Ford F-150 Lightning SuperTruck zvítězil v závodech do vrchu Pikes Peak | 2024

Ford vyhrál legendární závody do vrchu na Pikes Peak. Závodní Ford F-150 Lightning SuperTruck řídil Romain Dumas

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Ford - 24. 6. 2024


Ford F-150 Lightning SuperTruck dnes zaznamenal úspěch na 102. ročníku závodu Pikes Peak International Hill Climb s časem osm minut a padesát tři sekund, čímž se na této hoře stal v roce 2024 celkově nejrychlejším vozem.

Stalo se tak jen několik dní poté, co stanovil nový kvalifikační rekord pro třídu Open s časem 3:32,831, který je o více než sedm sekund rychlejší než předchozí rekord 3:39,939, jenž v roce 2023 stanovil Ford Performance SuperVan 4.2.

O tento úspěch se vydatnou měrou zasloužil jezdec Romain Dumas poté, co se potýkal s technickým problémem a na trati musel úplně zastavit. Zastávka přidala k jeho původnímu kvalifikačnímu času zpoždění přibližně 26 sekund, ale Dumasovo rychlé uvažování pomohlo problém minimalizovat. Francouz dokázal rychle dokončit kompletní reset vozu a pokračovat ve zdolávání trati, kde tlačil na pilu agresivněji než kdykoli předtím, aby si stále mohl nárokovat první místo ze všech 61 účastníků.

„Postup, s jakým se elektromobily Ford ujímají nejtěžších výzev a zdolávají je, je velkým důkazem tvrdé práce a odhodlání, které naše týmy do programu vložily,“ řekl Mark Rushbrook, globální ředitel Ford Performance Motorsports. „V loňském závodě Pikes Peak International Hill climb jsme se od vozu SuperVan 4.2 hodně naučili a mohli jsme tyto poznatky uplatnit při letošní jízdě – odtud už to jde jen a jen nahoru.“

Romain Dumas, držitel celkového rekordu závodu do vrchu a odborník na posunování elektrických prototypů Ford až na samou hranici možností, pilotoval vůz F-150 Lightning SuperTruck o výkonu 1 600 koní. „Je mi ctí dosáhnout s Ford Performance tohoto vítězství v závodě Pikes Peak International Hill Climb,“ řekl Dumas „Všechno na tomto závodě je výzva, protože na rozdíl od jiných závodů máte jen jeden pokus. Na začátku závodu jsme čelili určité překážce, ale to mi dodalo jen větší odhodlání dohnat ztracený čas ve zbytku závodu.“

Konstrukce modelu Ford Performance F-150 Lightning EV Demonstrator byla důkazem síly spolupráce. Společnost STARD (Stohl Advanced Research and Development) sehrála klíčovou roli při vytváření více než 1600koňového elektrického prototypu. SuperTruck byl také vybaven špičkovými závodními bezpečnostními pásy Sparco a bezpečnostní výbavou a na zakázku vyrobenými pneumatikami Pirelli P-Zero, které zajišťovaly jeho stabilitu na náročných horských silnicích.

„Dosáhnout tohoto úžasného výkonu nebylo vůbec jednoduché,“ řekl Sriram Pakkam, Manager pro Formuli 1 a vysoce výkonné elektromobily ve společnosti Ford Performance Motorsports. „Byla to skutečná týmová práce napříč všemi obory, od našich supertalentovaných specialistů na aerodynamiku až po odborníky na pohonné jednotky. Museli jsme také jako tým pracovat na detailech, jako je udržení nízké hmotnosti při maximálním přítlaku, a myslím, že tým odvedl fantastickou práci.“


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru