Často se tvrdí, že elektromobily jsou auta s nulovými emisemi, ale to není tak úplně pravda. Podle Austrálie je to klamání spotřebitelů a taková tvrzení by v reklamách padat neměla.
Australská komise pro ochranu spotřebitelů (ACCC) důrazně doporučila výrobcům elektromobilů, aby při jejich propagaci nepoužívali tvrzení, že jde o auta s nulovými emisemi. To, že při jízdě lokálně nevypouštějí žádné emise, totiž neznamená, že nevytvářejí emise jinde. Pokud by to automobilka v reklamách v Austrálii používaly i nadále, bylo by to bráno jako „greenwashing“, tedy „zelené vymývání mozků“. ACCC tvrí, že pokud to budou automobilky porušovat, dostanou finanční pokutu.
Zjednodušeně řečeno ACCC výrobcům elektromobilů doporučuje, aby místo „auto s nulovými emisemi“ uvádělo, že jde o „auto s nulovými výfukovými emisemi“.
Podle zprávy, kterou Australská komise pro ochranu spotřebitelů zveřejnila, budou muset výrobci do výpočtu emisí CO2 u svých elektromobilů započítat i ty emise, které souvisejí s těžbou surovin, výrobou, dopravou, ale i s nabíjením elektromobilů. Kolik vzniká emisí v rámci životního cyklu elektromobilu udávat nemusejí.
Australané se podle ACCC zajímají o životní prostředí a tvrzení, že jde o automobily s nulovými emisemi, je falešné a klamavé. Musejí podle komise dostávat pravdivé informace.
V Austrálii je ovšem elektromobilita poměrně zvláštní. Elektromobily tu sice mají, ale elektrická energie pro jejich dobíjení se až ze 70 % vyrábí v uhelných elektrárnách. Ostatně upozornila na to i značka Mitsubishi, která v dubnu zveřejnila zprávu, podle které je dnes elektrické auto z pohledu ekologie pro Austrálii horší než auto s benzinovým motorem.
Mají pravdu a navíc tím, že je těžší způsobuje větší emise i při jízdě. Otěr pneumatik, brzdové destičky.