Život řidiče

ai-asistent-ineos-grenadier

Majitelé i řidiči off-roadu INEOS Grenadier mohou využívat umělou inteligenci. Poradí jim s ovládáním auta i dalšími věcmi

Pro terénní vozy INEOS Grenadier lze využít umělou inteligenci. Pomůže s usnadněním každodenního používání vozidel. Řidiči díky tomu mají život zas o kousek jednodušší. V off-road centru Dajbych 4×4 vytvořili praktického pomocníka pro uživatele vozů INEOS Grenadier a Quartermaster, který je vždy po ruce. Virtuální asistent uživateli usnadní okamžité vyhledávání jakýchkoliv informací o voze, jeho […]

Majitelé i řidiči off-roadu INEOS Grenadier mohou využívat umělou inteligenci. Poradí jim s ovládáním auta i dalšími věcmi Přečíst celý článek...

silnice-plna_cara-doprava

V některých případech plná čára opravdu není zeď. Řidiči na to ale zapomínají a zbytečně si přidělávají vrásky

I když to dle policejních statistik tak nemusí vypadat, pro řadu řidičů je plná čára jako zeď. A je pravdou, že standardně by to tak nějak mělo i být. Jenomže jsou situace, kdy můžete plnou čáru přejet, aniž by vám hrozil jakýkoliv postih. Jak je to s předjížděním nebo odbočováním? Nejprve se zaměříme na předjíždění

V některých případech plná čára opravdu není zeď. Řidiči na to ale zapomínají a zbytečně si přidělávají vrásky Přečíst celý článek...

semafor

Průmyslovou ulicí v Praze řidiči často projíždí na červenou. Hrozí za to přísný trest

Průmyslová ulice v Praze patří mezi dopravně velmi vytížené silniční komunikace. Denně tudy projedou tisíce vozidel včetně kamionové dopravy. Řidiči tu často projíždějí na červenou na semaforu, nejvíce je to patrné na křižovatce ulic Průmyslová a Černokostelecká. Za to jim ale hrozí přísné postihy. „Řidiči kolikrát mají zablokovanou křižovatku ostatními vozidly, a nemohou křižovatku bezpečně

Průmyslovou ulicí v Praze řidiči často projíždí na červenou. Hrozí za to přísný trest Přečíst celý článek...

vrak auta

EU zatím stará auta opravovat nezakáže. Návrhem na definici vraku cílí hlavně na překupníky a recyklaci

Je to už řadu měsíců, kdy EU poprvé otevřela téma starých aut, přesněji vraků. V první fázi to vypadalo, že úředníci EU stanoví přesný popis toho, co je vrak, a taková auta zakážou opravovat. Ta první část je pravdivá, EU opravdu definuje to, co je autovrak, který by neměl být už opravován. Zároveň ale bude

EU zatím stará auta opravovat nezakáže. Návrhem na definici vraku cílí hlavně na překupníky a recyklaci Přečíst celý článek...

tankovani-cerpaci-stanice-palivo-bmw-m4-coupe

Pohonné hmoty zdražují. Přesto je Česko mezi okolními zeměmi nejlevnější a bylo tomu tak většinu loňského roku

Benzín i nafta zdražují v posledních týdnech výrazným tempem. Ve srovnání s ostatními zeměmi EU je ale Česko stále poměrně levné. Paliva jsou v tuzemsku dokonce nejlevnější ze všech sousedních zemí, vč. Maďarska. Dlouhodobé srovnání ukazuje, že tomu tak zejména u nafty bylo i většinu roku 2024. Od začátku letošního roku zdražil litr pohonných hmot

Pohonné hmoty zdražují. Přesto je Česko mezi okolními zeměmi nejlevnější a bylo tomu tak většinu loňského roku Přečíst celý článek...

Zima za volantem: Největší nástrahy a tipy, jak je zvládnout

Zima dokáže na silnicích připravit nejedno nepříjemné překvapení. Bílá tma, ledovka nebo sněhové jazyky mohou potrápit i zkušeného řidiče. Zimní počasí bývá každoročně příčinou stovek vážných nehod. Jak zimu za volantem zvládnout s chladnou hlavou? Přečtěte si následující tipy. Snižte rychlost a soustřeďte se na řízení Řidiči by samozřejmě měli řízení věnovat pozornost v každé roční době,

Zima za volantem: Největší nástrahy a tipy, jak je zvládnout Přečíst celý článek...

svatovitska_ulice-praha_6

Svatovítská ulice v Praze je komunikací předností a gentlemanství

Praha je doslova prošpikovaná dopravně rizikovými místy, na která bychom si jako řidiči měli dávat pozor. Jedním z takových míst je i komunikace ve Svatovítské ulici. Tady se auta napojují na složitý kruhový objezd na Vítězném náměstí v Dejvicích. Ve Svatovítské ulici dělá řidičům největší problém dát ostatním vozidlům přednost. „Tam je taková ta klasická

Svatovítská ulice v Praze je komunikací předností a gentlemanství Přečíst celý článek...

zelena-karta

Zelená karta ve fyzické verzi je v celé EU minulostí. Mimo členské státy ji ale pořád potřebujete

Zatímco v Česku nemusíte mít zelenou kartu u sebe v jakékoliv podobě, po EU nově stačí její elektronická verze.  Ovšem mimo členské státy EU, třeba i při cestě na lyže do Švýcarska, je potřeba mít veškeré doklady, a tedy i zelenou kartu stále u sebe. Možnost nemít u sebe zelenou kartu ve fyzické podobě ve všech členských

Zelená karta ve fyzické verzi je v celé EU minulostí. Mimo členské státy ji ale pořád potřebujete Přečíst celý článek...

Povinné kontroly řidičů seniorů se možná o pár let posunou. Zatím ale k lékaři musí už v 65 letech

Už mnoho let platí, že jakmile řidič dosáhne věku 65 let, musí povinně na první lékařskou prohlídku. V rámci té je zhodnoceno, zda může nadále řídit. Pokud ano, vydá obvodní lékař potvrzení, které pak řidič-senior musí vozit u sebe. Resort zdravotnictví ale plánuje věkovou hranici poměrně výrazně posunout. „První povinná zdravotní prohlídka řidiče nastává ve

Povinné kontroly řidičů seniorů se možná o pár let posunou. Zatím ale k lékaři musí už v 65 letech Přečíst celý článek...

dalnice_d4-otevreni-prosinec_2024

Startuje ostré měření rychlosti na D4. Oficiálně budou spuštěny i váhy na kamiony, ty ale budou fungovat jen někdy

V posledních týdnech se hodně diskutovalo o novém úseku dálnice D4, na němž jsou kamery pro měření rychlosti a pro vážení kamionů. Kamery pro měření rychlosti byly doposud v testovacím režimu, ale od dnešního dne, tedy 22. ledna 2025, je úsekové měření rychlosti spuštěno v ostrém provozu. Spolu s ním je aktivní i vážení nákladních

Startuje ostré měření rychlosti na D4. Oficiálně budou spuštěny i váhy na kamiony, ty ale budou fungovat jen někdy Přečíst celý článek...

semafor-praha-2

První automatický semafor slaví 95 let. Byl na Václavském náměstí, řídil i 17 000 aut denně a řidiče štval

Zatímco třeba v Londýně se první semafor objevil už v roce 1868, do tehdejšího Československa dorazil až v roce 1930. Nahradil pokyny policistů a řidiči z něj z počátku nadšení nebyli. Podle tehdejších motoristů totiž zbytečně zdržoval. Vůbec první semafor museli řidiči vnímat od 21. ledna 1930 na křižovatce Václavského náměstí s Jindřišskou a Vodičkovou ulicí. Tehdy místem projíždělo i

První automatický semafor slaví 95 let. Byl na Václavském náměstí, řídil i 17 000 aut denně a řidiče štval Přečíst celý článek...

omezeni-rychlosti-30kmh

Praha 6 zavádí na svém území rychlost maximálně 30 km/h a plánuje zavřít ulice pro průjezdnou dopravu

Po světě se šíří takový nešvar, z měst mizí padesátka a objevuje se třicítka. Přidává se k tomu i Praha. Šestá městská část totiž brzy ve všech svých rezidenčních oblastech zavede omezení maximální rychlosti na 30 km/h. Důvod? Radnice tvrdí, že si to přejí místní, protože se snížením rychlosti ubyde dopravních nehod a smogu. Maximální

Praha 6 zavádí na svém území rychlost maximálně 30 km/h a plánuje zavřít ulice pro průjezdnou dopravu Přečíst celý článek...

Přejít nahoru