Systém pro zmírňování následků čelní kolize (FCM) společnosti Mitsubishi Motors Corporation, který je součástí výbavy modelu Outlander, získal ocenění „Advanced Reward“ od nezávislého evropského institutu Euro NCAP jako nejnovější pokrokový bezpečnostní systém.
Benefit v oblasti bezpečnosti
Vyspělé technologie, ať již se týkají předcházení kolizím, průběhu kolizí nebo stavu po kolizích, dnes vymezují milníky ve vývoji bezpečnějších vozů, a proto od roku 2010 oceňuje Euro NCAP výrobce automobilů za nové bezpečnostní technologie představující vědecky podložený přínos v oblasti bezpečnosti pro řidiče i společnost jako takovou.
Každé technologii, kterou výrobce nominuje na ocenění, přiřadí Euro NCAP panel zkušených odborníků, ti zkoumají její vlastnosti uvedené daným výrobcem. Prostřednictvím logických a rigorózních analýz způsobu, jakým byla technologie vyvinuta, testována a ověřována, a díky zkušenostem z reálného provozu je stanovena výkonnost a očekávaná účinnost systému. V případě dobrých výsledků Euro NCAP takovou technologii ocení, jako dnes systém FCM společnosti Mitsubishi Motors.
Pětihvězdičkový Outlander
Systém pro zmírňování následků čelní kolize je dalším svědectvím, jak společnost Mitsubishi Motors přispívá k bezpečnějšímu silničnímu provozu. Poprvé byl představen v loňském roce v modelu Outlander, který Euro NCAP ocenil pěti hvězdičkami v nárazových testech. Systém FCM doplňují další vyspělé bezpečnostní prvky – adaptivní tempomat nebo systém monitorování a podpory udržování jízdního pruhu. Všechny tyto prvky bude Mitsubishi využívat i ve svých budoucích modelech.
Euro NCAP k ocenění dodává: „Oceněný systém pro zmírňování následků čelní kolize společnosti Mitsubishi Motors je důkazem toho, že někteří výrobci automobilů se snaží pomáhat snižovat počet nehod a zraněných na silnicích díky autonomním systémům nouzového brzdění.“
Spolu s adaptivním tempomatem a systémem monitorování a podpory udržování jízdního pruhu představuje systém FCM další rozšíření bezpečnostních iniciativ a inovací vyvinutých společností Mitsubishi Motors. Jako příklad dosavadního vývoje lze uvést strukturu RISE (Reinforced Impact Safety Evolution), postupné zdokonalování prvků aktivní bezpečnosti nebo zavádění nových prvků pasivní bezpečnosti.
SYSTÉM PRO ZMÍRŇOVÁNÍ NÁSLEDKŮ ČELNÍ KOLIZE (fcm)
- Systém FCM, který využívá stejně jako adaptivní tempomat 77 GHz radar, monitoruje překážky na silnici před Outlanderem a automaticky využívá brzdy v případě, že je nutné zabránit srážce nebo zmírnit její dopad.
- Pokud se zvyšuje pravděpodobnost vzniku čelní srážky, řidič je upozorněn zvukovou signalizací a kontrolkou na přístrojové desce. Systém FCM zároveň zvyšuje tlak v brzdném okruhu a brzdy jsou tak připraveny na velmi rychlou reakci.
- Pokud poté řidič sešlápne brzdový pedál, funkce brzdového asistenta se aktivuje dříve, než je obvyklé, a brzdy brzdí s minimální prodlevou.
- Když už je kolize vysoce pravděpodobná, zapojuje se dvoustupňová funkce automatického brzdění:
- První stupeň: systém začne mírně brzdit, aby přiměl řidiče vyhnout se srážce.
- Druhý stupeň: systém začne prudce brzdit, aby pomohl zabránit nebo zmírnit kolizi.
- FCM může pomoci vyhnout se kolizi, pokud auto jede rychlostí nižší než 30 km/h a systém zaznamená stacionární objekt před vozidlem. S ohledem na další jedoucí vozidla může FCM také pomoci vyhnout se kolizi, pokud je rozdíl rychlostí mezi rozpoznaným vozidlem a Outlanderem nižší než 30 km/h. Když je rozdíl rychlostí větší než 30 km/h, nemůže FCM zabránit kolizi, ale může pomoci snížit její závažnost.
Tisková zpráva/-PS-