ME Trucky 2012, Velká cena Ruska: Smolensk, 28.7 – 29.7.2012

Autor: Pavel Srp - 29. 7. 2012


Sobota: Stříbrný závěr

Konec dobrý, všechno dobré, mohl si říci na konci úvodního dne šestého podniku ME tahačů ve Smolensku, David Vršecký. Po druhém místě v závěrečném závodě úvodního dne má na svém kontě sedmnáct ruských bodů, lépe si v tomto ohledu vedli pouze Albacete s Hahnem.

Super pole

Měřený trénink i následující super pole proběhly za úmorného vedra, od rána se proto spekulovalo nad tím, jak se s tropy vyrovná vedle jezdců technika. Zatímco druhý jezdec v barvách Buggyry Jurij Jegorov zajel dvanáctý čas, postoupil David mezi elitní desítku jako osmý. V super pole si pak o dvě příčky polepšil.

„Přece jen jsem doufal v lepší výsledek, třetí startovní řada neodpovídá po Nürburgringu mým představám,“ řekl Vršecký do dojezdu. „Pohárový závod bude hodně těžký. Je ale o mě známo, že pro mě podobné závody představují výzvu.“

Cup Race 1

V úvodním pohárovém závodě si David připsal na své konto osm bodů za páté místo. Nutno říci, že původně dojel roudnický trucker šestý, nakonec se posunul o jednu příčku v důsledku penalizace Markuse Östreicha, který se z třetího místa propadl na šesté místo. Nutno říci, že Davida tato kosmetická změna příliš nepotěšila. „Každý bod navíc je dobrý, problém je v tom, že zatím nemám ve Smolensku sám ze sebe dobrý pocit. Ten je pro mě většinou důležitější, než body. Vůbec nejedu tak, jak bych chtěl. Musíme udělat nějakou zásadní změnu,“ prozradil po dojezdu.

Zatímco David hodnotil svůj výkon kriticky, druhý jezdec Buggyry ve Smolensku Jurij Jegorov zářil. Ve svém druhém podniku dojel desátý. „Vím, že nemám patřičné zkušenosti, zatím jsem se nenaučil pořádně předjíždět. O to větší radost mám z výsledku. Jsem maximálně spokojený,“ jásal Jurij v cíli.

Cup Race 2

Pakliže ze sebe neměl David po super pole a pohárovém závodě dobrý pocit, o pár hodin později bylo všechno jinak. Dvojnásobný mistr Evropy dojel druhý a na své konto si připsal devět bodů. O svém umístění rozhodl prakticky v úvodní třetině. Poté, co předjel Östreicha s Makinenem se ve čtvrtém kole probil na druhé místo za Němce Reinerta. Více, než souboj o vítězství se však musel soustředit na dotírajícího Albaceteho.

Situace se notně zdramatizovala v devátém kole. Z Bösigerova vozu šel nejdříve bílý kouř, poté oheň. Pořadatelé vše vyřešili žlutými vlajkami, což odmítli respektovat Albacete s Östreichem. Druhý z obou jmenovaných však svým počinem způsobil kolizi s druhým Vršeckým. A tak nad okruhem zavlála vlajka červená rovnající se předčasnému konci. „Jsou věci, které mi hlava nebere. Já měl pocit, že tam byly žluté vlajky,“ kroutil David hlavou v cíli. „Samozřejmě, že z druhého místa mám radost. Zvláště poté, co mi úvod zrovna nevyšel. A co je nejdůležitější, auto je zcela v pořádku.“

Převedl se i Jurij Jegorov, který zopakoval polední výsledek a dojel desátý. „Kdyby mi to někdo řekl po Nürburgringu, určitě bych mu nevěřil. Prožívám moc hezký sen,“ řekl Jurij v cíli.

Neděle: Školení zadarmo

Na rozdíl od předchozího dne David Vršecký v neděli na pohár za účast na stupních vítězů nedosáhl. Nakonec byl rád za konec závodního víkendu, s jehož výsledky byl docela spokojený.

Super pole

Do super pole postoupil David ze šestého místa v měřeném tréninku s cílem, připravit si pokud možno co nejlepší pozici na startu pohárového závodu. Tento záměr se pak alespoň částečně vydařil. David totiž dojel pátý, což se rovnalo pozici na vnitřní straně, navíc za sebou nechal Adama Lacka. „Antonio tady letí, třetí Östreich má taky slušnou fazónu, takže bych se za nimi mohl vyvézt,“ pochvaloval si David, zároveň však poukázal na to, že se zatím nedaří navázat na loňské časy. „Poctivě si nad tím lámeme hlavu, ale nějak na to nemůžeme přijít.“

Druhý ruský jezdec Michal Konovalov, který v neděli nahradil Jurije Jegorova, zajel čtrnáctý nejrychlejší čas.

Cup Race 3

Bohužel, v tomto případě se David neukázal být dobrým prognostikem. Antonio totiž na startu nečekaně zaspal, čehož využili jezdci na vnějšku Hahn, Bösiger a Lacko. David Vršecký se tak rázem propadl na šesté místo za Markuse Östreicha. A tak došlo k zajímavé situaci. Po včerejší strkanici z posledního závodu putovali David s Markusem na věž, na které jim byla udělena podmínka. V praxi to znamenalo zákaz sebemenšího vzájemného kontaktu, což pochopitelně zvýhodňovalo bránícího jezdce, v tomto případě Markuse Östreicha. Přesto si David s Markusem poradil, a to způsobem, který lze nazvat školení zadarmo. „Markus udělal chybu, šel jsem před něj vnějškem. Snažil se mě vytlačit, skončili jsme oba venku, vše ale proběhlo bez většího kontaktu,“ popisoval David spokojeně po dojezdu. „Teď se chci připravit na pohárový závod.“

Michail Konovalov dojel třináctý, o jednu příčku za Frankie Vojtíškem.

Cup Race 4

Stejně jako předchozí závod se ani poslední jízda neobešla bez startovního chaosu. Jak se nechal slyšet David po závodě, držel plyn na podlaze, auto nejelo a Renaulty se hrnuly kupředu. Po uklidnění situace to vypadalo na ve Smolensku tradiční souboj Vršeckého s Östreichem. Poté se ovšem do věcí vložil Antonio Albacete. Nejdříve poslal takřka mimo trať Davida, poté vymetl dočasně mimo okruh Östreicha a vrátil tak českého jezdce zpět na šestou příčku. Před Davidem stála nová výzva v podobě Adama Lacka.

Předpokládaný lítý souboj o páté místo se však nekonal. „Adam je zkušený jezdec. Věděl jsem, že je to marné, takže mi nezbývalo nic jiného, než čekat na jeho chybu. Nedočkal jsem se. Abych pravdu přiznal, jsem rád, že je konec,“ řekl David Vršecký v cíli. „Původně jsem chtěl více, nicméně nemohl jsem až na drobné výjimky chytit po celou dobu správný závodnický rytmus. Smolensk mi nesedl, vzhledem k okolnostem považuji zisk třiceti bodů za velmi slušný. Nic není ztraceno.“

[nggallery id=1182]

Tisková zpráva/-PS-


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru