V rámci Světového mobilního kongresu v Barceloně představila společnost Fiat Chrysler Automobiles prototyp virtuální aplikace pro prodej automobilů, kterou navrhla a vyvinula divize Accenture Digital za využití vývojové sady nástrojů Projektu Tango společnosti Google. Prototyp ukazuje, jak může rozšířená realita zcela změnit nákupní zkušenosti spotřebitelů tím, že jim umožní prohlédnout si a vyzkoušet virtuální verzi předmětu, tedy vozidla, které chtějí zakoupit, ve skutečné velikosti.
Prototyp umožňuje zájemcům automobil „vyzkoušet“ – obejít a prohlédnout ho ze všech stran, podívat se dovnitř, vše v reálných rozměrech daného modelu. To zajišťuje inovativní využití technologií z projektu Tango – integrované snímací technologie a sledování pohybu, rozpoznávání prostoru a zaznamenávání hloubky. Na demu společnosti Accenture lze otevřít dveře, prohlédnout si realistický, detailně provedený interiér, ve kterém lze měnit barvy potahů nebo styly přístrojové desky kliknutím na obrazovku zařízení.
Technologie projektu Tango dodává mobilním zařízením schopnost orientovat se ve fyzickém světě podobným způsobem, jako to děláme my, lidé. Projekt Tango přináší nový druh prostorového vnímání pro zařízení s OS Android. Využívá pokročilé počítačové vizualizace, zpracování obrazu a zvláštní vizuální senzory. Zařízení z projektu Tango mapuje prostředí v okruhu 360° kolem sebe, takže se při pohybu orientuje a vnímá měnící se prostředí podobně, jako by to dělal člověk. Jakmile se virtuální vozidlo zobrazí prostřednictvím tohoto zařízení, pohybuje se podle toho, jak se pohybuje uživatel.
Předpokládá se, že první komerční zařízení projektu Tango bude dostupné v létě 2016. Divize Accenture Interactive, součást Accenture Digital, pracovala s FCA na vytvoření aplikace pro tuto novou technologii, která změní proces nákupu a konfigurace nového automobilu. Uživatelé řešení pro konfiguraci vozidla budou moci volně obcházet kolem auta skutečné velikosti v téměř libovolném prostředí, protože projekt Tango umožňuje prvotřídní, přímý zážitek.
„Projekt Tango je nová, unikátní technologie, která je předurčena stát se standardní funkcionalitou další generace mobilních zařízení,“ řekl Matteo Aliberti, vedoucí digitálních inovací v Accenture Interactive EALA. „Společnost Accenture experimentuje s projektem Tango a možným obchodním využitím po celou dobu jeho vývoje a vytvořila řadu potenciálních aplikací včetně této pro automobilový průmysl.“
Vývoj motivovaný designem ve společnosti Accenture znamená, že proces výběru automobilů bude s novou generací mobilních zařízení zcela změněn. FCA je první automobilovou značkou, která využívá tento typ digitálního nástroje pro konfiguraci vozidel. Dnešní konfigurátory automobilů jsou velmi omezené, takže s tímto nástrojem budou mít zákazníci FCA daleko zajímavější a virtuální zážitek.
„Rozšířená realita změní způsob, jakým zájemci vybírají a konfigurují vozidla prostřednictvím virtuální technologie, která zákazníkovi nabízí zábavný a úžasný zážitek,“ řekl Luca Mentuccia, výkonný ředitel divize Accenture pro klienty z odvětví Automotive. „Věříme, že prodejci i zákazníci rychle přijmou tento atraktivní způsob kupování automobilu hned, jak bude nové zařízení dostupné, a využijí možnosti 360° mapování prostředí.“