Značka Porsche dlouhodobě nabízí vysoký výkon. V podobě nového modelu Panamera Turbo S E-Hybrid výrobce sportovních vozů poprvé zařazuje na vrchol modelové řady hybridní verzi s možností vnějšího nabíjení. Novinka kombinuje čtyřlitrový vidlicový osmiválec z modelu Panamera Turbo s elektromotorem. Výsledkem je systémový výkon 500 kW/680 koní – a suverénní výkonová charakteristika, protože řidič má k dispozici točivý moment 850 Nm již ve velmi nízkých otáčkách těsně nad hranicí volnoběhu. To zajistí zrychlení z nuly na 100 km/h během 3,4 sekundy a nejvyšší rychlost 310 km/h. Strategii podpory spalovacího motoru elektromotorem převzala Panamera s pohonem všech kol ze supersportovního modelu 918 Spyder. Průměrná spotřeba v kombinovaném cyklu EU činí 2,9 l/100 km, s čistě elektrickým pohonem překoná nová vrcholná verze modelu Panamera až 50 kilometrů. Panamera Turbo S E-Hybrid zdůrazňuje význam elektromobility pro společnost Porsche.
Jedinečná koncepce pohonu spojením osmiválce a elektromotoru
Porsche po úspěšném debutu modelu Panamera 4 E-Hybrid, u něhož byla využita kombinace šestiválcového motoru s elektromotorem, znovu dokazuje, že hybridní technika má skvělý výkonový potenciál. Nový model Panamera Turbo S E-Hybrid kombinuje elektromotor (100 kW/136 koní) s vidlicovým osmiválcem o výkonu 404 kW/550 koní. Odpojovací spojka v hybridním modulu Porsche má elektromechanické ovládání pomocí elektrického akčního členu ECA (Electric Clutch Actuator), stejně jako v modelu Panamera 4 E-Hybrid. Výsledkem jsou krátké doby odezvy a maximální komfort.
K přenosu hnací síly slouží – stejně jako ve všech ostatních verzích druhé generace modelu Panamera – rychle řadící osmistupňová dvouspojková převodovka PDK (Porsche Doppelkupplung) v kombinaci s adaptivním systémem pohonu všech kol PTM (Porsche Traction Management), který je součástí standardní výbavy. Luxusní sedan s poháněcím ústrojím E-Performance zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 3,4 sekundy a ohromuje mimořádnou hnací sílou i ve vyšších rychlostech. Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid s nejvyšší rychlostí 310 km/h tím stanovuje nová měřítka ve své třídě. Panamera Turbo S E-Hybrid se vzduchovým odpružením ve standardní výbavě nabízí v tomto segmentu jedinečné spojení komfortu luxusního sedanu s výkonem sportovního vozu.
Elektromotor je napájen kapalinou chlazenými lithium-iontovými akumulátory s kapacitou 14,1 kWh. Kompletní nabití vysokonapěťových akumulátorů, uložených v zadní části vozu, trvá šest hodin, pokud uživatel zapojí vozidlo do elektrické zásuvky 230 V/10 A. Při použití 7,2kW palubní nabíječky, dodávané na přání, a elektrické zásuvky 230 V/32 A místo standardní 3,6kW nabíječky se doba nabíjení akumulátorů zkrátí na pouhých 2,4 hodiny. Proces nabíjení lze spustit také prostřednictvím funkce časovače dostupné v palubním počítači PCM (Porsche Communication Management) nebo v aplikaci Porsche Connect (pro chytré telefony a chytré hodinky Apple Watch). Panamera Turbo S E-Hybrid je navíc vybavena nezávislou klimatizací k chlazení nebo vytápění interiéru během nabíjení.
Kombinace výkonu sportovního vozu, komfortu na delších cestách a hospodárnosti
Výkon, komfort a hospodárnost tvoří dokonalou souhru. Panamera Turbo S E-Hybrid se za běžných podmínek rozjíždí v čistě elektrickém módu „E-Power“. Čtyřdveřový sportovní vůz ujede vzdálenost až 50 kilometrů s nulovými lokálními emisemi. Po překonání specifického bodu s vyšším odporem při sešlápnutí pedálu plynu, nebo pokud stav nabití akumulátorů klesne pod minimální hodnotu, přejde Panamera do režimu „Hybrid Auto“ a využívá výkonu obou motorů. Spotřeba v kombinovaném jízdním cyklu EU pro hybridní modely s možností vnějšího nabíjení dosahuje 2,9 l benzinu Natural 95 na 100 km (66 g CO2 na km) a 16,2 kWh elektrické energie na 100 km.
Debut s dvěma rozvory
Porsche uvede vlajkovou loď druhé generace modelové řady Panamera na evropský trh v červenci 2017. Ve druhé polovině roku 2017 budou následovat i další trhy. Panamera Turbo S E-Hybrid oslaví světovou premiéru na autosalonu v Ženevě (7. až 19. března 2017). Od samého začátku bude čtyřdveřový vůz kategorie Gran Turismo k dispozici i ve verzi Executive s rozvorem prodlouženým o 150 mm.
Do standardní výbavy modelu Panamera Turbo S E-Hybrid patří mimo jiné brzdová soustava PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake) s brzdovými kotouči z keramického kompozitu, systém adaptivní regulace podvozku PDCC Sport (Porsche Dynamic Chassis Control Sport) včetně systému rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola PTV Plus (Porsche Torque Vectoring Plus), posilovač řízení Plus a 21“ kola z lehké slitiny v designu 911 Turbo. Základní výbava navíc obsahuje nezávislou klimatizaci, adaptivní aerodynamické prvky a tříkomorové vzduchové odpružení včetně systému PASM (Porsche Active Suspension Management). Prodloužená verze nabízí ve standardní výbavě řízení zadní nápravy. Cena vozidla pro český trh zatím nebyla stanovena.
Platíte za autopojištění zbytečně moc?
Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.
🔍 Porovnat ceny zdarmaNezávazné srovnání • Okamžitý výsledek