V červnu se plochodrážní závodní dráha Ellermühle v Landshutu stala svědkem jednoho z nejpodivnějších sportovních klání. Na téměř 400 metrů dlouhém plochodrážním oválu se v ostrém driftovacím souboji vůbec poprvé setkal přední německy motoristický novinář jedoucí v BMW M235i M Performance a prodejce BMW Motorrad a současně také čtyřnásobný mistr světa Karl Maier sedlající plochodrážní motocykl.
Řidič a pilot na tom od počátku nemohli být rozdílněji. BMW M235i M Performance pohání třílitrový zážehový řadový šestiválec BMW TwinPower Turbo s výkonem 326 koní a točivým momentem 450 Nm. Pohotovostní hmotnost činí 1470 kg a na délku vůz měří téměř čtyři a půl metru. Naproti tomu plochodrážní motocykl má vzduchem chlazený jednoválec o objemu 500 cm3, váží 80 kg (podle plochodrážních předpisů), vystačí si pouze s jedním převodem a nemá brzdy. Speciálně vyvinutý motocykl spalující metan produkuje 80 koní a byl navržen výlučně pro plochodrážní soutěže.
BMW M235i vybavené Originálním příslušenstvím BMW M Performance se na landshutské ploché dráze široké přibližně 12 metrů ukázalo jako ideální driftovací náčiní. Věhlasná jízdní dynamika BMW je výsledkem rozložení hmotnosti v poměru 50:50, nízkého těžiště, sníženého sportovního podvozku BMW M Performance (ve srovnání se standardním podvozkem je o 20 mm nižší), mechanického samosvorného diferenciálu na zadní nápravě a kovaných 19palcových kol z lehkých slitin. Jeho šestiválcový motor BMW TwinPower Turbo byl v červnu 2014 oceněn titulem Motor roku. S maximálním točivým momentem 450 Nm, dostupným v rozmezí od 1300 až 4500 ot./min, tento motor nabízí konzistentní nástup výkonu v celém rozsahu využitelných otáček a skvěle doplňuje pečlivě vyvážený podvozek.
Přes velmi rozdílnou profilaci těchto dvou strojů se řidiči i jezdci na motocyklu podařilo naplnit společný cíl: pět hodin „čiré radosti z driftování“ na nejužším závodním okruhu. Úplně první setkání s plochodrážním motocyklem dalo modelu BMW M235i M Performance šanci prokázat své dynamické schopnosti také jinde, než jen na asfaltu.
Pět hodin nepřetržité jízdy bokem však nedokázalo uspokojit apetit Karla Maiera o akci, takže bývalý mistr světa den zakončil několika koly na speciálně upraveném motocyklu BMW S1000 RR, obutém do pneumatik s hroty. RR váží s plnou nádrží jen mírně přes 200 kg a vyvine maximální výkon 193 koní. Ovšem směrová stabilita, vynikající ovladatelnost a komunikativní reakce tohoto supersportovního motocyklu dovolily Maierovi prodrfiftovat celý okruh a završit tak dynamicky zcela mimořádný den.