Automobilka Mercedes-Benz přišla s novinkou v bezpečnosti, jedná se o BeltBag systém, který bude dodávat v blízké budoucnosti do svých luxusnějších modelů. Bezpečnostní pásy přitom vylepšovali u Mercedesu již nedávno.
Mercedes tento systém vylepšených bezpečnostních pásů představil na vozu S-Class ESF 2009 safety car concept (koncept bezpečného vozu). BeltBag systém se vkládá jako jedna z vrstev do standardního bezpečnostního pásu. Při kolizi zdroj plynu nafoukne „airbag“ v pásu a zvětší jeho šířku až na trojnásobek. Zvětšená plocha zlepšuje rozložení síly na pasažérovo tělo a teoreticky redukuje možnosti zranění. Přední sedadla budou o tuto novinku ochuzena kvůli tomu, že vpředu jsou již airbagy standardem.
Toto však není první vylepšení bezpečnosti na zadních sedadlech, které Mercedes-Benz představil. Již v únoru byl představen Active Belt Buckl systém, který by měl být kombinován s BeltBag systémem. Toto vylepšení přezky bezpečnostního pásu funguje tak, že když jsou zadní dveře otevřené, přezky jsou povysunuty cca o 70mm oproti normálu. Po zacvaknutí pásu do přezky, se sama přezka za pomoci elektrického motorku zasune zpět do standardní pozice, aby minimalizovala mezeru mezi člověkem a pásem. Navíc v kombinaci se systémem PRE-SAFE se dokáží přezky před možnou kolizí předepnout až o 40mm a tím pás napnout na správné napětí.
[nggallery id=1153]
Mercedes neoznámil, kdy přesně by se systém BELTBAG měl začít používat. Potvrdil však, že by se měl objevit v příští generaci S-Class, který by se měl představit někdy v první polovině roku 2013. Nebyl bych překvapen, kdyby se tento systém v průběhu času začal objevovat i v nižších třídách vozů Mercedes-Benz.