CEPRO-eurooil-cerpaci_stanice

Nafta HVO z „odpadu“ už je v ČR i na čerpacích stanicích EuroOil a RoBiN OIL

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: ČEPRO - 18. 3. 2025


Společnost ČEPRO postupně rozšiřuje dostupnost nízkoemisního obnovitelného paliva HVO (Hydrotreated Vegetable Oil) pro homologované dieslové motory. Aktuálně si mohou motoristé natankovat udržitelnou alternativu k tradiční naftě již na osmi čerpacích stanicích EuroOil a RoBiN OIL po celé České republice.

HVO je vysoce kvalitní palivo vyrobené z obnovitelných surovin, které přispívá ke snížení emisí skleníkových plynů a ke zlepšení kvality ovzduší. Oproti klasické naftě nabízí HVO nejen ekologické výhody, ale také lepší oxidační stabilitu a vyšší cetanové číslo, což znamená čistší spalování a vyšší efektivitu motoru.

Aktuálně jej najdete na čerpacích stanicích EuroOil Mladá Boleslav, Ústí nad Labem Všebořice a Antošovice D1 v obou směrech. V případě RoBiN OIL je to Kladno Dříň, Mýto, Brno Slatina a Vysočany u Chomutova.

„Rozšíření nabídky HVO je dalším krokem v našem úsilí podporovat udržitelnou mobilitu a nabídnout zákazníkům moderní paliva s nižší uhlíkovou stopou,“ uvedl Jan Duspěva, generální ředitel Čepra, a dodal: „Naší snahou je reagovat na rostoucí poptávku po ekologičtějších variantách pohonných hmot a přispět k plnění emisních cílů České republiky i celé Evropské unie.“

ČEPRO plánuje v budoucnu nadále rozšiřovat dostupnost HVO na dalších čerpacích stanicích své sítě. Motoristé tak budou mít stále více možností, jak přispět k ochraně životního prostředí bez nutnosti jakýchkoli úprav svého vozu.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , ,

23 názorů na “Nafta HVO z „odpadu“ už je v ČR i na čerpacích stanicích EuroOil a RoBiN OIL”

  1. Dobrý den,
    Podle informací od kolegů z oboru byla změřena hodnota mazivosti HVO100 cca 330μm (natankováno zde v ČR), jak již uvedl „ROUTE33“ norma pro naftu EN590 je max. 460μm a stejná hodnota je platná také pro HVO100. Doplnění pro neodborníky, nižší hodnota znamená lepší mazivost (jde o rozměr stopy opotřebení po testu).
    Tvrzení, že je HVO100 suché a hůř maže je nesprávné a v omyl uvádějící.

    Osobní zkušenosti při provozu na HVO100:
    – tiší chod motoru nizší vibrace, přisuzuji to vysokému cetanovému číslu
    – nemá tak výrazné aroma jako nafta a je bezbarvé
    – méně zapáchá při chodu motoru (pokud parkujete v garáži poznáte to okamžitě)
    – nižší tvorba pevných částic/sazí (tzn. snížení kouřivosti), tato vlastnost byla prokázána měřením na STK po domluvě s ochotným technikem a může si to každý ověřit.
    – CFPP -20°C (filtrovatelnost při nízkých teplotách), neaditivuji a v zimě při -14°C nebyl problém.
    – spotřeba zůstala na stejné úrovni

  2. Nemám ještě vyzkoušený HVO,ale jezdit na Vervu jak tu někdo píše je nesmysl a vyhazování peněz.Ničemu to nepomůže,radši si na Eurooilu kupte normální naftu bez biosložky a přidej VIF.Tak to dělám já a naprostá spokojenost! Už se mi blíží nájezd 400tis km a motor na O1 1.9TDI šlape jako hodinky a důkaz mám takový,že když odmontuji hadici u egru,tak je bez usazenin!

    1. Už si viděl naftu bez biosložky ktera barvý do žluta? Já tedy ne,videl jsem naftu bez biosložky která barvý do modra.Nebo tá žlutá z řepky je nová kvalita bioslozky na „státních“ benzínkách?Proto si radeji za tú vervu připlatim a vim že si nebudu ničit čerpadlo a vstřiky,pretože je skutecne kvalitnejsi a čistějši,i když z biosložkou.

      1. Dobrý den, do vervy se standardně přidává 7% biosložky jako do efekty. Jediný rozdíl v těchto palivech jsou přidaná aditiva ve větším množství.

  3. milanmid milanmid

    Kupuji pouze auta na benzín měl jsem Superb, Audi A6 2.4 l, Mazda CX 5 2l a momentálně Mazda CX60 2,5 l kupuji benzín 98 oktanu a vice !

  4. Používám na nádrž 1dcl 2t oleji do normální nafty aj este jsem vstřikovače ani čerpadlo neměnil .Dobrý počin pro ekologi a uvidíme jak se to osvědčí.

  5. Luboš Bárta

    Dobrý den,
    jak je to s mazivostí HVO? V časopise Svět motorů jsem se dočetl, že jedna z mála nevýhod, pokud pominu cenu produktu je nižší mazivost a potřeba dodatečné aditivace.

    Děkuji předem za odbornou reakci.

    Luboš Bárta

              1. Cca od listopadu jezdíme na hvo s volvem fh 460 i savé, týdně tankujeme cca 1000 litrů a najeto cca 50000 km. zatím žádný problém. A to ani v zimě.

    1. Co mam odzkouseny tak 1deci 2t oleje od hq ale ten bez popilku, hlavne ne obyc 2t olej… Hvo je suchy maze hur nez neaditivovana nafta, takze to muze byt pekne pak drahy ale jinak to s tim fakt ztichne ten motor a emise co jsme zkouseli merit tak klesnou cca o 30%, ale ekonomicky to nedava smysl a je tam riziko zadreni, na emise pred stk je to dobry ale podle me je lepsi jezdit na vervu

    2. Dobrý den. Tankuji HVO v Rakousku, mám na toto palivo najeto cca 15 000 km a mohu s klidnou hlavou říci, že není nejmenší problém s autem. Vlastním VW Passat 2.0 BiTDI.

      1. Pavel Šaufl

        Dobrý den, mám Francouze ,2.0 HDI,r.v 09
        Opravdu je možné hvo 100 použít a nezničit si tím motor? samozřejmě mi jde o ekologii…… Děkuji

    3. Dobrý den,
      HVO100 – do produktu se přidává mazivostní a antistatická aditiva EN15940.
      Eco Smart a Eco Pro Diesel – obsahuje aditiva, které vždy obsahují mazivostní aditiva a vyhovují normě EN590
      U všech 3 produktů mazivost vyhovuje s velkou rezervou normám.
      Limit mazivosti je 460 mikrometrů (mikronů), což je v normě EN590 i EN15940.
      Netřeba cokoli přidávat, ale ničemu to neuškodí, ale nijak významně to ani nepomůže.
      Hezký den

    4. U HVO je mazivost nižší. Zatím na nej nejezdíme, ale do klasické nafty přidáváme do plné nádrže 0,05L 2T oleje tak s HVO budeme přidávat 0,1L. To musí namazat dostatečně ikdyby člověk omylem vzal trochu benzínu.

    5. Jedině nafta bez bioložky a VIF.Bmw 3.0 a Mercedes 2.7Cdi ,Mercedes 3,2Cdi,Superb || 2.0Tdi všechno nájezdy přes 300tis a vše v naprostém pořádku.Majitel čerpací stanice dělá totéž a věřte ví co dělá.Navic VIF si v práci testujeme a má výsledky na výbornou.S kombinací s naftou bez bioložky má auto kultivovaný chod, sílu a větší nájezd.U Bavoraku jsem nechal změřit vstriky a v toleranci nových.Naprosta spokojenost žádný sebemenší problém.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru