Manhart poladil BMW M3 Competition. Na zoubek se podíval designu i výkonu

Autor: Anina Russová - Zdroj a foto: Manhart Performance - 13. 8. 2022


BMW M3 Competition se rozhodně dá zařadit mezi výkonná auta, která chtějí pevnou ruku a zkušeného řidiče. Ovšem známý úpravce Manhart Performance měli pocit, že standardní naladění není dostačující a „em trojku“ upravili k obrazu svému.

Projekt dostal označení MH3 GTR. Pod kapotou zůstal skvělý 3litrový agregát se dvěma turbodmychadly. Jenomže jeho naladění je úplně nové. Vždyť je tu 641 koní a točivý moment vzrostl na rovných 800 Nm. Cesta k takové porci síly byla poměrně přímá. Úpravce upravil řídící jednotku motoru a vyměnil výfukový systém. Jen brzdy jsou sériové, byť už z dílny BMW opravdu ostré. Ovšem ten, kdo by snad chtěl mít jistotu, může si je u úpravce nechat vyměnit za výkonnější.

Přečtěte si také:  Test BMW M3 Competition M xDrive (2022)

Co se týká výfuku, má každý zájemce o tuto úpravu hned několik možností. Ta nejostřejší verze ale nesmí v Německu, odkud je úpravce, legálně na silnice, je totiž zcela bez katalyzátoru a pekelně hlučná. Určena je pro závodní tratě nebo pro vývoz do zahraničí. Základem je nerezový výfukový systém, který je osazen klapkami a zakončen je čtveřicí 100mm koncovek. Ty mohou být karbonové nebo keramické. Prostřední verze přidává 200článkový katalyzátor a ta nejjemnější úprava pak 300článkový. Kromě výfuku je ale potřeba zmínit i nový podvozek, zákazníci mohou sáhnout po sadě buď od H&R nebo KW.

BMW M3 Competition rozhodně není nenápadné a v žádném případě s ním nezapadnete v davu. Ovšem po zásahu Manhart Performance je ještě o něco výraznější. Přestože úpravce sáhl po poměrně decentní šedé barvě doplněné bílým proužkem, díky karbonovým doplňků, výraznému bodykitu a novým kolům v rozměru 9×20 palců vpředu a 10,5×20 palců vzadu je auto prostě nepřehlédnutelné.

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít na začátek