Na testovacím polygonu Škoda Auto v Úhelnici u Mladé Boleslavi převzala Policie ČR prvních 51 speciálně upravených vozů Škoda Kodiaq. Do konce letošního roku má přibýt celkem 352 kusů. U slavnostního předání nechyběli ministr vnitra a místopředseda vlády Vít Rakušan, policejní prezident Martin Vondrášek ani vedoucí prodeje Škoda Auto pro český trh Tomáš Duchoň.
Škoda je pro tuzemské policejní sbory dlouholetým partnerem. Od roku 1993 putovalo k policistům a na ministerstvo vnitra přes 23 tisíc vozů této značky v různých úpravách i běžných verzích. Kodiaq se v policejních barvách objevuje už více než dva roky a osvědčil se hlavně u dopravní a pořádkové policie.
Přečtěte si také:
Proč právě teď a proč právě Kodiaq
Letos probíhá obměna vozidel, která nahradí Škody Octavia Combi 2.0 TSI 4×4 DSG z let 2019 a 2020. Mnohé z nich mají na tachometru i 350 tisíc kilometrů. Podle policejního prezidenta je pravidelná výměna nezbytná, protože služební vozy čelí podmínkám, které se se standardním provozem běžných aut srovnat nedají. Nové Kodiaqy mají díky svým schopnostem zasahovat i v těžším terénu, kde by se běžné osobní vozy dostávaly jen obtížně.
Pod kapotou se ukrývá dvoulitrový benzínový motor TSI naladěný na 195 kW a 400 Nm. Jednotka pochází z verze Kodiaq RS a ve srovnání s předchůdcem přidává 15 kW a 30 Nm. Vše je spojeno se sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Adaptivní podvozek DCC+ má specifické nastavení, které bere v potaz hmotnost techniky instalované pro policejní službu. Řidič může jedním pokynem přepnout pohon i podvozek do režimu Sport, aby měl okamžitě k dispozici maximální dynamiku. Brzdový systém vychází ze sedmimístné verze a spolu s osmnáctipalcovými litými koly zajišťuje účinné chlazení i při náročných zásazích.

Nejde ale jen o výkon. Přibyla přídavná programovatelná řídicí jednotka, která umožňuje funkce potřebné v terénu i ve městě. Lze například uzamknout vůz s běžícím motorem a při nedovoleném vniknutí do kabiny se agregát automaticky vypne. Policisté mohou deaktivovat systém start-stop, vypnout denní svícení nebo využít signalizaci otevření pátých dveří.
Přečtěte si také:
Viditelné změny se týkají i karoserie a interiéru. Nový přední ochranný rám byl vyvinut přímo pro druhou generaci Kodiaqu. Má chránit vůz a současně zachovat maximální bezpečnost posádky. Uvnitř je prostor upraven tak, aby umožňoval převoz zadržené osoby a zároveň fungoval jako mobilní kancelář pro každodenní službu.
Zástupce automobilky Tomáš Duchoň připomněl, že vozy značky Škoda slouží u Policie ČR dlouhodobě a obstojí i v těžkých podmínkách. Pro letošek tak Kodiaq navazuje na tradici, ale přidává výkon, výbavu i odolnost, kterou vyžaduje realita policejní práce.
Auta jsou spotřební zboží. A ani ta naše nevydrží věčně 🤷♂️😁 proto je třeba jednou za čas přistoupit k obměně. Jedna z…
Zveřejnil(a) Policie České republiky dne Pátek 31. října 2025







