Ministerstvo dopravy se rozhodlo, že pro přípravu koncepce zpoplatnění pozemních komunikací po roce 2029 využije v maximální míře vlastní kapacity. Reaguje tím na rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, který zrušil část tendru pro nedostatečné zdůvodnění výběru dodavatele a hodnocení nabídek na mýtného poradce.
Ministerstvo dopravy zrušilo zadávací řízení, ve kterém pomocí metody Best Value Approach vybíralo mýtného poradce. Zakázku na zpracování budoucí české mýtné koncepce ministerstvo ruší, aby zajistilo dodržení harmonogramu přípravy budoucího tendru k zajištění provozovatele systému elektronického mýta po roce 2029.
Přípravou koncepce ministerstvo sleduje získání relevantních informací o možném rozvoji mýtného systému a zajištění optimálního vyvážení jeho fiskální a regulatorní funkce. Činnosti nutné pro přípravu nové koncepce si zajistí ministerstvo v maximálním možné míře z vlastních rezortních kapacit v rámci Ředitelství silnic a dálnic, Státního fondu dopravní infrastruktury a Centra dopravního výzkumu.
V současnosti spravuje mýtný systém společnost CzechToll, která zvítězila v tendru v roce 2018 a zajišťuje výběr mýtného od vozidel nad 3,5 tuny na dálnicích a vybraných silnicích I. třídy od prosince 2019 do konce listopadu 2029. Loni dopravci zaplatili za mýtné 14,85 miliardy korun.