Elektřina hýbe automobilovým světem, přesto jsou značky, které čisté elektromobily nechtějí. Jednou z nich je Ferrari a důvody pro to má jednoduché a zcela pochopitelné.
Ferrari bylo sice jednou z prvních značek, která pod kapotou hypersportu instalovala elektromotory, ovšem nikoliv hlavně z důvodu ekologie, ale právě naopak pružnosti a výkonosti. Jak známo, elektromotory mají velkou výhodu v tom, že poskytují maximum točivého momentu od takřka nulových otáček. S takovou technikou přišlo na trh v roce 2013 Ferrari LaFerrari.
S hybridními modely bude značka pokračovat, další představí už koncem května. Půjde opět o hypersport, jehož výkon by měl být navíc vyšší než u LaFerrari. Magickou tisícovku koní by však překonat neměl. A to i díky tomu, že namísto vidlicového dvanáctiválce dostane nový model „jen“ motor V8. O tom, kolik tu bude elektromotorů, můžeme zatím jen spekulovat. Mluví se o tom, že budou dva nebo tři.
Lamborghini Aventador S nabízí mnoho nových prvků, v pražském showroomu je k vidění první kus
Čistý elektromobil ale italská značka nabízet nechce. Možná si důvody tipnete, ale pokud ne, pak vězte, že technický ředitel značky Michael Leiters prozradil, že Ferrari elektromobily nechce, protože mají díky velkým bateriím mnohem vyšší hmotnost, a také nemají žádný zvuk. Elektromotory jen „pískají“, tradiční fanoušci aut, mezi které se řadím i já, ale chtějí zvuk motoru a výfuku. Vzpomínám se třeba na test Tesly Model S P90D, která jela jako z praku, ale jízdu jsem si nakonec vlastně tak úplně neužil…
[poll id=“75″]