Německý úpravce Manhart Performance je specialistou zejména na úpravy vozů BMW. Vozy téhle bavorské automobilky upravují v Manhartu s citem a vkusně, ale i přesto (nebo právě proto?) se nebojí upravovat ani třeba vozy divize M. Jejich poslední projekt se zaměřil na BMW M235i, které nejen, že dostalo nový zářivý polep, ale nový majitel s touhle kráskou teď bude moct trhat asfalt na hodně malinké kousky.
Základem úpravy je M235i, tedy vůz s 3,0 litrovým přeplňovaným řadovým šestiválcem, který se může v základu pochlubit výkonem 240 kW/326 koní a točivývm momentem 450 Nm. Sice to na první pohled vypadá jako dostačující výkon, ale u Manhart Performance na to mají jiný názor. Šli tedy o něco dále. Protože výkon tahle kráska posílá na zadní kola, vyměněn byl podvozek, který dodala firma KW, nové jsou brzdy, kola a samozřejmě kompletní výfukový systém. Ten nese jejich (tedy Manhart) vlastní podpis a je ušitý přímo na míru tomuto vozu. Po všech úpravách a po naladění řídící jednotky výkon poskočil na působivých 403 koní a točivý moment na 561 Nm. Aby se výkon lépe přenášel na silnici, putoval na auto nový zadní diferenciál s omezenou svorností od firmy Quaife.
Vzhledem k tomu, že naučit se kočírovat takhle rozzlobenou zadokolku, není úplně jednoduché, putoval do kabiny pro jistotu bezpečnostní ochranný rám, skořepinové sedačky Recaro a šestibodové pásy.
Bohužel se úpravce zatím nepochlubil s konečnou cenovkou, ale peněženku to novému majiteli provětrá asi statečně. No, jenže už jen fotky mluví samy za sebe… S touhle kočičkou si nebude radno jen tak zahrávat.