ME Trucky 2012, Velká cena ČR: Most, 31.8.-2.9.2012

Autor: Pavel Srp - 2. 9. 2012


Sobota: Hodně dobrá práce!

Po pátku, který se nesl ve znamení deště a poznamenal výsledky obou volných tréninků (David s Michalem je pojali vskutku volně), přišla klimaticky přece jen přijatelnější sobota. A s ní výrazná změna k lepšímu.

Volný trénink: Sázka na jistotu

Před začátkem měřeného tréninku řešili v depu Buggyry dilema související s nastavením. „Neumíme odhadnout počasí, takže jsme se rozhodli pro kompromis mezi suchou a mokrou variantou,“ prozradil těsně před začátkem David Vršecký. Roudnický jezdec na okruhu dlouho nepobyl, bez problémů zajel čtvrtý čas a vrátil se zpět do depa. Nováček Michal Matějovský jezdil na šestnáctém místě, poté se o tři příčky posunul, aby se nakonec vrátil na původní pozici a zajistil si tak start z osmé řady.

Super pole se nakonec konalo na zcela suchém okruhu a David v něm nakonec skončil šestý. „Nechtěli jsme přehnaně riskovat, sázka na opatrnost se úplně nevyplatila. Ale tak už to v našem sportu chodí,“ potvrdil v cíli Vršecký. „Na druhou stranu jsem s tímto nastavením zajel o necelou sekundu horší čas, než Albacete, což není vůbec špatné.“

Cup race 1: Kousek od bedny

Při poslední větě předchozího bloku se David projevil jako dobrý prognostik. Hned po startu se pokoušel o předjetí Bösigera, zaznamenal však drobný kontakt s Lackem. „Nebyl v tom náznak porušení pravidel, protest Adama po závodě dost dobře nechápu,“prozradil po závodě týmový manažer Jan Kalivoda.

Úvodních šest kol pak bylo ze strany Davida o držení kontaktu s Bösigerem a především o čekání na náznak chyby. Ta přišla v šestém kole. A protože vzápětí odstoupil, Lacko, byl David Vršecký rázem čtvrtý. Nastalo „žhavení“ vysílaček na téma případného útoku na bednu. Při konečném rozhodování pak bylo nutno brát v potaz, že v té chvíli měl za sebou David sražení dvou kuželek. „Dohodli jsme se na tom, že vzhledem k aktuální situaci nemá cenu riskovat. Domácí bedna je krásná, tentokrát jí však přebila jistota deseti bodů,“ glosoval Vršecký v cíli.

Pouhé dvě příčky pak dělily od bodovaných pozic nováčka Michala Matějovského, který do startu odstartoval z šestnáctého místa. Konečné dvanácté lze považovat vzhledem k minimu zkušeností za úspěch.

Cup race 2: Dobrá práce

Po dojezdu druhého závodu existovala řada důvodů pro salvy šampaňského. Pravda, v lahvích Davida Vršeckého by mohla být cítit minimální pachuť nafty. Dvojnásobného šampióna totiž připravila o vítězství pár kol před koncem kaluž této jinak drahé tekutiny.

Co všechno dokázal David předtím? V první řadě skvěle zareagovat na „hodiny“ Miky „Krokodýla“ Makinena a na rozdíl od Hahna, Östreicha či Bösigera se vyhnout hromadné kolizi po startu. Během úvodních stovek metrů si polepšit o tři místa. Ve čtvrtém kole předjet druhého Körbera, po dalších dvou kolech vygumovat Lachezeho a ocitnout se v čele. Bez větších obtíží odrážet útoky Albaceteho. „Hodně dlouho jsem se necítil jezdecky tak dobře. Antonio je sice soupeř z kategorie nejtěžších, ale věděl jsem, že mám na to vyhrát,“ popisoval David průběh závodu před najetím do kaluže nafty, po kterém se ocitl mimo trať. „Teď nemá cenu to řešit. Berme pozitivně to, že jsem auto nějak udržel v chodu, vrátil se na okruh a dojel druhý. S dnešním dnem jsem skoro maximálně spokojený.“

Prakticky totéž může říci i Michal Matějovský, který při svém druhém závodě dojel na vynikajícím desátém místě.

Neděle: Konec vítězný, všechno dobré!

Jeden z nejbláznivějších dnů celého šampionátu. Takto stručně, leč výstižně lze popsat druhý den závodního víkendu v Mostě. Nakonec se smál David Vršecký. A jak se říká, kdo se směje naposled…

Super pole: Mostecký standard

Po zisku sobotních devatenácti bodů nastoupil David Vršecký do měřeného tréninku v evidentně dobrém rozmaru. Mezi elitní desítku postoupil bez sebemenších problémů pátým nejrychlejším časem. Mostecký okruh pak evidentně svědčí i Michalovi Matějovskému, kterého dělily od super pole pouhé 1.126 desetiny sekundy. „Každé zlepšení potěší. Mám ze sebe radost. Trucky mě hodně baví, těším se na další závod,“ řekl Michal na konci úvodní části.

David Vršecký sice vylepšil svůj nejrychlejší letošní čas v Mostě o čtyři desetiny, stejně jako včera to ovšem nestačilo na lepší, než šesté místo. „Musím přiznat, že jsem čekal lepší výsledek. Když mi hlásili čas po prvním kole, myslel jsem si, že se o sekundu spletli,“ zhodnotil David svůj výkon. „Nedá se nic dělat. Budu to muset urvat v závodě. Na druhou stranu, pokud se bude opakovat včerejší výsledek, nebudu se zlobit.“

Cup race 3: Vyplněné prognózy

Úvodní pohárový závod druhého dne závodního víkendu v Mostě nebyl pro Davida Vršeckého rozhodně spojen s přílišnou dávkou adrenalinu. Prakticky deset kol (výjimku tvořila kola pět a šest, v jejichž průběhu řešil přehřáté pneumatiky), nebylo o ničem jiném, než o marné snaze šestého Vršeckého předjet evidentně pomalejšího Lacka.

V praxi se tak vyplnily včerejší prognózy, podle kterých nestála za protestem Adama Lacka ani tak touha po spravedlnosti, jako snaha nasměrovat pozornost stewardů právě Vršeckého směrem. „Stewardům zůstane v paměti, že včera zamítli protest, nicméně situace se opakuje další den, takže možná na tom včerejším protestu něco bylo a další atak nesmí projít,“ vysvětloval David svou snahu vyhnout se byť minimálnímu kontaktu. Navíc jeho ambice utnula v desátém kole červená vlajka, která zastavila závod v důsledku nehody Orsiniho, po které se na okruh přihnala sanitka. „Stejně mě to moc nebavilo. Snad bude poslední závod o něčem jiném. Hlavně, ať je Orsini v pořádku,“ řekl David v depu.

Cup race 4: Neskutečný triumf

David Vršecký toho zažil ve sportovním hodně. Ještě nikdy však neslavil dvě vítězství během jediného závodu. K tomu prvnímu se propracoval po třech kolech. Po předjetí Lachezeho s Körberem šel do vedení a pevně doufal, že tentokrát dotáhne své snažení do vítězného konce. Olejovou skvrnu ovšem tentokrát nahradil neznámý hobista Quiret, jehož auto vzplálo. Následovaly červené vlajky a přerušení závodu. Nevalnému Vršeckého duševnímu rozpoložení se v té chvíli nemohl nikdo divit.

Naštěstí jury rozhodla o prodloužení závodu a následném sčítáním časů. David odstartoval vedle Gerda Körbera a průběh druhé poloviny závodu viděl následovně. „Hned v průběhu prvního kola jsem šel před Gerda. Během chvilky jsem si vytvořil třísekundový náskok. Věděl jsem, že po všech peripetiích musím vyhrát. Auto fungovalo, nebylo co řešit.“ A pocity z obhajoby loňského prvenství. „V této chvíli nepopsatelné. Dva poháry a jedenáct bodů od třetího místa! Fantazie.“

Michal Matějovský dojel na druhé Buggyře třináctý. Mimochodem o dvě příčky před Františkem Vojtíškem.

[nggallery id=1318]

Stav EP tahačů po závodě v Mostě:

1. Jochen Hahn (Německo/MAN) 378
2. Antonio Albacete (Španělsko/MAN) 377
3. Markus Östreich (Německo/Renault) 235
4. Adam Lacko (Česko/Renault) 232
5. David Vršecký (Česko/Buggyra) 224
6. Markus Bösiger (Švýcarsko/Renault) 181

Tisková zpráva/-PS-


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru