Tohle bylo jen otázkou času a vlastně nás až tolik nepřekvapuje, odkud ta nespokojenost vzešla. Nejdříve s tím přišli v Americe, ale rychle se toho chytli i v Německu. O čem to mluvíme? O tom, že některým institucím vadí, že Tesla svému systému částečně autonomního řízení říká prostě „autopilot“.
Podle stížností, by měla Tesla systém nazvat přesně podle toho, čím opravdu je. A autopilotem tedy není. Ačkoliv umí systém částečně řídit sám a je inteligentnější než někteří lidé, neumí předvídat a rozhodně vás neumí odvézt z bodu A do bodu B zcela bez vašeho zásahu. Tomu, co tento systém a jak funguje, jsme se věnovali v samostatném článku.
Bohužel někteří právě pojmenování „autopilot“ vzali za své a následkem toho se stalo několik dopravních nehod, přičemž minimálně jedna z toho byla smrtelná. Elon Musk zareagoval rychle. Během několika dnů by měla být k dispozici aktualizace softwaru Tesel, kterou si auto stáhne samo on-line. Ta by měla obsahovat data o tisícovce kritických situací, na které by nově mělo auto umět reagovat správně, respektive lépe, než člověk.
A to je možná celý kámen úrazu. Vážně jsme připraveni na to, že předáme dohled nad naší bezpečností nějakému softwaru? A opravdu to Tesla dotáhla k takové dokonalosti? Na odpovědi si musíme počkat, ale my asi nejsme úplně přesvědčeni o tom, že jednoduchost některých lidí nahradí systém.