Land Rover Defender OCTA | 2024

Land Rover představuje Defender OCTA. Má benzinový osmiválec s 635 koňmi, vyšší světlou výšku a širší rozchod kol

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Land Rover - 5. 7. 2024


Představujeme nového hrdinu originální britské dobrodružné značky Defender: nový Defender OCTA. Nejdrsnější, nejschopnější a nejluxusnější verzi z rodiny nezastavitelných vozů s pohonem všech kol, který posouvá schopnosti Defenderu 110 na bezkonkurenční úroveň.

Land Rover Defender OCTA pohání mild-hybridní motor V8 Twin Turbo o objemu 4,4 litru. Je to nejextrémnější a nejvýkonnější Defender všech dob. Jeho výkon 635 koní a točivý moment 750 Nm dovolují zrychlení z 0 na 100 km/h za rovné čtyři sekundy, přičemž maximální točivý moment je k dispozici v rozmezí od 1800 ot./min do téměř 6000 ot./min.

Výrazně přepracované komponenty podvozku s inovativními technologiemi, včetně systému 6D Dynamics, zajišťují, že dynamické schopnosti vozu jsou posunuty na zcela novou úroveň. Nový Defender OCTA vybavený 22“ koly z lehké slitiny a celoročními pneumatikami dosahuje maximální rychlosti 250 km/h.

Vzhled karoserie je odvážnější než kdykoli předtím a má výrazný charakter. Světlá výška je zvětšena, rozchod kol a podběhy rozšířeny a vytváří neskutečný dojem. Upravené nárazníky zajišťují lepší nájezdové úhly, zatímco odolná ochrana spodku vozu dodává řidiči jistotu při dalším prozkoumávání náročného terénu. A navíc má větší brodivost než jakýkoli předchozí sériově vyráběný Defender – až do hloubky jednoho metru.

„S novým Defenderem OCTA se nám podařilo naplno rozvinout potenciál Defenderu. Je to samotná definice šíře jeho schopností a důkaz toho, čeho můžeme dosáhnout s využitím těch nejlepších technologií a talentů v rámci naší konstrukční divize. Díky výkonnému V8, průlomovému systému podvozku 6D Dynamics, vynikajícím povrchovým úpravám a jedinečným detailům je vzácný, neuvěřitelně odolný a ve své podstatě žádoucí,“ řekl Mark Cameron, výkonný ředitel, Defender.

Jméno nového Defenderu OCTA je odvozeno od nejtvrdšího a nejžádanějšího minerálu na Zemi – diamantu – a osmistěnného tvaru, který mu propůjčuje charakteristický vzhled a odolnost. Tento tvar inspiroval i novou charakteristickou grafiku, která z něho činí vlajkovou loď Defenderu – pevnou a odolnou, a přitom nápadnou a vzácnou.

Land Rover Defender OCTA | 2024

Každý Defender OCTA nese kolem dokola novou diamantovou grafiku, včetně lesklého černého kosočtverce na panelu s charakteristickou grafikou uvnitř každého obráběného a pískovaného titanového disku.

Luxus Defenderu OCTA ztělesňuje Defender OCTA Edition One, který je k dispozici v prvním roce výroby. Vyznačuje se pečlivě vybranou výbavou, novou exkluzivní barvou karoserie Faroe Green v kombinaci s interiérem z bezešvé 3D tkaniny Ultrafabrics PU v barvách Khaki a Ebony. Má nové detaily s povrchovou úpravou Chopped Carbon Fibre a 20“ kovanými koly z lehkých slitin s možností výběru terénních nebo volitelných speciálně vyvinutých pneumatik Advanced All-Terrain.

Neuvěřitelné schopnosti a odolnost

Defender OCTA sedí o 28 mm výš a má o 68 mm rozšířený rozchod kol, což zajišťuje vynikající výšku a stabilitu. Pro zajištění bezkonkurenční jistoty a kontroly v jakémkoli terénu, maximálního zdvihu jednotlivých kol při jízdě v terénu i minimálních náklonů při jízdě na silnici, patří mezi přepracované komponenty zavěšení delší a pevnější ramena a jedinečné aktivní tlumiče s externími akumulátory. Defender OCTA je rovněž vybaven vylepšenými brzdami s kotouči o průměru 400 mm a třmeny Brembo na přední nápravě a nejstrmějším převodem řízení ze všech dosavadních Defenderů, který zajišťuje okamžité a přesné reakce.

Pro Defender OCTA musel být připraven na míru vytvořený testovací a vývojový program s více než 13 960 dodatečnými testy, včetně odolnosti při jízdě vysokou rychlostí v terénu i při vysokých rychlostech na silnici.

„Naši experti na vysoce výkonné vozy dosáhli s Defenderem OCTA nemožného, když v uplynulých třech letech neúnavně pracovali na vytvoření nejschopnějšího Defenderu, jaký byl kdy vyroben – bez ohledu na to, na jakém povrchu si ho zrovna užíváte. Přepracovali komponenty napříč celým vozem, aby zajistili, že Defender OCTA bude dokonalý společník pro epická dobrodružství kdekoli na planetě,“ řekl Jamal Hameedi, ředitel SVO, JLR.

Pokročilá síť hydraulicky propojených plynule ovládaných poloaktivních tlumičů při jízdě na silnici prakticky eliminuje náklony karoserie v podélném i příčném směru a systém 6D Dynamics rovněž přispívá k nebývalému komfortu a kultivovanosti Defenderu. V drsném terénu systém 6D Dynamics dovoluje větší zdvihy kol a poradí si i s extrémnějšími překážkami, což znamená, že klienti mohou podnikat ještě delší dobrodružství a ve vynikajícím komfortu.

Veškeré schopnosti nového Defenderu OCTA, který umí samočinně rozpoznat, po jakém povrchu se pohybuje, a podle toho optimalizovat své dynamické nastavení, jsou zpřístupněny prostřednictvím vylepšených jízdních režimů. Vedle výchozího režimu Comfort poskytuje režim Dynamic maximální zážitek na silnici zaměřený na výkon tím, že upraví kalibraci řízení, plynu a podvozku vozu jediným stisknutím tlačítka na volantu.

Dlouhým stiskem stejného tlačítka je aktivován režim OCTA, vůbec první režim Defenderu pro jízdu v terénu zaměřený na výkon. Byl speciálně vyvinut pro zajištění maximální kontroly nad vozem. Režim OCTA rovněž otevírá přístup k režimu Off-Road Launch pro optimální akceleraci na nezpevněném povrchu. A v kombinaci s nejnižším stupněm kontroly trakce (TracDSC nebo DSC off) aktivuje i jedinečné nastavení Off-Road ABS pro optimální brzdný výkon na nezpevněném povrchu.

Pro techničtější manévry v terénu má řidič i nadále k dispozici známé režimy systému Terrain Response se specifickým nastavením pro písek, bláto a vyjeté koleje, trávu, štěrk, sníh a pomalou jízdu po kamenech – v kombinaci s asistenčními systémy řidiče pro jízdu v terénu, jako je ClearSight Ground View3, který účinně zprůhledňuje kapotu, abyste měli lepší výhled a jistotu mimo zpevněné cesty.

Sebevědomá karoserie

Impozantní vzhled a zaměření Defenderu do každého terénu získává u provedení Defender OCTA nový rozměr. Je vybaven 33“ pneumatikami, což jsou největší pneumatiky, které kdy byly na sériový Defender použity, včetně pokročilých terénních pneumatik Goodyear1 vyvinutých speciálně pro Defender OCTA. To si vyžádalo rozšířené podběhy kol, které doplňují pro jízdu v terénu optimalizovanou přední část karoserie s unikátním designem mřížky chladiče, jež pouští více vzduchu pod kapotou do motorového prostoru. Nový zadní nárazník s integrovanými čtyřmi koncovkami výfuku, odolnou ochranu podvozku včetně přední ližiny z hliníkové slitiny s grafitovým povrchem a odkrytá přední a zadní tažná oka s povrchovou úpravou Phosphor Bronze.

Paleta barev Defenderu OCTA zahrnuje dva nové exkluzivní prémiové metalické laky: vedle Carpathian Grey a Charente Grey mají všechny Defendery OCTA kontrastní střechu a zadní dveře v lesklé barvě Narvik Black. Klienti si mohou svůj vůz dále přizpůsobit volitelnou matnou ochrannou fólií, která zvyšuje ochranu karoserie v náročných podmínkách a zároveň dodává vozu sofistikovaný vzhled, jenž podtrhne jeho výraznou siluetu a propracovaný povrch.

Odstín Faroe Green je exkluzivně k dispozici pro Defender OCTA Edition One, stejně jako detaily s povrchovou úpravou Chopped Carbon Fibre. Tato velice výrazná povrchová úprava, která zahrnuje recyklované suroviny, se objevuje na nápisu na kapotě Defenderu, na rámečcích mřížek na blatnících a na rámečcích výdechů na kapotě, jakož i na opěradlech předních sedadel a obložení středové konzoly uvnitř vozu.

Volitelné příslušenství určené výhradně pro nový Defender OCTA umocňuje jeho design a schopnosti, včetně dvojitého zvýšeného sání vzduchu – navrženého speciálně pro tento vůz – s detaily s povrchovou úpravou Chopped Carbon Fibre, navíc se sadou pro montáž navijáku pro extrémnější off-road dobrodružství.

Land Rover Defender OCTA | 2024

Poutavý interiér

Uvnitř se nový Defender OCTA vyznačuje vybranými prvky. K dispozici jsou dvě vysoce odolné varianty čalounění Ultrafabrics PU – o 30 % lehčí než tradiční kůže. Toto čalounění sedadel je standard pro Defender OCTA Edition One, ve dvoubarevném provedení Khaki a Ebony, s 3D textilií a minimalistickým, bezešvým vzhledem.

Standardní výbavou interiéru Defenderu OCTA je nová semi-anilinová kůže Burnt Sienna s textilním čalouněním Kvadrat v barvě Ebony. Alternativně může být jakýkoli Defender OCTA vybaven čalouněním Ultrafabrics PU v barvách Light Cloud a Lunar nebo semi-anilinovou kůží v barvě Ebony.

Vpředu je Defender OCTA vybaven zcela novými sedadly Performance s výraznější boční oporou a integrovanými opěrkami hlavy. Těsné spojení Defenderu s hudbou se dostává do popředí díky pohlcujícímu audio systému Body and Soul Seat, který je v Defenderu k dispozici poprvé.

Systém Body and Soul Seat byl vyvinut ve spolupráci s experty z hudebního průmyslu SUBPAC a Coventry University. Řidiči a spolujezdci na předních sedadlech dovoluje hudbu nejen slyšet, ale i cítit. K dispozici je rovněž šest wellness programů, které v závislosti na jejich preferencích pomáhají cestujícím relaxovat nebo zlepšují jejich kognitivní reakce na cestách.

Objednávky nového Defenderu OCTA budou oficiálně spuštěny 31. července, orientační cena v České republice začíná na 4 787 205 Kč. Nový Defender OCTA Edition One, dostupný po celý první rok výroby, má v České republice orientační cenu začínající na 5 275 496 Kč. Nový vysoce výkonný hrdina do jakéhokoli terénu bude mít veřejnou a dynamickou premiéru ve dnech 11.-14. července na Festivalu rychlosti v Goodwoodu 2024.

Štítky: , , ,

1 názor na “Land Rover představuje Defender OCTA. Má benzinový osmiválec s 635 koňmi, vyšší světlou výšku a širší rozchod kol”

  1. Dobroslava Laierman

    Razantní inovace svědčí o trápení automobilky s new age Defenderem, jehož prodeje zaostávaly od momentu jeho uvedení trh hluboko za očekáváním.
    Impozantní vzhled s nově zvětšenými blatníčky, které si vyžádal nikoli zanedbatelně zvětšený rozchod kol, umocňuje vskutku potentní osmiválcový motor. Pro tak vysoké hodnoty kroutícího momentu snad ani nelze použít přímo řazenou převodovku, protože by se velikostí dostala nad prostorové limity osobního vozu. Daní za automat je ale vždycky nemalé množství výkonu, které pohltí planetové soukolí uložené v hutném oleji. Ve chvalozpěvu na zpřesnění, či přesněji zjemnění řízení bych ale byla opatrnější, protože u skutečného terénního auta není žádoucí. Spousta elektroniky je při dnešním pojetí výroby už standardem, otázkou zůstává, nakolik bude v horizontu dlouhodobějšího provozu spolehlivá. Z estetického hlediska Defenderu sluší zvětšený gril chladiče. Možná také proto, že zavdává připomínku jeho předchůdce, který už navždy zůstane nezapomenutelnou ikonou automobilky. Vůz nabral na velkých kolech impozantního vzhledu, přičemž s propracovanými detaily začíná vzbuzovat dojem uměleckého díla. Na tento aspekt, ale automobilka cílila v reklamních spotech už dlouho předtím.
    No, a na závěr tu máme finanční požadavek, kterým Defender zřetelně překonává i Mercedes G. Soudě dle všech parametrů se bude zřejmě jednat o v terénu opět schopné auto, ale kolik jeho majitelů najde odvahu vzít svojí „leštěnku“ v ceně bezmála 5ti milionů do respekt budící brázdy mezi větve stromů, to se neodvažuji odhadnout.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru