Na český trh dorazil nový přírůstek do rodiny elektromobilů MG – model MGS5 EV. Navazuje na úspěšný model MG4 Electric, vychází ze stejné platformy, ale podle automobilky přidává ještě něco navíc: modernější technologie, prostornější a lépe vybavený interiér a ještě lepší jízdu.
„Technologie nového MGS5 EV míří na zcela novou úroveň – díky chytrému systému iSMART, individuálně nastavitelnému MG Pilot Custom, dvojici moderních displejů, pěti jízdním režimům, více prvkovému zadnímu zavěšení a brzdám vyvinutým společně se společností Continental, nabízí každá jízda kombinaci výkonu, komfortu a naprosté kontroly,“ říká Martin Králíček, generální ředitel MG Motor Czech.
Pokud jde o elektrický pohon, tak MGS5 EV nabízí v České republice dvě velikosti baterie 49 kWh a 64 kWh, přičemž z 10 na 80 % se zvládne dobít za 24 minut. Vůz je dostupný ve dvou výbavách: Emotion a Exclusive a nabízí 7letou tovární záruku (nebo do 150 000 km).
Design: sportovnost bez zbytečné robustnosti
Design vychází z extravagantního roadsteru MG Cyberster. Auto má působit sportovně, navíc je zvenku poměrně kompaktní. Svými rozměry stojí na pomezí segmentů B-SUV a C-SUV. Díky rozvoru 2,7 metru je ovšem uvnitř dost místa na předních i na zadních sedadlech. A stejně tak i pro zavazadla, protože kufr má standardní objem 453 litrů, se sklopenými opěradly pak až 1 441 litrů. Nechybí elektrické víko kufru, síťky, háčky ani variabilní podlaha
Díky nízké baterii (na výšku má jen 110 mm) je v kabině opravdu hodně místa. Nad hlavou mají cestující až 1026 mm vpředu a 967 mm vzadu.
Palubní desce dominuje velký 12,8palcový dotykový displej, přes který můžete ovládat vše od navigace po hudbu, samozřejmě s podporou (bezdrátově) Apple CarPlay a Android Auto. Před řidičem je pak 10,25palcový digitální štít, který ukazuje vše důležité o jízdě.
Mezi další praktické prvky patří bezdrátová nabíječka telefonu, fyzická tlačítka na ovládání klimatizace a topení, úložné prostory v nové středové konzoli a (v případě výbavy Exclusive) i vyhřívaná sedadla, zatmavená zadní skla nebo zadní loketní opěrka.
K dispozici je šest barevných variant, včetně výrazné modré Piccadilly, a kola ve velikostech 17 nebo 18 palců.
Konektivita a bezpečnost? Samozřejmost
MG do výbavy všech verzí standardně zařadilo systém iSMART, díky kterému si můžete například předem zapnout klimatizaci nebo zjistit, kde auto parkujete – stačí použít mobilní aplikaci.
Novinkou je také chytrá funkce MG Pilot Custom, která umožní přizpůsobit si všechny jízdní asistenty podle sebe – třeba nastavit si deaktivaci upozornění na rychlost, zapnout adaptivní tempomat nebo zapnout sledování mrtvého úhlu – a na jedno stisknutí.
Za zmínku stojí i brzdný systém, který vznikl ve spolupráci s Continentalem – z rychlosti 100 km/h zastaví MGS5 EV na 35,5 metrech. A bezpečnost potvrzuje i fakt, že vůz získal pět hvězd od Euro NCAP.
Elektrický pohon: svižný, tichý, úsporný
MGS5 EV je postavený na platformě MSP a má pohon zadních kol, čtyřkolka v nabídce nebude. Navíc má téměř ideální rozložení hmotnosti (47:53) a nezávislé pětiprvkové zavěšení zadní nápravy, což se také podepisuje na velmi dobrých jízdních vlastnostech. A k tomu je tu i 5 jízdních režimů: Normal, Sport, Comfort, Snow, Custom.
A co pohon? V nabídce jsou dvě baterie: 49 kWh pro výbavu verzi Emotion, 64 kWh pro obě výbavy Emotion i Exclusive. Auto pohání jeden elektromotor s výkonem 125 kW/170 koní pro menší baterii, respektive 170 kW/231 koní a točivým momentem až 350 Nm. Ve verzi s větší baterií je zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy a maximální rychlost až 190 km/h. MG navíc slibuje kombinovanou spotřebu 15,5 kWh/100 km.
Ceny
Výbava | Motor | Výkon | Akumulátor | Pohon | Cena |
---|---|---|---|---|---|
Emotion | Synchronní elektromotor | 125 kW/170 koní | 49 kWh | zadních kol | 789 900 Kč |
Emotion | Synchronní elektromotor | 170 kW/231 koní | 64 kWh | zadních kol | 899 900 Kč |
Exclusive | Synchronní elektromotor | 170 kW/231 koní | 64 kWh | zadních kol | 969 900 Kč |
Kompletní ceník s platností od června 2025 je ke stažení zde.