístup do středové odkládací schránky, stejně jako u předchozího modelu Juke, ale její víko je nyní opatřeno klipem, do kterého se vejdou tři kreditní karty.
Všechny stupně výbavy modelu Juke jsou nyní vybaveny elektrickou ruční brzdou, která zajišťuje maximální prostor a pohodlí v prostoru mezi předními sedadly. U verze Hybrid byla pro větší pohodlí přemístěna tlačítka e-Pedal a EV Mode.
Počínaje stupněm N-Connecta jsou nyní všechny verze vybaveny bezdrátovou nabíjecí podložkou, na kterou se vejde smartphone velký jako iPhone 12 Pro Max. Kromě toho jsou k dispozici zásuvky USB-A i C, které mohou využívat cestující na předních sedadlech.
Cestující na zadních sedadlech zase jistě ocení nabíjecí body USB-A i USB-C, které zajistí, že jejich zařízení budou po celou dobu jízdy plně napájena.
Další nové možnosti barevného provedení exteriéru
Zatímco návrat žluté barvy upoutá pozornost fanoušků vozu Juke, v paletě exteriéru jsou i další změny. Dřívější perleťově bílá byla nahrazena novým odstínem, jehož nové složení dodává ještě čistší bílý vzhled, a navíc obsahuje více metalických vloček pro větší perleťový efekt.
Stejně tak má nové složení i černá metalíza. Nová barva je sytější a tmavší. Toho je dosaženo použitím většího množství černého pigmentu a nahrazením metalických vloček skleněnými vločkami, což má za následek vyšší stupeň „jiskření“ .
Pro Juke jsou nyní k dispozici nové varianty kryty kol ve všech třech nejvyšších stupních výbavy. Každá třída má standardní kola a na přání i alternativní kola s jiným designem. Standardní kola u modelů N-Connecta a N-Design jsou zcela nová a každé z nich má pětipaprskový design, ale jejich design je pro každou třídu jedinečný a má jiný technický, hranatý vzhled. Volitelná výbava kol pro modely N-Connecta, N-Design, N-Sport a Tekna představuje atraktivní 19″ variantu s optimalizovanými aerodynamickými vlastnostmi.
Pro 17″ kola je k dispozici nová varianta pneumatik s nízkým valivým odporem, která je k dispozici pro verzi Hybrid ve stupních Acenta a N-Connecta.
Další asistenční technologie pro řidiče
S aktualizací, získává model Juke standardní výbavu systému varování před opuštěním jízdního pruhu. Nouzové udržování v jízdním pruhu je volitelnou výbavou, ale od stupně Tekna výše je standardem. Sleduje polohu vozu Juke v jízdním pruhu například na dálnici, a pokud se vůz příliš přiblíží k hranici jízdního pruhu vymezené bílými čarami, spustí vibrace ve volantu, aby upoutal pozornost řidiče. Pokud řidič nezareaguje, vůz zasáhne a upraví směr jízdy tak, aby udržel trajektorii vozu v jízdním pruhu.
Díky centrálnímu displeji s vysokým rozlišením se zvýšilo také rozlišení zadní kamery z 0,3 na 1,3 megapixelu. Díky tomu lze couvací manévry provádět s ještě větší jistotou díky jasnějšímu obrazu, zejména za špatného osvětlení. Zadní kamera je nyní standardní výbavou všech stupňů výbavy modelu Juke, zatímco systém Around-View Monitor, který kombinuje pohled ze čtyř kamer v okolí vozu a vytváří tak 360° „pohled z ptačí perspektivy“ na polohu vozu při parkovacích manévrech, je k dispozici od stupně N-Connecta výše.
V případě prudkého brzdění v důsledku neočekávaného náhlého zastavení vozidla před vámi nyní brzdová světla blikají, aby upozornila řidiče za vámi.
Nezměněná nabídka pohonných jednotek
Juke je vybaven dvěma variantami pohonu. Elektrifikovanou variantou je Juke Hybrid, který je tvořen spalovacím motorem Nissan speciálně vyvinutým pro práci v hybridním pohonu. Jeho výkon je 69 kW (94 k) a točivý moment 148 Nm.
Na elektrické straně má hlavní elektromotor výkon 36 kW/49 koní a točivý moment 205 Nm, který je podporován 15kW vysokonapěťovým startérem/generátorem, který pracuje přes měnič a 1,2kWh kapalinou chlazenou baterii.
Výsledkem je hnací ústrojí, které má o 25 % vyšší výkon než současná varianta benzinového motoru a až o 40 % nižší spotřebu paliva v městském cyklu a až o 20 % v kombinovaném cyklu.
Pod kapotou neelektrifikované varianty motoru pro JUKE je účinný tříválcový benzinový motor DIG-T s turbodmychadlem o objemu 1,0 litru. Je kompaktní a lehký a propůjčuje vozu Juke zábavný jízdní charakter, který majitelé očekávají. Poskytuje výkon 117 koní a točivý moment 180 Nm (200 Nm s funkcí over torque). K dispozici je poutavá 6stupňová manuální nebo sportovní 7stupňová dvouspojková převodovka (DCT) s pádly a voličem jízdních režimů (Eco, Standard, Sport), takže řidiči mohou bez námahy přizpůsobit svůj jízdní styl jakémukoli jízdnímu scénáři pro maximální zábavu na silnici.
„Modernizovaný Nissan Juke staví na svých osvědčených přednostech. Jeho úchvatný design si naši zákazníci oblíbili – a jeho přitažlivost může návrat žluté barvy jen zvýšit. Díky novým materiálům uvnitř, stejně jako vylepšené konektivitě, komfortu a pohodlí je pozice Juke jako průkopníka a ikony segmentu městských crossoverů silnější než kdy dříve,“ řekl Arnaud Charpentier.
13 let výroby ve Spojeném království
Modernizovaný Juke se nyní vyrábí v továrně Nissan Sunderland, kde bylo od uvedení původního modelu v roce 2010 vyrobeno více než 1,3 milionu kusů. Vůz se bude vyrábět na druhé výrobní lince závodu vedle modelu Qashqai.
Adam Pennick, viceprezident pro výrobu v závodě Nissan v Sunderlandu, řekl: „Pro náš tým je to hrdý okamžik, když vidí, jak nejnovější Juke sjíždí z linky – a je obzvláště vzrušující vidět poprvé po šesti letech záblesky slavné žluté barvy ve výrobě. Vím, že naše prvotřídní výrobní a konstrukční týmy se těší na to, že vůz bude dodán ve vysoké kvalitě, kterou naši zákazníci milují a očekávají.“
Juke je nyní čtvrtým nejvyráběnějším modelem v závodě v Sunderlandu, hned po modelech Qashqai, Micra a Primera. Loni v létě vyrobila továrna jedenáctimiliontý vůz od zahájení výroby v roce 1986.