Po velmi vřelém přijetí na letošním Goodwood Festival of Speed je to oficiální. Terénní vůz INEOS Grenadier v upravené verzi s portálovými nápravami půjde do sériové výroby. Ačkoliv cena základních modelů není zrovna nízká (začíná kolem 170 tisíc eur bez daně) zájem je obrovský. Už teď eviduje výrobce více než tisíc rezervací.
Tato terénní specialita vychází z modelů Grenadier Station Wagon a Quartermaster a za její technickou přestavbou stojí německá společnost LETECH. Úpravy vznikají přímo v jejich továrně poblíž Stuttgartu, kam vozy míří přímo z továrny v Hambachu. Cílem není jen zlepšit schopnosti v terénu, ale vytvořit stroj, který se nezalekne ani těch nejtěžších podmínek – ať už ho čeká záchranná mise, humanitární operace nebo těžká práce v odlehlém prostředí. To ostatně dokazují propagační fotky i video z Islandu.
Off-roady dostávají zcela přepracované zavěšení s pětiprvkovým uchycením vpředu i vzadu, robustní portálové nápravy a pořádné 37palcové terénní pneumatiky BF Goodrich. Pohonná jednotka zůstává beze změny, volit lze mezi přeplňovaným benzinovým nebo přeplňovaným naftovým šestiválcem BMW s objemem tří litrů.
Kromě samotné mechaniky LETECH přidal i řadu dalších vylepšení. Patří mezi ně:
- kovaná kola od Hutchinson Industries
- výkonnější brzdový systém
- naviják WARN Zeon 10 s tahem 4,5 tuny
- zadní multifunkční žebřík s držákem na kanystr
- LED světelná rampa s denním svícením
- střešní nosič, nášlapy, rozšířené blatníky, držák rezervy
- a také vizuální prvky jako prahové lišty a emblémy „TRIALMASTER X LETECH“
Kdo chce ještě o krok dál, může sáhnout po volitelných prvcích výbavy, jako jsou například systém kontroly tlaku v pneumatikách, sada písečných pásů MAXTRAX, pracovní LED světla nebo zásuvkový systém do zavazadlového prostoru.
Aby vozy nebyly jen funkční, ale také při jízdě komfortní, nechybí kožený interiér, vyhřívaná přední sedadla, prémiový audio systém nebo tónovaná skla. Vše v rámci rozšířené standardní výbavy Trialmaster.
Co všechno tyto úpravy znamenají v praxi? Světlá výška narostla na 450 mm, brodivost se zvýšila na úctyhodných 105 cm. Lepší je také stabilita, průjezdnost těžkým terénem, schopnost zdolávat extrémy, ale i rozložení hmotnosti.
Nosnost vozidla se pohybuje mezi 540 až 642 kg, tažná kapacita zůstává na hodnotě 3,5 tuny. I tento INEOS Grenadier si tak zachovává všechny praktické výhody, přičemž záruka zůstává pětiletá (nebo dvouletá bez omezení kilometrů), a LETECH dodává ještě dvouletou záruku na samotnou přestavbu.
Zajímavostí je i plánovaná cenově dostupnější varianta, kterou připravuje český importér DAJBYCH 4×4. Cílit bude především na složky integrovaného záchranného systému a firmy, které terénní vozy potřebují pro práci. První objednávky budou možné od července a dodávky začnou záhy poté.