bezpecnostni_pas-zena

Konec hloupým stereotypům o ženách kupujících auta! Barva už je dávno nezajímá, rozhodují jiné faktory

Autor: Anina Russová - Zdroj: Arval - Foto: Radim Plachý s využitím Ideogram - 7. 11. 2024


Znáte ty vtipy týkající se situace, kdy si žena koupí auto a její kamarád se následně ptá, jaké? V tom vtipu bývá často odpověď, že (například) červené. Přesně takové vtipy ale nejsou tak úplně k smíchu, ale hlavně už dávno neplatí. Ženy – stejně jako muži – mají sice své preference u nákupu nového auta, ale vězte, že barva v konečném důsledku zajímá už jen málokterou ženu.

To, co je pro české ženy při výběru a koupi nového auta opravdu důležité, zjišťovala společnost Arval, která se zabývá zajišťováním leasingu. Ptala se pěti stovek žen a zjistila, že klíčovou roli hraje při výběru nového auta cena, důležité jsou pro ženy také parametry jako stav vozidla či asistenční služby. A barva? Vlastně naprosto nedůležitá. Z průzkumu vyplynulo, že 84 % dotázaných žen vnímá jako klíčovou cenu a hned v závěsu je celkový technický stav auta. Mezi další často zmiňované preference patří velikost, značka, typ pohonu, typ karoserie, výkon a výbava.

Ženy jsou od přírody poměrně praktická stvoření a jako takové vnímají i auta. Očekávají od nich hlavně funkčnost, spolehlivost a praktičnost. Barva je prioritou při výběru auta jen u necelého jednoho procenta žen a určitou roli hraje u 25 %. O něco důležitější je barva auta spíše pro mladší ženy.

Je zajímavé, že když se zeptáte muže jakou značku či konkrétní model preferuje nebo by chtěl, jistě vám odpoví celkem přesně. Ženy to ale mají jinak. Z průzkumu vyplynulo, že až 44 % žen vysněnou značku auta nemá. Nejpopulárnější značkou je Škoda, kterou uvedlo 11 % žen. Na druhém místě se umístil Volkswagen, který jako vysněné auto zvolilo 3,9 % tázaných žen, a o třetí místo se dělí Toyota a Volvo. Elektromobil Tesla jako auto svých snů uvedlo 1,5 % žen, a to zejména ženy z velkých měst.

Češi dávají přednost stříbrným autům. Výrazné barvy je nelákají, trendem je bílá a černá

Bez auta ani ránu

Podle průzkumu Arvalu si 35 % žen nedokáže život bez auta představit, dalších 25 % si to spíše nedokáže představit. Nejčastěji ženy využívají automobil k dojíždění do práce, na nákupy, víkendové výlety a vození dětí do škol. Ženy také oceňují asistenční systémy, které auta nabízejí, zejména parkovací senzory, parkovací kameru, hlídání mrtvého úhlu, tempomat či sledování únavy řidiče.

A kdy ženy nejčastěji auta mění? Čtvrtina dotázaných hlavně ve chvíli, kdy očekávají narození dítěte. Téměř 20 % žen vidí jako vhodný okamžik nástup do nové práce, dalším rozšířeným důvodem je stěhování do nového bydlení, které jako relevantní důvod uvádí 8,6 % z dotázaných.

Ženy jezdí kratší trasy

Kolečko práce, nákup, děti do školy, na kroužky a domů. Tak nějak by se dal popsat řidičský život řady žen a prokázal to i průzkum Arvalu. Typická řidička obvykle jezdí kratší vzdálenosti, zejména ve velkých městech je to méně než 10 km denně. Na druhém místě je vzdálenost 11 až 25 km. Naopak pouze 2 % tázaných žen najezdí denně přes 100 kilometrů.

„Průzkum ukázal, že největší podíl žen najezdí denně autem méně než 10 km. To se týká především žen z velkých měst. Dalších téměř 33 % najezdí 11-25 km. Obecně lze říci, že pro řidiče a řidičky, kteří pravidelně cestují krátké vzdálenosti a ročně najedou v průměru 5 – 20 tisíc kilometrů, představuje operativní leasing výhodnou službu,” doplňuje Martina Blatnická, Commercial Director Arval CZ.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru