Ferrari 458 Speciale, je ultimativní verze osmiválcového modelu italské automobilky s motorem uprostřed. Na autosalonu v Paříži byla představena i otevřená verze Aperta. Někomu to ovšem může být málo a díky tomu vám představujeme jedno z nejostřejších Ferrari v úpravě od německého úpravce MANSORY.
Nicméně uveďme to na pravou míru už na začátku. Inženýři z Maranella odvedli opravdu dokonalou práci při ladění tohoto vozu, takže na ty německé zbyla už jen a pouze úprava designu. Základní parametry tedy zůstávají stejné o pohon zadních kol se stará atmosférický vidlicový osmiválec objemu 4,5 l, který produkuje 445 kW/605 koní při neuvěřitelných 9000 ot./min. Šetřilo se samozřejmě také hodně na váze, takže z 0 na 100 km/h tu 1290 kg těžkému vozu trvá rovné tři sekundy.
Veškerá úprava se tak scvrkává na karbonový balíček, který by měl údajně o něco vylepšovat aerodynamiku. Přední nárazník je bohatší o lízátko s bočními křidélky a dalšími vstupy vzduchu nad nimi k brzdám. Kolem hlavních světel přibyly mřížky. Nová jsou také lehká kovaná kola. Kapota dostala karbonovou ozdobu, nemluvě o spodní straně vnějších zpětných zrcátek. Ze stejného materiálu jsou i boční nástavce a další aerodynamická plocha před zadními koly. Zkrátka jak je vidět, vylepšovat už tak upravené auto je poměrně těžká záležitost s minimálním prostorem.
Zadní partie pak dostala dvojitý difuzor a decentní křidélko. Pozměněny jsou také vydechy okolo krytu motoru, jaké to překvapení, opět z karbonu. Rozhodnutí, jestli má taková úprava smysl, nechám na vás. Na klasické 458 Italia, budiž, ale Speciale je o maximálním možném výkonu a především jeho efektivním přenosu na vozovku. Zde přidanou hodnotu určitě nevidím.