Mazda MX-5, respektive v Americe Mazda Miata je jedním z velmi oblíbených lehkých sportovních aut. Pod přední kapotou má malé čtyřválce, které ale nemají zase tolik výkonu. To se ale rozhodli ve Velké Británii vyřešit a pod kapotou první a druhé generace legendárního roadsteru implantují šestiválce z Jaguarů.
Přestavbu má na svědomí britská společnost Rocketeer. Výsledek, který po přestavbě vznikne, pojmenovali jako MXV6. V nabídce je buď stavba kompletního auta na klíč anebo stavebnice pro vlastní domácí montáž. V plánu je tato auta primárně přestavovat a exportovat do Ameriky.
Vzhledem k tomu, že přestavba stojí na první generaci Mazdy MX-5 NA a na druhé generaci Mazdy MX-5 NB, je to finančně docela dostupné. Ve Velké Británii vás totiž přestavba od Rocketeer přestaví vyjde na 16 662 liber, což je v přepočtu kolem 521 tisíc korun. Přestavbový kit pro domácí stavbu je ještě výrazně levnější, vyjde vás minimálně na 5 995 liber, tedy v přepočtu asi 187 tisíc korun za mechanické části a dalších 1995 liber (asi 62 000 Kč) za elektroniku.
Pod kapotou bude šestiválec z Jaguaru, kterým je motor s kódovým označením AJ30. Jde o atmosférický vidlicový třílitr s úhlem rozevření válců 60°, který má základ na Duratecu od Fordu, ale s hlavami válců navrženými firmou Cosworth. Jaguar jej poprvé uvedl v modelu S-Type a držel ho ve výrobě až do raných verzí první generace modelu XF. Byl také dostupný pro X-Type a XJ, ale poháněl i základní verzi Lincolnu LS.
Motor je celý z hliníku, takže je dokonce lehčí než původní litinový čtyřválec v modelech MX-5 obou generací NA i NB. V sériovém provedení má výkon 280 koní, což je i víc než dvakrát tolik, co měly sériové modely. Rocketeer ovšem nabízí i upravenou verzi tohoto motoru s výkonem 375 koní a maximem otáček ležícím u 9000.
Rocketeer navíc nabízí kompletní restomody i s přepracovaným podvozkem a interiérem, takže tyhle staré Mazdy MX-5 nebudou „přemotorované“ Britové už nyní připravují i sadu pro novější třetí generaci Mazdy MX-5 NV