Čínské tempo drtí svět. Automobilky přiznávají, že musí také zrychlit, jinak budou mít problém
Čína vyvíjí elektromobily za 22–28 měsíců, Západ potřebuje 32–48. GM, Audi i BMW zrychlují. Šéf koncernu GM mluví o tom, že je potřeba také zrychlit.
Čína vyvíjí elektromobily za 22–28 měsíců, Západ potřebuje 32–48. GM, Audi i BMW zrychlují. Šéf koncernu GM mluví o tom, že je potřeba také zrychlit.
Polovina nákupů ojetin přinese potíže. Zkušenosti řidičů potvrzují skryté závady i stočené kilometry. Kde je riziko nejvyšší?
Kontroly odhalily také podvodné úpravy tachografů – v jednom případě šlo o zásah do snímače pohybu, který záměrně zkresloval záznam o jízdě.
Nejistý zákaz spalovacích aut od 2035 zvyšuje náklady. Škoda i další musí plánovat více scénářů; tlak technologií a čínské konkurence roste.
Během prvních tří měsíců fungování (červenec–září 2025) provedla Inspekce silniční dopravy 4726 kontrol.
V České republice a mnoha dalších zemích je pro řidiče zákonnou povinností ujistit se, že otevřením dveří neohrozí bezpečnost silničního provozu, jinak dveře otevřít nesmí.
Kyberútok na Jaguar Land Rover by mohl být kybernetickou událostí s nejzávažnějším ekonomickým dopadem ve Velké Británii.
Nové legální LED náhrady H4/H7: až 450 % jasu, dosvit 240 m, méně oslnění, nižší spotřeba a delší životnost. Jednoduchá výměna 1:1 za halogen.
Chrudimsko plánuje hustší síť úsekových radarů na hlavních i vedlejších trasách. Obce řeší náklady, techniku i spolupráci s městskou policií. Termíny zatím nejsou.
V Rusku přibývá podvodů s benzínem. Mechanici varují před ředěním a poruchami, ceny rostou po útocích na rafinérie. Stát omezuje vývoz, napětí trvá.
Alfa Romeo mění plán. Giulia a Stelvio zůstávají ve výrobě do roku 2027, vrátí se verze Quadrifoglio s V6 a dorazí hybridy. Čistě elektrické nástupce si počkají.
Česko trestá rychlost mírně. Odborníci chtějí vyšší pokuty či valorizaci, politici váhají. Jak si stojíme v Evropě a co říkají čísla o nehodách.