Řada prémiových automobilek nabízí svou vlastní formu personalizace nabízených modelů. U BMW, Mercedes-Benzu, ale i u dalších včetně Ferrari si tak ti opravdu bohatí mohou vybrat jakoukoliv barvu karoserie nebo třeba i to nejspeciálnější čalounění. Meze požadavkům se většinou nekladou, a tak jediným limitem je stav konta. Jenomže někteří zákazníci mají víc peněz než rozumu, což se prý Ferrari přestává líbit.
Ferrari samozřejmě ví, že pokud má být napřed před konkurencí, musí se o své bohaté klienty také náležitě starat. Jenomže vše má zjevně své hranice. Proto se italský výrobce rozhodl, že pokud někdo přijde s požadavkem na personalizaci, která bude absolutně mimo filozofii automobilky, tak mu prostě úpravu neprovedou. Informoval o tom The Telegraph, který citoval generálního ředitele značky Benedetta Vignu. Ten měl říci, že značka plánuje bránit zákazníkům například ve výběru příliš křiklavých konfigurací. Důvod je prostý, mohlo by to prý poškodit značku.
Vigna v rozhovoru pro The Telegraph řekl: „Možná uvažujeme o tom, že přesně předdefinujeme dostupné barevné kombinace. Je potřeba na to dávat pozor, protože musíme bránit hodnoty a identitu značky.“ Přestože nikdy nebylo oficiálně potvrzeno, že by existovala tzv. „černá listina zákazníků“, Vigna řekl, že zvažuje některé zákazníky na takovou listinu zařadí. Zároveň si prostě a jednoduše Ferrari vyhrazuje právo říct zákazníkovi na koupi auta „ne“.
Světoznámý zpěvák se dostal na černou listinu Ferrari. Další nové auto už mu výrobce neprodá
Až čas ale ukáže, zda Ferrari něco takového opravdu zavede. Nadité peněženky zákazníků jsou silným argumentem pro to, aby se to nestalo, ale nesmíme zapomínat ani na typickou italskou hrdost a lásku k tradicím. Jen si v Itálii zkuste dát cappuccino po jedenácté dopolední, ananas na pizzu nebo požádejte o špagety carbonara se smetanou. Nejspíš vám pak celý národ vyhlásí válku a bude úplně jedno, že za to chcete zaplatit. Faktem je, že to Ferrari s omezeními nesmí moc přehnat. Vždyť právě speciální zákaznické úpravy jen v loňském roce tvořily pětinu celkových příjmů z prodeje automobilů. I když počet aut stagnoval, i díky tomu byl zisk automobilky o 21 % vyšší.