Na automobilových přehlídkách v Pebble Beach Concours d’Elegance je k vidění mnoho exotických a vzácných vozů, které chtějí automobilky představit 1% nejbohatších lidí světa. V srpnu zde McLaren vyzvedl na světlo světa extrémní prototyp MP4-12C GT Can-Am a tvrdil, že se jedná pouze o koncept. Ovšem McLaren netušil, že na vůz nakonec bude mít tolik pozitivních reakcí, a tak se rozhodl rozjet limitovanou sérii 30 čistě závodních vozů.
McLaren MP4-12C GT Can-Am je navržen jako ultimátní závoďák. Pod kapotou mu bije nekompromisní motor V8 o objemu 3,8 litru s dvojitým přeplňováním turbodmychadly generující výkon 630 koní. Rozdíl mezi sériovým MP4-12C a touto exkluzivní edicí není samozřejmě jen a pouze v motoru. Can-Am na první pohled poznáte podle obřího uhlíkového křídla na zádi, karbonovým zrcátkům a dalším karbonovým dílům, jako jsou různé výdechy či mřížky. Ke zdůraznění doplňků z uhlíkových vláken dostalo Can-Am kola v barvě černého saténu obuté do závodních pneumatik od Pirelli.
Záměr výrobce je zcela jasný. Chce ukázat, že se nejedná o jen tak nějakou hračku, ale o plnokrevný závodní speciál. Nejvíce je to poznat asi uvnitř vozu. Je totiž palubní deskou celou provedenou z uhlíkových vláken, ochranným rámem schváleným mezinárodní automobilovou federací FIA, závodními sedadly se šestibodovými bezpečnostními pásy a speciálním závodním volantem z vozu 12C GT3. Aby se neřeklo, udělal McLaren i jeden kompromis, který má zpříjemňovat jízdu. Navíc do auta přidali klimatizační systém používaný v motorsportu.
Jestli vás McLaren MP4-12C GT Can-Am opravdu zaujal, měli byste zavolat svému bankéři na Kajmanských ostrovech, aby urychleně převedl v přepočtu 11,38 milionu Kč na účet vašeho nejbližšího dealera McLaren. Produkce nejnovější a zároveň nejostřejší verze McLarenu 12C GT Can-Am bude zahájena v březnu 2013. Máte už na něj přichystané peníze? :-)
[nggallery id=1647]
-TJ-