INSID nemá páku na ujíždějící řidiče. Co Inspekce silniční dopravy může a nemůže?
INSID není represivní složka. Má kontrolní pravomoci, ale ne například pravomoc k bezprostřednímu zastavení prchajícího vozidla.
INSID není represivní složka. Má kontrolní pravomoci, ale ne například pravomoc k bezprostřednímu zastavení prchajícího vozidla.
Někteří řidiči bohužel na červená světla nereagují vůbec, jiní zastaví, ale než hasiči vyjedou, znovu se rozjedou.
EU plánuje zákaz spalovacích aut pro autopůjčovny od roku 2030. Návrh ale vyvolává kritiku kvůli nedostatku dobíječek a vyšším cenám elektromobilů.
Zapomeňte na papírování. Nový online záznam o nehodě zvládnete rovnou v mobilu – rychle, jednoduše a přehledně, třeba přímo na místě.
Policie kontrolovala kamiony na D8. Objevila manipulace s tachografy, únavu za volantem i pokuty za téměř milion korun.
Značka s černou tečkou varuje před častými nehodami. Řidiči ji často neznají, přitom jde o klíčové upozornění na nebezpečný úsek.
Senioři – řidiči zaviní více havárií na křižovatkách, při změně směru jízdy a při vjezdu na silnici, kde mají dát přednost. To jsou typické nehody, kde selhalo rychlé prostorové vnímání a rychlá reakce.
Ve Stuttgartu fotí radar téměř každé auto. Důvodem není rychlost, ale nový zákaz vjezdu kvůli cyklistické ulici. Řidiči jsou zmatení.
i když to na některých křižovatkách na první pohled nevypadá, jsou místa, kde přednost zprava neplatí.
Za ponechání dokladů v autě pojišťovna může strhnout určité procento z vyplacené částky. Pokud tam necháte i klíč, nemusíte dostat vůbec nic.
Besip varuje všechny řidiče, že nejčastější situací, kdy k nehodě dojde je ta, kdy se řidič sice rozhlédl, ale motorkáře přehlédl.
Inspektoři zastavili ke kontrole dodávku, ale její řidič odmítl spolupracovat, protože byl přesvědčen, že nemusí.