2022-Mercedes‑AMG_G_63_Edition_55- (1)

Mercedes‑AMG G 63 „Edition 55″ je speciální edice, která odstartuje oslavy 55 let AMG

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Mercedes‑Benz - Tisková zpráva - 25. 3. 2022


AMG – tato tři písmena jsou již 55 let na celém světě symbolem nejvyšších automobilových výkonů, exkluzivity a špičkové jízdní dynamiky. Více než dvě desetiletí má výjimečné postavení v portfoliu AMG také Třída G, která je s označením AMG králem sportovních výkonů mezi terénními automobily. Díky opravdu kultovnímu postavení Třídy G je speciální model Mercedes‑AMG G 63 „Edition 55“ ideálním ambasadorem pro zahájení oslav 55. výročí značky sportovních a vysokovýkonných automobilů.

Ambice značky Mercedes-AMG nabízet zákazníkům nejvyšší možnou individualitu a exkluzivitu umocňují mimořádně vytříbené detaily výbavy. Zákazníci mohou jubilejní model objednávat až do října 2022. Další narozeninová překvapení budou následovat v nadcházejících měsících.

„Úspěšná historie značky Mercedes-AMG je prostě pozoruhodná. V uplynulých 55 letech se totiž vyvinula ze ‚start-upu‘ založeného v roce 1967 ve velmi moderní vývojové centrum, které vyrábí motory pro vysokovýkonné vozy ve vlastní manufaktuře a v roce 2022 zaměstnává více než 2000 excelentně kvalifikovaných specialistů. To samé platí i pro Třídu G, která po celou svou jedinečnou kariéru, trvající již více než čtyři desetiletí, zůstává věrná sama sobě. Díky své dlouhé historii a i nadále nefalšovanému charakteru je pro mě právě Třída G perfektním prvním gratulantem k našim 55. narozeninám. A stejně jako Třída G neztratí nic ze svého původního charakteru ani ve své budoucí zcela elektrické variantě, zaručí i Mercedes‑AMG ve své elektrifikované budoucnosti typické zážitky ze sportovní jízdy podle motta ‚Driving Performance made in Affalterbach‘. Vstup do dalších 55 let firemní historie bude bezesporu podobně napínavý a náročný jako úkol, jehož se kdysi chopili zakladatelé naší firmy Hans Werner Aufrecht a Erhard Melcher,“ říká Philipp Schiemer, předseda představenstva společnosti Mercedes‑AMG GmbH.

Přečtěte si také:  Volkswagen Golf R se k oslavě svého 20. výročí představuje ve speciální edici s 333 koňmi

Mercedes‑AMG G 63 „Edition 55“ se dodává s obsidiánově černým metalickým lakem nebo s lakem G manufaktur v odstínu bílá opalith bright. S lakem karoserie barevně ladí fólie s logem AMG včetně sešikmených prvků na obou stranách vozu. Spolu se sadami AMG Night a AMG Night II vytvářejí napínavé kontrasty 22“ kovaná kola AMG v matně šedém odstínu tantal s rozdvojenými paprsky a leštěnými okraji ráfků. O velké pozornosti věnované detailům svědčí také stříbřitě chromované víko palivové nádrže s nápisem AMG.

Interiéru vládne kontrast mezi černou a červenou barvou. Řidiče vítají prahové lišty z ušlechtilé oceli s červeně osvětleným nápisem AMG. S tím ladí také červené kontrastní prošívání a červeně vytkaný nápis „Edition 55“ na černých podlahových rohožích AMG z velmi kvalitního veluru. Také volant AMG Performance obšitý mikrovláknem DINAMICA připomíná plaketami „AMG“ a „55“ ve své dolní části významné jubileum a ze speciálního modelu vytváří exkluzivní sběratelský kousek. Sedadla AMG se specifickým designem jsou čalouněna dvoubarevnou kůží Nappa v odstínech červená classic/černá. Exkluzivní atmosféru interiéru završují ozdobné prvky AMG z matného uhlíkového kompozitu.

Součástí standardní výbavy je také na míru střižená ochranná plachta AMG na vůz zaparkovaný v garáži. Prodyšná vnější vrstva z pevné tkaniny z umělých vláken a antistatická vnitřní vrstva z flanelu chrání vozidlo před prachem a poškrábáním.

Přečtěte si také:  Opel slaví své 160leté výročí. První auto bylo vyrobeno až o 37 let později

55 let úspěšné historie značky Mercedes‑AMG

V roce 1967 inženýry Hansem Wernerem Aufrechtem a Erhardem Melcherem založená společnost neustále upevňovala svou pozici mimořádně úspěšné značky vysokovýkonných a sportovních vozů bezpočtem úspěchů v motoristickém sportu i vyvíjením jedinečných automobilů pro běžný silniční provoz. V současnosti je společnost se sídlem v Affalterbachu stoprocentní dceřinou firmou koncernu Mercedes‑Benz Group AG a jeho sportovní chloubou. V současné době již více než 2000 zaměstnanců podřizuje svou činnost naplňování příslibu značky „Driving Performance“, v němž se snoubí klíčové silné stránky značky AMG: vrcholné technologie a vášeň pro dynamické a emocionální produkty.

Aktuální portfolio značky Mercedes‑AMG zahrnuje více než 50 modelů s rozsahem výkonu od 225 kW/306 koní do 620 kW/843 koní v případě prvního vysokovýkonného hybridního vozu z Affalterbachu, modelu Mercedes‑AMG GT 63 S E PERFORMANCE. Výběr sahá od vysokovýkonných vozů v různých karosářských verzích až po sportovní vozy vyvinuté kompletně ve vlastní režii, jako například Mercedes‑AMG GT 4dveřové kupé nebo nový Mercedes‑AMG SL. Také nabídka pohonů se neustále rozšiřovala v reakci na požadavky trhu a přání zákazníků a aktuálně zahrnuje spalovací motory se čtyřmi, šesti nebo osmi válci a optimalizovanou hospodárností. Mercedes-AMG kromě toho důsledně kráčí po cestě k budoucnosti sportovní jízdy („Future of Driving Performance“) a pod označením E PERFORMANCE nabízí vysokovýkonné hybridní vozy se speciálním uspořádáním pohonu a technikou odvozenou z vozů Formule 1.

Před 50 lety se ve Spa-Francorchamps zapsala „rudá svině“ Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG do dějin

Součástí portfolia jsou rovněž výhradně elektricky poháněné varianty AMG na základě koncernové platformy EVA2. V blízké budoucnosti budou navíc následovat zcela samostatné modely AMG s elektrickým pohonem napájeným z akumulátorů, které vznikají na nové elektromobilové platformě AMG.EA, jež je kompletně plodem vlastního vývoje.

Značka Mercedes‑AMG vstoupila po 145 979 dodaných vozech v roce 2021 a meziročním nárůstu o 16,7 procenta do jubilejního roku na vlně rekordních prodejů.

Přečtěte si také:  Performmaster se loučí s osmiválcem v AMG třídy C. Přidal karbon a zvýšil výkon

Více než dvě desetiletí vysokovýkonných vozů Třídy G

První sériově vyráběná varianta AMG Třídy G se postavila na start v roce 1999 u příležitosti 20. výročí offroadové legendy. Model G 55 AMG začal psát novou, mimořádně úspěšnou kapitolu historie Třídy G. Atmosféricky plněný osmiválec se zdvihovým objemem 5,5 litru, tříventilovou technikou a dvojitým zapalováním dosahoval nejvyššího výkonu 260 kW/354 koní a poskytoval maximální točivý moment 525 Nm při 3000 ot./min.

V roce 2002 stanovil nová měřítka model G 63 AMG. Pod kapotu Třídy G tak poprvé zavítal dvanáctiválcový motor. Vidlicový dvanáctiválec se zdvihovým objemem 6,3 litru a atmosférickým plněním byl vyladěn na nejvyšší výkon 326 kW/444 koní a maximální točivý moment 620 Nm. Tehdy nejvýkonnější Třída G se vyráběla výhradně na přání zákazníka v manufaktuře AMG v Affalterbach.

Mercedes-Benz Třídy G s linií exteriéru PROFESSIONAL: Ještě offroadovější vzhled pro ikonu terénních vozů

V roce 2004 následoval ještě výkonnější model G 55 AMG. Jeho motor V8 přeplňovaný kompresorem poskytoval nejvyšší výkon 350 kW/476 koní. Dalším vrcholem byla premiéra modelu G 65 AMG v roce 2012. Jeho motor V12 o výkonu 450 kW/612 koní dosahoval točivého momentu 1000 Nm.

Přečtěte si také:  Mercedes-Benz chce nabízet osmiválec i po roce 2030. Záleží ale na tom, jak moc o něj budou zákazníci stát

Aktuální Mercedes‑AMG G 63 na tuto úspěšnou historii důsledně navazuje. Své jedinečné postavení mezi vysokovýkonnými terénními vozy umocňuje výkonným pohonem, podvozkem AMG RIDE CONTROL, specifickými jízdními režimy AMG a luxusním interiérem. Základem typických jízdních výkonů AMG na zpevněných silnicích i mimo ně je motor AMG V8 4,0 litru Biturbo s nejvyšším výkonem 430 kW/585 koní a maximálním točivým momentem 850 Nm, pohon všech kol se třemi uzávěrkami diferenciálů a rozdělováním točivého momentu s důrazem na zadní nápravu (40:60), extrémně rychle řadící 9stupňová samočinná převodovka, nezávislé zavěšení předních kol na dvojicích příčných ramen a adaptivní tlumiče.

Štítky: , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít na začátek